Bona
part del treball de la Jornada cultural al nostre poble la vam
realitzar
sobre el plànol que ens va facilitar l’Ajuntament.
També
han fet dissenys de plaques
amb el nom del carrer que han elegit.
Educació Infantil:
Educació Primària:
Un cop desplegat i observat amb cura, vam
procedir a la realització de les següents activitats:
- Visita
dels carrers més
importants.
- Realització de diferents
localitzacions i orientacions al plànol segons era la nostra
situació.
- Localització i
identificació
dels serveis i edificis més importants del poble (Ajuntament,
farmàcia,
escola, església, indústries,…)
- Localització del carrer on
vivim tot situant casa nostra.
- Classificació dels carrers
segons els seu recorregut( llarg-curt, ample-estret, recte-tort).
I ja a l’escola, vam continuar amb les
següents
tasques:
- Breu
narració històrica
sobre l’origen dels noms dels carrers.
- Estudi de l’escut d’Algerri.
- Mirar fotografies antigues dels
carrers i comparar-los a com són actualment.
- Realització
d’un disseny
gràfic de plaques de carrers.
Castelló de Farfanya
Hem
iniciat aquestes jornades amb una visita pels carrers i places de la
població.
En el recorregut hem localitzat les cases
dels nens i nenes de l’escola, fent un llistat de tots els noms dels
carrers,
places i cases.
A partir d’aquesta activitat hem buscat
sobre el plànol:
- L’origen d’algun d’aquests noms i una
mica d’història.
- La situació dels carrers on viuen
els nens, l’escola i monuments més significatius.
- El recorregut
diari de casa cap a l’escola.
- La classificació
dels noms segons
siguin de sants, pobles i carrers amb noms d’edificis i indrets del
poble….
I totes aquestes dades les hem recollit
en un treball individual.
Ivars de Noguera
L’Ajuntament
ens va proporcionar un plànol detallat de tota la localitat.
Les activitats realitzades han estat les
següents:
- Sortida
pels carrers, tot fent fotografies
dels rètols dels noms.
- Un cop realitzada l’observació
de les fotografies a l’ordinador, es va procedir a la seva
classificació.
Ens vam adonar que molts portaven noms de sants.
- Elaboració
d’un text
col·lectiu
en el qual s’explicava tot el que es va veure.
- Situar sobre el plànol casa seva.
- Disseny de plaques de carrers.
- Orientació amb el plànol,
senyalització del camí casa-escola, localització
d’edificis
emblemàtics del poble: escoles, Ajuntament, poliesportiu,
piscines,
església, farmàcia, bar del casal, consulta
mèdica; classificació dels
noms dels carrers.
En darrer lloc es va organitzar una
sessió
a la qual va assistir la senyora Teresa Sabater, àvia d’uns
alumnes
de la nostra escola, i ens va fer una petita explicació de la
procedència
dels noms d’alguns carrers del poble.