Construcció d'un arbre de Nadal

1- Cada tetràedre té les tres cares superiors pintades amb felicitacions nadalenques, escrites amb diverses llengües d’arreu del món.

2- Les cares que formen les estructures són triangles isòsceles els quals s’uneixen formant la piràmide. Les mides dels costats d’aquest triangle són 17,9 i 11,05 cm.

3- Per a crear cada fractal s’uneixen tres piràmides per les pestanyes dels costats i a la part superior se li afegeix una altra piràmide, unint-la per les puntes de les tres piràmides inferiors.

4- S’uneixen quatre fractals dels anteriors per a crear un més gran.

5-S’uneixen tres piràmides de les anteriors per a crear la base.

6-A la part superior s’afegeix una altra piràmide. Es necessiten quatre fractals d’aquestes dimensions per a crear un fractal més gran.

7- Es creen reforços i es tallen les pestanyes que sobren.

8- Com que l’arbre de Nadal tenia unes dimensions massa grans, es van desplaçar les parts al lloc on estaria ubicat i es va muntar amb el mateix procediment que es van crear els fractals més petits.

9- Se li afegeix el fractal de la part superior.

10- La estructura de l’arbre de Nadal ja està acabada. Així doncs, l’arbre sencer consta de 256 tetràedres irregulars. L’alçada de l’arbre és de 2,60 m., i una aresta del triangle de la planta de 1,80 m.

11- Se li afegeix la decoració (llums, polígons estrellats, etc)

12- Aquests són els alumnes de 4rt d’ESO que van construir l’arbre de Nadal i els polígons estrellats (dodecàedre i d’icosàedre).

13- Aquests son els alumnes de 2n d’ESO que van fer la decoració de l’arbre. Van crear polígons estrellats de 5, 6 i 7 vèrtexs que després es van enganxar sobre l’arbre. També van fer els flocs de neu que es van situar a la columna blava que hi ha darrera de l’arbre.