PROJECTE D'INNOVACIÓ DE LLENGUES ESTRANGERES

El curs 2007-08 el CEIP Les Flandes fou seleccionat per participar en un pla experimental de llengües estrangeres.
Aquest curs el departament d'Educació ens ha dotat amb una auxiliar de conversa nadiua per tal que l'alumnat practiqui l'expressió oral en anglès.

Objectius del projecte:

  • Introduir l'aprenentatge de l'anglès a educació infantil per tal de millorar la competència comunicativa a tota l'etapa d'educació primària.
  • Millorar l'expressió i comprensió oral de tot l'alumnat de primària.
  • Ampliar i reforçar el currículum de llengua estrangera a la Primària amb el suport de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
  • Fomentar una actitud social positiva cap a l'aprenentatge de llengües estrangeres.

Recursos humans i materials:

Lligat al projecte, aquest curs comptem amb una tercera mestra especialista d'anglès i també la incorporació d'una auxiliar de conversa nadiua durant 12 h setmanals

Disposem d'una aula específica d'anglès plenament equipada.

Metodología de treball:

Educació Infantil
L'alumnat d'Educació Infantil a partir de P4 fa 30 minuts diaris d'anglès.
Les classes són dinàmiques i divertides ja que treballen l'idioma a partir d'hàbits, rutines, contes, jocs i cançons.
Aquest curs s'ha implantat com a metodologia de treball a Educació Infantil un "English Corner" (Racó d'anglès) a cada aula dotat amb material per manipular i interaccionar amb la llengua anglesa (titella, contes, CDs, ...)
Educació Primària
L'alumnat d'Educació Primària fa 3 hores d'anglès setmanals: dues amb tot el grup d'alumnes i una amb mig grup.
Aquesta distribució permet reforçar les destreses de comprensió, producció i interacció oral amb la/les especialista/es d'anglès i la col·laboració de l'auxiliar de conversa. Tot utilitzant els recursos multimèdia i mitjans audiovisuals com a suports importants.
Les sessions de ½ grup es duran a terme a l'aula d'anglès amb la tutora i el suport de l'auxiliar de conversa nadiua. Aquestes classes comptaran amb una metodologia diversificada en racons de treball adaptats al nivell dels alumnes, tenint en compte tant la diversitat de continguts com de metodologies.
Un altre recurs metodològic utilitzat tant a Educació Infantil com a Educació Primària és la Travelling Suitcase (maleta viatgera). La maleta viatja durant uns dies a cada casa i així tant els nens/es com les seves famílies tenen l'oportunitat de manipular, llegir i escoltar un material en anglès. D'aquesta manera, el nen o la nena esdevenen els protagonistes del seu aprenentatge i també comparteixen amb la seva família el que han après a l'aula.

 

Es tracta d'una oportunitat per millorar la qualitat de l'educació que reben els nostres alumnes al centre, en aquest cas respecte a l'idioma anglès i les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).