Jocs Algerri
Dubles
La barqueta es tomba

Anelleta
Objectiu: saber on estar l'anell.
Material: l'anell.
Participants: gran grup
Lloc: espai obert: pati de l'escola, plaça, el camp, etc.
Desenvolupament: els nens es col.loquen en una gran rotllana amb les mans juntes. Un d'ells queda al centre i passa nen per nen simulant que deixa l'anell fins que finalment se la queda un. Llavors el que estava al centre pregunta: qui te l'anell pica martell?
aquet contesta _ _ _ _ _ . Si ho endevina es queda al centre i si no havia de donar una prenda. Aquesta es queda al centre del joc. Per recuperarla es deia.
- ¿ De quien es esta miñona ?
- de una servidora.
- ¿ Que harà para recuperarla ?
- lo que usted me mande.

Casetes
(Joc de nenes)
Objectiu: Jugar amb imaginació fen famílies.
Participants: Tots els que vulguin.
1.  La cabana del mut.
2. La mineta de la sal.
3. Els refugis de l'era del Fideu.
4. Als trullets.
5. A la plaça.
6. A Sant Blasi.
7. A la teuleria ( bàscula).
8. A la bassa ( benzinera).
9. A les fonts.
Desenvolupament: El grup de nenes que jugaven, construïen en primer lloc la casa amb les separacions corresponents: menjador, cuina, habitació... etc. Aquestes les feien amb palla.
Després constituïen la família:
una era el pare, l'altra la mare, els fills, avis... etc. I cadascun desenvolupava el seu rol o funció.

Els Patacons
Els patacons es construïen amb cartes velles: s'agafava una carta i és partia en dues meitats; llavors doblaven els extrems i s'encaixaven les dues parts, de manera que és formava una mena de capseta.
Com s'hi jugava?
Es posaven tots els patacons de panxa al terra. Cada jugador tenia un patacó que tirava amb força contra els altres, i si els aconseguia girar se'ls quedava. Guanyava qui tenia més patacons.
Objectiu: Guanyar patacons.
Material: Cartes velles i un taló de sabata.
Lloc: a l'aire lliure.
Desenvolupament:
Col·loquem els patacons en tres files de tres. Situem el taló de sabata a set o vuit passes dels patacons marcant el límit. S'ha de tirar amb força amb la pinça dels dits e intentar arrossegar els patacons i que passin el límit del taló. Guanya el jugador que ha aconseguit més patacons.

Tirar llidons
(Joc de nens)
Participants: Els que vulguin.
Equips: 2
Objectiu: Intentar tocar als nens de l'altre equip amb els llidons o amb els pinyols.
Material: Llidons i canuts.
Lloc: en un espai ampli normalment al camp.
Desenvolupament:
Els participants dels dos equips tiraran els llidons (fruit) amb canuts als contrincants, intentant tocar el màxim nombre de persones i evitant ésser tocat. Si un llidó et toca, quedes eliminat del joc.
Guanya l'equip que li resten més participants.

El rull
Participants: dos persones.
Objectiu: tirar les agulles dins d'un cercle.
Material: agulles de cap doblegades per la meitat i un cercle.
Desenvolupament:
S'agafen els dits petits dels dos participants. Amb la resta dels dits de la ma, intentes tirar les agulles dins el cercle. Et deixes els dits petits e intentes introduir les agulles que han quedat fora amb les pinsà dels dit gros. El jugador que aconsegueix ficar les seves agulles dins de cercle guanya es queda també les agulles de l'altre jugador.

Joc  de la pissarra
(quan plovia a l'hora de pati)
Participants: tota la classe.
Equips: dos equips.
Objectiu: donades unes pautes
(p_ _ _ _ _ _a)la primera i la darrera lletra d'una paraula intentar saber de quin nom es tracta.
Material: pissarra i guix.
Lloc: a l'escola.
Desenvolupament: els membres d'un equip pensen una paraula difícil i posen a la pissarra la primera i la darrera lletra i deixen ratlles pels espais buits.
L'altre equip ha d'intentar esbrinar de quina paraula es tracta. Ho ha de fer el més ràpid que puguin.
Després s'intercanviaran els papers i guanya l'equip que ha endevinat més paraules.

rutlla
Objectiu: portar una roda de ferro pel carrer i córrer amb ella.
Material: una roda de ferro amb un ganxo també de ferro.
Lloc: pels carrers del poble.
Desenvolupament
Agafar una roda de bicicleta i es treuen  els radis i la coberta. S'acopla a un ganxo  de ferro i es fa rodar pels carrers del poble. Es pot fer mes ràpid, mes lent etc.

espardenyeta
Participants: una rotllana de nens.
Objectiu: Agafar l'espardenya i intentar tocar a la persona que l'ha deixat darrere nostre abans que es col·loqui al seu lloc.
Lloc: a l' aire lliure : carrer, pati,...etc.
Material : espardenyeta.
Desenvolupament:
Hi ha un grup de nens al terra formant una rotllana .Un nen està fora de la rotllana i mentre els seus companys canten la cançó, ell intenta amagar l' espardenya darrera d` un d'ells.

A mi pata
Objectiu: llençar una pilota petita contra la paret. Intentar agafar-la sense caure al terra.
Lloc: al carrer, pati de l'escola etc.
Material: una pilota.
Desenvolupament
Els nens es col·locaran en fila i esperaran el torn. Cada un agafarà la pilota i la tirarà al centre de la paret i la intentarà recupera-la sense caure sense caure al terra i tot cantant aquesta cançó:

"Mi pata no come"
"Mi pata no bebe"
"Mi pata no gasta zapatos"

Dubles
Objectiu: Aconseguir saltar sense caure quan s´estira la corda tot cantant aquesta cançó:
" Patinar, patinar, patinaba una niña en  París,  tropezó,  resbaló, resbaló y en el monte cayó. Fue a parar, fue a parar, fue a parar  al  fondo del  mar."
Material: corda.
Lloc: carrer .

La barqueta es tomba
Objectiu: Aconseguir saltar el  major nombre  de vegades possible sense aixafar la corda, que seguirà el moviment  de balanceig d´una barca, mentre la resta de participants canta aquesta cançó:
"Si la barqueta es tomba, nena no tinguis por, tira la canya a l'aire  i agafat al timó."
Material: corda.
Lloc: carrer.