-
RACONS
,OBJECTIUS I PAUTES D'AVALUACIÓ
-
-
Racó 1: CARTES
MATEMÀTIQUES
-
OBJECTIU
-
- Elaborar i utilitzar estratègies
personals de càlcul mental per operar amb les quatre operacions
bàsiques amb nombres de fins a dues xifres.
- Relacionar gràficament
fraccions donades de forma numèrica i viceversa.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- No té agilitat
mental en el càlcul mental, s’equivoca sovint.
2.- S’equivoca algunes
vegades en el càlcul mental ja que no domina prou bé les
taules.
3.- Fa l’operació
mentalment però, a vegades, necessita un suport escrit o
compta amb els dits.
4.- Fa bé les
operacions mentalment amb rapidesa i encert.
Racó 2: CALCULEM AMB DAUS
OBJECTIU
- Compondre i descompondre,
comparar i ordenar, aproximar, ... nombres en el Sistema Decimal.
- Elaborar i utilitzar
estratègies personal de càlcul mental per multiplicar nombres
de fins a dues xifres.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- No sap descompondre
correctament els nombres ni comparar-los.
2.- Descompon i compara
correctament els nombres però alguna vegada s’equivoca.
3.- Descompon i compara
correctament els nombres en el Sistema Decimal.
Racó 3: DÒMINO
OBJECTIU
- Relacionar multiplicacions
i divisions, potències i fraccions amb el seu resultat o grafisme.
- Assolir agilitat mental
amb la pràctica numèrica.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- No té
agilitat mental en el càlcul mental, s’equivoca sovint.
2.- S’equivoca algunes
vegades en el càlcul mental ja que no domina prou bé les
taules.
3.- Fa l’operació
mentalment però, a vegades, necessita un suport escrit o compta
amb els dits.
4.- Fa bé les
operacions mentalment amb rapidesa i encert.
Racó 4: JOCS
I FITXES DE NUMERACIÓ
OBJECTIU
- Conèixer i utilitzar
l’estructura del sistema de numeració decimal.
- Agafar agilitat mental
en les operacions bàsiques.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- No sap descompondre
correctament els nombres ni comparar-los.
2.- Descompon i compara
correctament els nombres però alguna vegada s’equivoca.
3.- Descompon i compara
correctament els nombres en el Sistema Decimal.

Racó 5: TANGRAM
OBJECTIU
- Construir figures amb
i sense pautes a partir de mòduls poligonals.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- No sap construir
correctament les figures proposades tot i estar pautades.
2.- Construeix algunes
figures pautades però li costa construir figures sense pauta.
3.- Construeix la majoria
de figures pautades i algunes sense pauta.
4.- Construeix correctament
les figures proposades tant les pautades com les sense pauta.

Racó 6: CONSTRUCCIÓ
DE FIGURES GEOMÈTRIQUES
OBJECTIU
- Distingir i construir
models de figures espacials
- Trobar relacions geomètriques
entre figures i llurs elements que possibilitin alguna classificació.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- No construeix correctament
la figura geomètrica proposada ni reconeix els seus elements.
2.- Construeix correctament
la figura però no reconeix la majoria dels seus elements.
3.- Construeix correctament
la figura i reconeix alguns dels seus elements.
4.- Construeix correctament
la figura geomètrica proposada i reconeix tots els seus elements.

Racó 7: GEOPLÀ
OBJECTIU
- Distingir i construir
models de figures lineals i planes i trobar relacions geomètriques
entre elles i llurs elements que possibilitin alguna classificació.
- Comparar i classificar
figures geomètriques per diversos criteris.
- Transformar models
geomètrics per obtenir-ne de nous, conservant unes característiques
(perímetre, àrea, volum, forma, ...) i variant-ne d’altres.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- Li costa distingir
i construir les figures planes proposades.
2.- Construeix algunes
de les figures planes proposades però li costa distingir-les i classificar-les.
3.- Construeix correctament
la majoria de les figures proposades i distingeix algun dels seus elements
que permeten la seva classificació.
4.- Construeix i distingeix
les figures geomètriques proposades però li costa transformar-les
per elaborar-ne de noves.
5.- Construeix i distingeix
correctament les figures geomètriques proposades i es capaç
de transformar-les i d’obtenir-ne de noves.
Exemple de fitxes:
Construeix amb el GEOPLA un triangle isòsceles,
un escalè i un equilàter. Després dibuixa’ls en aquest
full i escriu el seu nom al costat de cadascun.
Construeix amb el GEOPLA tres quadrilàters.
Després dibuixa’ls en aquest full i escriu el seu nom al costat
de cadascun .
Construeix amb el GEOPLA cinc paral·lelograms.
Després dibuixa’ls en aquest full i escriu el seu nom al costat
de cadascun.
Racó 8: LA CALCULADORA
OBJECTIU
- Adquirir habilitat
en la utilització de la calculadora per a la comprovació
de resultats i l’elaboració d’estratègies de càlcul.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- Li costa operar amb
la calculadora. No sap com realitzar algunes operacions.
2.- S’equivoca sovint
a l’hora de calcular amb la calculadora.
3.- Sap com fer les operacions
amb la calculadora però algunes vegades s’equivoca en el resultat.
4.- Opera bé amb
la calculadora.
Racó 9: JOC
DE L’EURO
OBJECTIU
- Adquirir agilitat en
la descomposició de l’euro amb cèntims i en el càlcul
amb euros.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- No coneix prou bé
les equivalències entre les diferents monedes i s’equivoca sovint.
2.- Coneix les diferents
monedes d’euro però algunes vegades s’equivoca a l’hora de comptar
amb euros.
3.- Coneix les diferents
monedes d’euro i compta correctament amb euros.
Racó 10: CÀLCUL
MENTAL "EL QUINZET"
OBJECTIU
- Adquirir agilitat en
problemes decàlculmental
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- S'anota al dossier el nombre d'encerts.
Racó 11: ESCRIVIM
NÚMEROS
OBJECTIU
- Adquirir agilitat en
l'escriptura de nombres més grans que deu mil i en els que hi hagi
zeros enmig
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- Soluciona fins al
40% dels números proposats en el temps donat.
2.- Soluciona entre el
41% i el 60 % dels números proposats en el temps donat.
3.- Soluciona entre el
61% i el 80 % dels números proposats en el temps donat.
Racó 12: SÈRIES I SIMETRIES
OBJECTIU
- Resoldre seriacions.
PAUTES D'AVALUACIÓ
1.- Soluciona fins al
40% dels números proposats en el temps donat.
2.- Soluciona entre el
41% i el 60 % dels números proposats en el temps donat.
3.- Soluciona entre el
61% i el 80 % dels números proposats en el temps donat.
-
(Exemples de fitxes)
|