"ELS NOMS  DELS CARRERS DEL NOSTRE POBLE"

Algerri

Bona part del treball de la Jornada cultural al nostre poble la vam realitzar sobre el plànol que ens va facilitar l’Ajuntament.
Un cop desplegat i observat amb cura, vam procedir a la realització de les següents activitats:
-   Visita dels carrers més importants.
-  Realització de diferents localitzacions i orientacions al plànol segons era la nostra situació.
-  Localització i identificació dels serveis i edificis més importants del poble (Ajuntament, farmàcia, escola, església, indústries,…)
-  Localització del carrer on vivim tot situant casa nostra.
-  Classificació dels carrers segons els seu recorregut( llarg-curt, ample-estret, recte-tort).
I ja a l’escola, vam continuar amb les següents tasques:
Breu narració històrica sobre l’origen dels noms dels carrers.
-  Estudi de l’escut d’Algerri.
-  Mirar fotografies antigues dels carrers i comparar-los a com són actualment.
Realització d’un disseny gràfic de plaques de carrers.

Castelló de Farfanya

Hem iniciat aquestes jornades amb una visita pels carrers i places de la població.
En el recorregut hem localitzat les cases dels nens i nenes de l’escola, fent un llistat de tots els noms dels carrers, places i cases.
A partir d’aquesta activitat hem buscat sobre el plànol:
- L’origen d’algun d’aquests noms i una mica d’història.
- La situació dels carrers on viuen els nens, l’escola i monuments més significatius.
- El recorregut diari de casa cap a l’escola.

- La classificació dels noms segons siguin de sants, pobles i carrers amb noms d’edificis i indrets del poble….

També han fet dissenys de plaques amb el nom del carrer que han elegit.
I totes aquestes dades les hem recollit en un treball individual.

Ivars de Noguera

L’Ajuntament ens va proporcionar un plànol detallat de tota la localitat.
Les activitats realitzades han estat les següents:

Educació Infantil:
- Sortida pels carrers, tot fent fotografies dels rètols dels noms.
- Un cop realitzada l’observació de les fotografies a l’ordinador, es va procedir a la seva classificació. Ens vam adonar que molts portaven noms de sants.
- Elaboració d’un text col·lectiu en el qual s’explicava tot el que es va veure.
- Situar sobre el plànol casa seva.
- Disseny de plaques de carrers.

Educació Primària:
- Orientació amb el plànol, senyalització del camí casa-escola, localització d’edificis emblemàtics del poble: escoles, Ajuntament, poliesportiu, piscines, església, farmàcia, bar del casal, consulta mèdica; classificació dels noms dels carrers.
En darrer lloc es va organitzar una sessió a la qual va assistir la senyora Teresa Sabater, àvia d’uns alumnes de la nostra escola, i ens va fer una petita explicació de la procedència dels noms d’alguns carrers del poble.