JORNADES CULTURALS.

En aquest trimestre també es du a terme la segona jornada cultural del curs ; en aquesta ocasió el treball gira al voltant de la idea de elaborar una ruta turística de cada un dels nostres pobles, la qual ens mostri els llocs que creiem importants o interessants a visitar, i la ruta que hauríem de seguir per fer-ho.
Partint d'aquest tema, a cada escola ho treballem des d'un enfocament propi, fent-ho de la següent manera :
Per realitzar aquestes jornades culturals, hem anat recollint la informació a través de diferents mitjans, com ara llibres relacionats amb els nostres pobles, Internet o anant a l'ajuntament on en algun cas ens han proporcionat plànols i mapes del poble.

ALGERRI:

Per altra banda al CEIP Sant Blai d'Algerri, un cop hem triat els llocs que creiem interessants conèixer, hem buscat informació i els hem explicat. Posteriorment hem fet la sortida per visitar-los i la ruta que hem seguit ha estat la següent : Ermita de Sant Blai, la font de baix, l'església, la casa Escolà, els trullets i el castell. Cal dir que entre els llocs que hem treballat n'hi ha un al que no hi vam poder anar ; la figuera, que és un poble semi abandonat de les afores d'Algerri i per la llunyania no ens va ser possible d'arribar-hi.

CASTELLÓ DE FARFANYA:

Al CEIP Santa Maria de Castelló de Farfanya ens estem centrant en el treball sobre l'itinerari de la ruta que hem marcat ; que parteix de l'escola, passa per la font, l'Ajuntament, el castell i finalment el Pla de Santa Maria. Aquests llocs ja els havíem visitat el curs anterior quan vàrem fer el treball sobre els vestigis del passat i per això en aquesta ocasió aprofitem per treballar el mapa i el plànol.

IVARS DE NOGUERA:

Finalment al CEIP Sant Sebastià d'Ivars de Noguera, ens hem dirigit a confeccionar un tríptic informatiu, en el qual apareguin els llocs que hem triat i que hem considerat interessants a conèixer del nostre poble amb la seva explicació corresponent. Després i un cop la ruta turística estigui elaborada, anirem a fer-la nosaltres mateixos. La ruta que seguim nosaltres comença a l'escola, continua a l'església i acaba a la Seroneta.