El col·legi Vedruna d'Arbúcies, fundat el 1845 per Joaquima de Vedruna, és un centre d'una sola línea, concertat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, que ofereix els següents nivells:

LLAR D'INFANTS (1 a 2 anys - subvencionada-)

El pollets –classe 1 any-
Els conillets –classe de 2 anys-

PARVULARI (3 a 5 anys - concertat-)

P-3 Els cargols
P-4 Les tortugues
P-5 Els peixos

PRIMÀRIA (6 a 12 anys - concertat-)

1r cicle inicial
2n cicle inicial
1r cicle mitjà
2n cicle mitjà
1r cicle superior
2n cicle superior
(adscrits a l’IES Montsoriu)

Ubicat al carrer Magnes número 6, en ple centre de la vila, ocupa l’edifici d’un antic hospital del S XVIII. Ampliat i reformat al llarg dels anys, actualment compta amb modernes instal·lacions, adaptades a la normativa vigent d’un centre escolar d’aquestes característiques. A més de les aules pròpies per a cada curs (amb equipament informàtic), l’escola disposa de laboratori d’anglès, aula de música, sala polivalent, pati amb pista de básquet, gimnàs, biblioteca, aula d’informàtica, gimnàs, biblioteca, aula interactiva, aula d’acollida-suport, menjador, cuina i església. La Llar d’Infants disposa d’un pati amb sorral amb equipaments propis per als infants d’aquesta edat.

La titularitat del centre recau en la Fundació privada Mn Torrent Fugarolas Mataró, creada a principis de la dècada dels 90, de la qual en formen part, entre d’altres, la Congregació de Germanes Carmelites de la Caritat-Vedruna i la Delegació d’Ensenyament del Bisbat de Girona.

El Departament de Pastoral, conjuntament amb l’equip directiu, promou la formació integral dels alumnes, educant-los en la consciència dels valors humans i cristians. Es fomenta un entorn familiar i proper per tal d’estimular i potenciar el desenvolupament personal, social i acadèmic. És, també, una escola arrelada a l’entorn i fidel a la cultura, costums i tradicions de Catalunya.

La nostra escola, a més, forma part de les 38 escoles Vedruna de Catalunya, molt diverses però cohesionades totes per una història i per un projecte educatiu compartits. Estem associats, també, a l’Escola Cristiana de Catalunya, que agrupa a més de quatre-centes escoles concertades de Catalunya.

El Col·legi Vedruna d’Arbúcies, amb més de 160 anys d’història, és va adequant a les necessitats vigents i als canvis constants de la societat, tot oferint una metodologia didàctica de qualitat, oberta i constantment actualitzada.

QUI SOM?