"LES CANÇONS DELS NOSTRES AVIS"

Algerri

Als nens/es se'ls va plantejar el tema de la Jornada Cultural que es preveia fer durant el trimestre. Els nens van portar el títol de les cançons o bé la lletra que els pares o avis cantaven temps enrera. Entre totes es va poder fer un recull de les més conegudes.
A més a més, es va demanar la col·laboració de pares i avis per cantar aquestes cançons i d'altres. A l'escola van venir 3 padrines que van cantar aquelles cançons que elles cantaven quan anaven a batre, a jugar a corda..., les van ensenyar als nens i les vam enregistrar.

Castelló de Farfanya

Per tal de recordar aquelles tonades que cantaven els nostres avis i besavis, va venir a l’Escola una padrina i ens va oferir tot un seguit de cançons: n’hi havia de jocs com “ El cocherito leré”, “ La tia Mónica” . Altres eren populars catalanes : “ A la voreta de la mar”, “La Pastoreta” i  la  resta estaven dedicades a diferents elements u objectes (  la lluna, un violí, una nina...).

Mentre l’àvia  cantava  nosaltres ho enregistràvem , i en altres sessions vam fer un petit recull amb  la lletra de cadascuna de les cançons i el seu dibuix.

Ivars de Noguera