Notícies curs 2007 - 2008

XX TROBADA DE LA ZER LA SEGARRA

Trobada ZER El dia 14 de Març del 2008 l’escola de sant Ramon va organitzar la trobada de les escoles de la ZER la Segarra, el tema vertebrador era el circ.
Cada any organitza la trobada una escola diferent. Aquest any l’ha preparada l’escola de Sant Ramon. Es va convidar la resta d’escoles de la ZER, l’objectiu de la festa era estrènyer la relació entre tothom. Els actes de la trobada es van centrar en la benvinguda, cantant la cançó del Circ, mes tard van anar al camp de futbol a fer uns tallers de circ, allà van descobrir com era el món del circ. A les 4 la mateixa companyia que els va organitzar el taller del mati els va representat un espectacle titulat:“Tasta Circ”. A la fi de l’espectacle els alumnes de Sant Ramon van presentar una exposició sobre el circ als altres alumnes de la ZER. Hi havia 5 espais que recollien els treballs realitzats pels nens de la ZER. Finalment es va tancar amb un deliciós berenar. L’any vinent els esperen a Vall d’Ondara.
Clàudia i Laia
Sant Ramon

Premi Baldiri Reixac 2007 - 08

Estem molt contents! Ens han atorgat un premi Baldiri Reixac pel treball Miraquinhule!!  realitzat pels alumnes de la Zer La Segarra. És un treball basat en la redacció de descripcions. Cada escola que forma part de la Zer, va escollir un hàbitat terrestre per descriure. Nosaltres vam optar pel món gelat. Podeu llegir les descripcions a l'apartat de Belles Lletres. La part escrita va anar acompanyada d'un treball plàstic, on els colors i formes s'entrellaçaven per evocar aquest ambient fosc i glaçat. El suport és un hule.
Felicitats a tota la Zer. Sense el treball en comú i en equip de tota la comunitat educativa, el premi no hagués estat possible.

Nadal 2007

Poblet Un any s'acaba i un altra comença, arriba de nou el Nadal i el tràfec a l'escola: poemes, nadales, postals per felicitar les festes, àlbums de final de trimestre, pessebre, per si tot aquest volum de feina no fos prou enguany per primera vegada es representa l'obra de teatre: UN NADAL DIFERENT , on es combina el diàleg amb la música. Una vegada finalitzada arriben els patges a recollir la carta del Reis. L'endemà el tió tenia la panxa massa plena i se'l va ajudar fent-lo cagar una mica anticipadament. Ummm!! que bones les llaminadures.

Camp d'aprenentatge

Poblet Els grans de la ZER van anar al camp d'aprenentatge “els monestirs del Cister” els dies 8 i 9 de novembre. Van fer tallers d'arquitectura sobre els monestirs, l'estil arquitectònic de Poblet i la societat estamentària de l'època. Van aprendre a distingir els elements propis de l'estil Romànic i Gòtic. A més a més van visitar la Cova de Font Major a l'Espluga de Francolí habitada ja des de la prehistòria. Van arribar molt entusiasmats tant pels nous aprenentatges com per la relació de convivència que es va generar.

La Castanyada

El dia de la castanyada al matí els alumnes van participar en un joc de pistes preparat per les mestres i els alumnes de sisè, al voltant de l'escola. I a la tarda els va visitar la castanyera, va portar força regals i sobretot castanyes i panellets, les nenes i nens li van cantar les cançons i van ballar les danses, ella molt contenta a canvi els va explicar un conte. Tota l'escola ja estava avisada de la seva visita perquè havia arribat una carta del bosc de la castanyera comunicant-los que els visitaria aquella tarda.

Recull de fotos

Descripció Fotos de sortides i festes del curs 2006 - 2007. Es presenten fotos de la festa de la castanyada i de Nadal, de la sortida al Cosmocaixa dels petits, de les colònies i de treballs sobre la descripció fetes per grups heterogenis, des dels més petits als grans. També hi ha el retrat de cada alumne de l'escola