
| |
- L'infant de P3 quan entra a
l'escola ha d adaptar-se a un nou espai, a una nova dinàmica i ha
d'establir noves relacions.
És necessari que la família coneixi l'escola i que confii en ella, ja que
la seguretat dels nens i nenes durant aquest període depén de la que manifestin
les persones més properes.
L objectiu de l escola és
el desenvolupament integral dels
seus alumnes, basat en la interacció d' aspectes instructius i educatius i recolzat sempre per la col.laboració familiar.
Com a educació entenem
ladquisició del conjunt d actituds i hàbits que preparen als infants per
viure en una societat de forma activa, lliure i participativa i que alhora fan que
coneixin les seves possibilitats i limitacions, sempre amb esperit de superació, i
trobant un equilibri que els porti cap a la satisfacció personal i la felicitat.
Entenem per instrucció, la
transmissió d una sèrie de coneixements i bagatge cultural apropiats a l
edat i a l evolució madurativa de cada infant.
El treball a lescola es fa a
partir de les tres àrees del currículum: Descoberta d un mateix
i dels altres, Comunicació i llenguatges i Descoberta de l entorn.
-
En finalitzar el segon cicle l'infant ha de ser capaç de:
- Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la
coordinació. - Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional. - Adquirir progressivament hàbits bàsics d'autonomia en accions quotidianes. - Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats
matemàtiques bàsiques. - Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos
i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges. - Observar i explorar l'entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de
curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i
culturals. - Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana,
identificar-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència. - Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la
resolució pacífica de conflictes. - Comportar-se d'acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a
una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la
integració social.
|