1.
PREÀMBUL
Definició: document que ajuda a regular el funcionament
de
3.
TÍTOL PRIMER
· ELS ÒRGANS UNIPERSONALS DE GOVERN. FUNCIONS
Director, secretari i cap d’estudis de
· ELS ÒRGANS UNIPERSONALS DE COORDINACIÓ. FUNCIONS
Coordinadors de cicle, coordinador
d’informàtica, coordinador lingüístic, coordinador de prevenció de riscos
laborals i els mestres tutors.
· ELS MESTRES ESPECIALISTES. FUNCIONS
Especialista d’educació especial,
especialista de música, especialista de llengua estrangera, especialista
d’educació física.
· ELS ÒRGANS COL.LEGIATS DE GOVERN:
COMPOSICIÓ. COMPETÈNCIES. FUNCIONAMENT
Consell
escolar
· ÒRGANS COL.LEGIATS
DE COORDINACIÓ. FUNCIONS
Equip directiu
Equips de cicle
· COMISIONS D’ÀREA O GRUPS DE TREBALL
4.
TÍTOL SEGON
DE
L’ALUMNAT:
DRETS
|
DEURES
|
|
·
A la formació. ·
A l’avaluació. ·
A la integritat. ·
A la participació. ·
A la informació. ·
Al respecte de les pròpies conviccions. |
·
A l’opinió. ·
A l’orientació. ·
A ajuts compensatoris. ·
A la transgressió dels drets. |
·
De respecte als membres de la comunitat educativa. ·
De l’estudi. ·
De respecte a les normes de convivència. |
● RÈGIM DISCIPLINARI: descripció de les faltes i les mesures correctores. Les sancions sempre han de tenir una funció reeducadora.
FALTES LLEUS |
MESURES CORRECTORES
|
·
Faltes injustificades de puntualitat
o d’assistència a classe. ·
La manifestació de comportaments
contraris a les normes bàsiques de la higiene personal o col·lectiva. ·
La manca de respecte a les normes
bàsiques de comportament dins de la classe: no fer cas de les orientacions
del mestre/a, no respectar els materials comuns o els particulars d’un altre
company. ·
La manca de respecte a qualsevol
altra persona membre de la comunitat escolar. ·
Sortir de classe sense permís. ·
Trencar, de forma continuada, el
ritme de la classe. ·
Les baralles i els insults entre
companys/es. ·
Qualsevol altre que així ho consideri
el/la tutor/a. |
·
Avís. Informe a l’expedient personal de l’alumne a partir
d’un 20% d’absències. Comunicació a l’ EAP per escrit. ·
Amonestació privada o comunicació
escrita als pares, conservant constància d’aquesta comunicació i realització
de les tasques complementàries, si s’escau. ·
Privació del temps d’esbarjo. ·
Expulsió puntual de la classe
reubicant-lo, ·
Reparació o reposició del material
malmès (individual o col·lectivament). |
FALTES GREUS
|
MESURES CORRECTORES
|
·
Els actes d’indisciplina contra
qualsevol membre de la comunitat escolar. ·
La suplantació de personalitat en
comunicats i documents oficials. ·
Ocasionar desperfectes intencionats
greus a les instal·lacions, materials del centre o d’algun company/a. ·
La subtracció d’efectes personals de
la comunitat escolar. ·
Portar voluntàriament estris,
substàncies o altres elements que puguin ser perillosos. ·
La repetició de faltes lleus. |
·
Canvi de grup de l’alumne per un
període màxim d’una setmana. ·
Suspensió del dret d’assistència a
determinades classes per un període no
superior a cinc dies lectius. Mentre es fan aquestes classes, l’alumne ha de
romandre al centre efectuant els treballs acadèmics que se li encomanin. En
cap cas, l’alumne pot romandre sense la custòdia d’un adult. ·
Realització de tasques educadores
per a l’alumne, en horari no lectiu i/o la reparació econòmica dels danys
causats al material del centre o bé al d’altres membres de la comunitat
educativa.(El consell escolar del centre establirà una quota simbòlica màxima
a pagar per l’alumne , en cas de desperfectes, com a mesura educativa). La
realització d’aquestes tasques no es pot prolongar per un període superior a
dues setmanes. ·
En cap cas la imposició d’aquestes
sancions podrà implicar la pèrdua del dret a l’avaluació contínua. |
FALTES MOLT GREUS |
MESURES CORRECTORES
|
·
Els actes d’indisciplina molt greus
i les agressions físiques. ·
Qualsevol falta feta amb manifesta
intencionalitat o amb clara voluntat de fer mal a les persones,
instal·lacions o material i recursos del centre. ·
Escapar-se de l’escola o en una
sortida. ·
Amenaces o coaccions greus. ·
Mobilitzar, manipular o organitzar
actes de desprestigi contra qualsevol membre de la comunitat escolar. ·
La realització de tres faltes greus
al llarg del curs. |
·
Suspensió del dret a participar en
activitats complementàries del centre. En el cas de no poder garantir la
seguretat de l’alumne ni de la bona marxa de l’activitat per un problema de
comportament de l’alumne, aquest es podrà deixar sense colònies o sortides ,
havent-se de quedar en un altre grup-classe amb els treballs acadèmics que se
li encomanin. La decisió d’aquesta mesura serà presa conjuntament amb el
tutor i l’equip directiu i comunicada a la família. ·
Pèrdua del dret a l’avaluació
contínua al llarg del curs. ·
Privació del dret d’assistència al
centre o a determinades classes per un període comprés entre set i quinze
dies lectius. |
DELS
PROFESSORS:
DRETS
|
DEURES
|
·
Participar en l’organització del centre. ·
Guiar la formació del grup d’alumnes assignat. ·
Convocar als pares dels seus alumnes. ·
Ser informat de la gestió del centre. ·
Disposar del material necessari per dur a terme la seva
tasca educativa. ·
Llibertat d’Ensenyament i càtedra. |
·
Puntualitat. ·
Assistir a les reunions. ·
Justificar les absències. ·
Permisos i llicències. ·
Compliment de les normes ètiques que exigeixen la funció
educativa. ·
Formar part dels òrgans col·legiats i de gestió. ·
Romandre al centre les hores reglamentàries. ·
Controlar l’assistència dels alumnes. |