La castanyada

TALLER D’ESTAMPACIÓ DE SAMARRETES

Per a celebrar la castanyada, a més de menjar panellets i castanyes per la tarda, vam muntar un taller d’estampació de samarretes matinal.
Per si ho voleu intentar fer vosaltres a casa, us expliquem com ho vam fer aquí, a l’escola.

Necessiteu:
Tubs o potets de pintura ,de diferents colors, especial per a samarretes
Pinzells de diferents gruixos
1 samarreta blanca de cotó
1 cartró quadrat per posar dins la samarreta

Comencem a treballar:
1. Poseu la samarreta ben plana, sense arrugues, damunt d’una taula.
2. Col·loqueu el cartró dins de la samarreta per tal de que no ens traspassi la pintura.
3. Feu el dibuix que vulgueu a la part del davant de la samarreta.
4. Deixeu assecar la pintura un mínim de 24 hores.
5. Feu un altre dibuix a la part del darrera de la samarreta.
6.Torneu a deixar assecar la pintura.
7.Ja teniu la samarreta preparada per lluir-la.

I no us oblideu de posar el vostre nom per a que tothom sàpiga quins grans artistes esteu fets!

Nadal

UN NADAL MÉS A L’ESCOLA

Com cada any, el Nadal arriba i a l’escola ens preparem per rebre’l:

Decorem l’entrada i les aules per a fer més ambient.
L’Emili ens dona la murga amb les nadales, que sempre desentonem.
La Dolors Esteve ens recorda que cal viure aquestes festes amb un veritable sentiment d’amor.
La Fanny ens fa córrer com a bojos per a treure’ns el fred del cos mentre en Facund, tot content ell, pensa: quina sort descansar uns dies de tants nens!
I la Nuri ens recorda que als països de parla anglosaxona el Bon Nadal es diu Merry Christmas.

Tot és marejar-nos amunt i avall, esperant que les vacances arribin aviat.
Però encara tenim una sorpresa més: els informes. Per alguns han estat molt bé però sempre n’hi ha d’altres que si els poguéssim cremar, a casa no els veurien arribar.
I ja hi som. Per fi, l’esperada diada.
Ja venim a l’escola sense llibres. Per a què els necessitem?
Avui tot es riure i estar amb els amics i els mestres.
En arribar comencem a esmorzar i que bona està la coca amb el cacaolat!
Desprès, la sessió de cinema: ”Spirit” a la pantalla petita, quin cavall més valent i eixelebrat!
Quan ja estem farts de tant animal, ens trobem el tronc que ja ens està esperant. I què gros que està! Com cagarà!
Tot es bogeria: vinga cops de bastó!
I quin munt de regals! N’hi ha per a l’escola i per a nosaltres!
Com cagui així també a casa, aviat no hi cabrem i les mares ens cridaran : som-hi, a replegar-ho tot. I nosaltres, com a fills obedients que som, esperarem que ens ho diguin dues o tres vegades més. No cal perdre els bons costums.
I quan ja ha acabat tot, cap a casa ben calentons que les vacances ja han començat i si no les aprofitem, aviat acabaran.
Visca el Nadal!

3r de primària

1r de primària

Carnaval

Quin Carnaval hem celebrat!

Vam arribar a tres quarts de tres a l'escola per tenir temps de disfressar-nos. Tota l'escola, inclosos els mestres, anavem de bruixes avorrides. Només faltaven les tres bessones.

I després, al carrer. Tots junts, amb una bona recula de mares i padrines i alguns pares ens vam passejar pels carrers del poble i la gent des dels balcons ens tiraven una pluja de caramels. I déu n'hi do! Quin munt de dolçaines de colors!

Més tard, ja tots cansats i amb les disfresses destroçades i suades, vam tornar a l'escola on vàrem llegir el testament d'en Carnestoltes i el vam cremar, mentre tots cridàvem i miràvem com s'anava consumint.

Testament del rei Carnestoltes 2003

El Carnestoltes ja l'ha palmat

i aquest testament ens ha deixat!!!

Per les nenes de P3 jo us deixo un caramelet.

Als nens i nenes de P4 jous dono un quadre.

Pels de P5 jo els hi regalo un pin.

A l'Aurea de primer, jo li porto un llimonet.

Al nen de segon, jo li ofereixo un meló.

Als nens de tercer, els hi porto uns amulets.

Al nen de quart, jo li regalo un plat.

Pels de cinquè, jo els hi porto pilotes de paper.

A l'Emili, jo li regalo un violí.

A la senyoreta Dolors li ofereixo un ventall de colors.

I a la senyoreta Roser li dono un collaret de colorets.

Adéu-siau i fins l'any que ve.

I quina millor manera d'acabar aquest carnaval que menjant xocolata desfeta i coca fins que la panxa digui prou, que ja s'apropa la Quaresma!

Sant Jordi

Per Sant Jordi,celebrem una diada molt tradicional.

Pel matí, anem a la plaça del poble on l'AMPA té preparada un punt de venda de llibres per a tot el poble. Els mirem i remirem i després tots els nens i nenes, a més dels mestres, en comprem un.

Per la tarda, organitzem un taller de fang i en acabar sortim tots al pati a berenar. Aquet cop, cada nen ha portat alguna cosa per menjar o beure de casa i així ha estat més variat.

Durant tot aquest trimestre hem estat preparant, tant la classe d'educació infantil com la d'educació primària, un llibre per portar a casa com a cloenda de la festa.

Els petitons van basar el seu llibre en idees contràries com net/brut, dalt/baix, dreta/esquerra... El títol d'aquest llibre és: No confonguis.

Els més grans han preparat un llibre sobre diferents corrents pictòriques i ho hem centrat més en l'impressionisme i en un dels seus representats: Vincent Van Gogh.