CASTANYADA  2005

Per tal de celebrar la festa de la castanyada es van realitzar diverses activitats en els tres pobles.

ALGERRI
Com cada any es va  celebrar la castanyada a l’escola. Durant el matí es van preparar uns pastissos de poma entre tots els alumnes; després es van portar a coure al forn juntament amb les castanyes. A la tarda els alumnes van venir disfressats de castanyers i castanyeres,  van ballar unes danses, varen cantar cançons, recitar poemes, dites i refranys sobre la tardor i van explicar el conte de la castanyera.

castaalg1
castaalg2
castaalg3
castaalg4

IVARS DE NOGUERA
A l’escola van celebrar la castanyada fent uns pastissos amb fruits de la tardor (poma, nous, ametlles...) i també van coure castanyes. A la tarda els alumnes disfressats de castanyeres,  van ballar unes danses i varen recitar poemes i refranys davant la mirada d’alguns pares. Tots, alumnes i professors van disfrutar fent aquestes activitats.

castaivar1
castaivar2
castaivar3

CASTELLÓ DE FARFANYA
Durant el matí es van fer els panellets; tots els alumnes van participar en la barreja dels ingredients i en l’elaboració en diferents formes d’aquest típic postre. Es van portar a coure al forn del poble. A la tarda, alumnes i mestres  es van menjar els panellets i les castanyes. Els alumnes van ballar una dansa i van  cantar cançons referides a la tardor i a la castanyada. Tothom va gaudir molt de la festa.

castello1
castello2