NADAL 2008. EL PESSEBRE DE L'ESCOLA

Trobada ZER S'atansa Nadal i conjuntament amb la festa, el fet de projectar el Pessebre a l'escola. Com ho farem? repassem totes les tècniques emprades fins ara, que si paper maxé, plastilina, fang.... no volem repetir, ens cal buscar noves fons d'inspiració. Per sort a Catalunya coneixem escultors de renombrat prestigi. Ens apropem a la seva obra, i fem un cop d'ull.
Ens interessem immediatament pel ripollenc Eudald Alabau. Sabem que ha exposat a l'Artdaki i també a l'Anoia. És un artista enamorat de la nostra pedra calcària. Cada vegada que ens visita no pot evitar modelar alguna escultura amb aquest material. I són les seves produccions segarrenques de pedra calcària les que ens inspiren per crear un pessebre diferent. Observem la seva obra i la reinterpretem, ens entusiasma la comunió que aconsegueix entre la simplicitat de línies, el material i la llum .
Hem trobat la plataforma a partir de la qual reinventar el naixement de Jesús. Muntem el nostre pessebre defugint les línies figuratives, els elements superflus, només conservem l'essencial: el material del color de la terra, el concepte representat en línies minimalistes i la brillantor lumínica.
El resultat és tres torres cilíndriques de diferents tamanys corresponents a Sant Josep, La Verge Maria i el nen Jesús, fetes amb totxo vermell i espurnejants de llum. Veure foto
Si visiteu Sant Ramon feu un tomb pel pati de l'escola i el veureu, preferentment de nit. Si us animeu podeu deixar qualsevol comentari al nostre blog:
No puc acabar la presentació sense agrair la col·laboració de totes les persones que l'han fet possible: A l'Eudald Alabau per prestar-nos la seva idea. Al Ramon Verdés, pare d'un alumne de l'escola, per la maquetació, per ajudar-nos a construir-lo, pels consells i la seva ajuda desinteressada durant tot el procés. A Construccions Codina Vall per deixar-nos el material. A Josep Maria Roig per la il·luminació i la promptitud en que va atendre la nostra demanda.
Bon Nadal a Tothom
Montse Majà