Donar
resposta a les necessitats educatives de l'alumnat amb una atenció
individualitzada que afavoreixi la seva integració escolar
per tal que assoleixin les capacitats i les competències bàsiques
per acreditar l'ESO.
Afavorir
l'adquisició de les habilitats socials necessàries per
la seva integració tant social com laboral.
Afavorir
el contacte amb la realitat del món laboral així com
adquirir coneixements bàsics i manipulatius de les professions
que tastin a les empreses col·laboradores (normes de seguretat,
nomenclatura de material, terminologia específica, etc.).
Afavorir
l'autoestima, la responsabilitat i l'autonomia personal.
Currículum
El currículum està
agrupat en tres blocs:
Integrats
amb el seu grup classe fan 5 hores corresponents a crèdits
variables. Aquestes hores les imparteixen el professorat corresponent
de l'equip docent de 3r. d'ESO.
A
l'aula oberta fan 10 hores corresponents a les àrees instrumentals,
socials, experimentals i tecnologia, tractades de manera globalitzada
similar a una ACI col·lectiva (avaluada setmanalment per tal
d'adequar-la a les necessitats i evolució personal de cada
alumne/a d'una manera globalitzada). També fan 3 hores corresponents
a desenvolupament personal i orientació. Aquestes hores les
imparteix la professora tutora del grup a l'aula pròpia i a
l'aula d'informàtica.
12
hores fora del centre en empreses dels sis municipis que estan adscrits
al centre.
Marc legal
Conveni
dels Ajuntaments d'Hostalric, Massanes, Sant Feliu de Buixalleu, Riells
i Viabrea, Breda i Fogars de la Selva amb el Departament d'Educació
signat el curs 2006-07.
Instruccions-normativa
de Centres d'Educació Secundària d'inici de curs del
Departament d'Educació curs 2006-07 (Atenció a la diversitat.
Aules Obertes).
Aprovació
del Claustre de l'IES Vescomtat de Cabrera i del Consell Escolar.
Perfil
de l'alumnat
Alumnes de 2n. cicle amb
problemes molt greus de conducta en l'àmbit escolar i/o amb
mancances significatives en els seus aprenentatges, dificultats d'aprenentatge
per desmotivació greu vers les activitats escolars, baix nivell
d'autoestima, tendència a l'absentisme, per a qui no han estat
suficient les mesures ordinàries d'atenció a la diversitat
del nostre centre (ACI parcials o totals, agrupaments flexibles i
reduïts, ...).
Adscripció
1. Proposta d'alumnat feta
per la Junta d'Avaluació a final de curs o durant el curs a
proposta de l'equip docent.
2. Resolució d'acord de la Comissió d'Atenció
a la Diversitat previ informe de l'EAP.
3. Reunió de pares i alumnes amb el professor/a coordinador/a
i/o equip directiu (juny/juliol) per informar-los.
4. Si estan d'acord, signatura dels compromisos que adquireixen l'alumne/a
i la seva família al ser inclosos en el projecte, que es concreten
en el document de col·laboració de pràctiques
formatives.
Curs 06-07
Aquest curs és el
primer en funcionar el projecte Fènix. De manera excepcional,
els alumnes del projecte són alumnes de 3r. d'ESO. Són
6 alumnes i tots són nois.