"FOTOS ANTIGUES"

Com cada any, a l'inici del curs, tot el claustre de professors ens vam plantejar la continuïtat de les activitats relacionades amb les jornades culturals. Aquest any el tema escollit, pretenia ser una mirada cap al passat, per això el material que vam fer ús eren fotografies familiars i de l'entorn.
Tots els alumnes van participar portant fotografies de la seva família, i al darrera la foto s'escrivia el nom, amb l'any o l'època. A l'escola, el treball realitzat va consistir bàsicament en fer una tria de les fotografies per temes (festes populars, maneres de vestir, pentinats, festes familiars, canvis del poble...) . S'observà  que  totes les fotos eren el blanc i negre, moltes fetes pel mateix fotògraf, i tenien el mateix format: dentades de la vora, amb un marc blanc i diferent format (ovalades, rectangulars...)
Després d'aquest recull, i agrupades sota un títol (tema), es va poder comparar tots aquests aspectes amb l'actualitat, observant les transformacions produïdes pel pas del temps, fet que va propiciar interessants converses sobre les causes i les conseqüències dels canvis.
ALGERRI
Els nens/es de l'escola juntament amb les mestres, amb el recull de fotografies, van montar una exposició a la llar dels jubilats del poble. Un cop montada, alguns padrins van explicar als més petits com es vestia, se celebraven les festes, es treballava i quins costums i tradicions hi havia en aquella època. Aquesta activitat conjunta, va permetre la interacció nens-avis. Per les dues parts va ser una experiència única de convivència i aprenentatge.
Després els avis del poble van obsequiar als alumnes amb un berenar.
Aquí podeu observar com era l'exposició.

algerri1
algerri2
algerri5
algerri

CASTELLÓ DE FARFANYA
A Castel els nens de l'escola van montar juntament amb les mestres un mural al vestíbul, sota el títol: "El temps passa i tot va canviant".  Els alumnes van aportar les fotografies i després d'haver-les observat i comentat a l'aula es varen penjar. També van elaborar uns escrits.
Els més petits van fixar-se especialment en els canvis dels vestits i els pentinats, mentre els grans explicaren les diferències de festes, celebracions, espais... que hi havia abans respecte d'ara. El tema es va poder relacionar amb continguts de l'àrea de coneixement del medi social.
Aquí podeu veure algunes de les fotografies antigues i una imatge global de l'exposició.
castello1
cast2
caste4
castello3

IVARS
Al igual que en els altres pobles, es va fer un recull de fotografies. A l'aula s'observaren i es classificaren les fotos segons els temes al que pertanyien (pentinats, vestits, festes...); després es va  realitzar un treball segons el nivell educatiu dels alumnes. Aquí podeu observar els alumnes més grans del centre realitzant la classificació de les fotografies.
ivars