Visiteu el Bloc de Música

Música i Danses (de la Mediterrània 2010)

Música i Paraules

La banda

Per les festes de Carnaval, uns alumnes de 6è són els encarregats de formar una banda per fer gresca i animar durant la rua que es fa amb altres escoles del barri. Aquest any hem pogut comptar amb la presència d'una alumna de pràctiques, la Sandra, que ens ha acompanyat amb la gralla.

Danses de Carnaval

A la tarda del dia de Carnaval els nens i nenes del cicle inicial i mitjà vam sortir al pati i vam ballar. Les classes de tercer, amb petites rotllanes, van ballar " Ball rodó Caterineta" i les de 4rt "La Bolangera". Per acabar ens vam divertir tots junts amb música d'Aretha Franklin. Les zebres i Esquirols van ballar la Polca del 2 de març i gossos i girafes de 2n la dansa Think.

vals mexicà

ed. infantil

Hem practicat el ball anomenat Vals mexicà. Tenim mocadors de colors que belluguem mentre dura una part de la melodia. Hem d'estar molt atents mentre ens balancegem per poder distinguir les dues parts del ball.

música al cicle inicial

Amb els nens i nenes de 2n hem expressat, mitjançant instruments de percussió variats i amb la pròpia veu, un dia en un poblat africà .El tema central és l'alimentació: el cap, que és la persona amb més experiència, ens desperta tot fent un ritme inventat. Llavors un grup s'encarrega de moldre el blat, seguint una pulsació determinada i constant mentre cantem Dolo Djecoume. Seguidament el grup de músics improvisa amb xilòfons i demanem que plogui amb crits inventats. Finalment trona i plou ( també ho representem amb efectes sonors) i tornem a cantar la cançó. Per acabar ens inventem un senzill ball.

la gralla

Hem vist una gralla de ben a prop, i hem escoltat i cantat mentre la Sandra tocava la gralla. Li hem fet preguntes. Hem vist que és un instrumemnt de vent de doble canya, que sona fort i això li permet de ser sentida al carrer, festes majors, etc.