PERSONATGES DE RENOM D'ALGERRI

A tots els pobles hi ha personatges de renom, és a dir, persones que destaquen especialment en algun àmbit i que per aquest motiu cal conèixer i dedicar-hi una jornada cultural.

Volem agrair la visita que ens va fer el Sr. Cassimir Baró, que ens va explicar moltes coses d’aquests personatges i d’altres curiositats del poble d’Algerri. Tothom va estar molt atent a les seves explicacions.

Aquí a Algerri, les famíliescom sempre, han col·laborat i ens han aportat informació sobre els diferents personatges que a l’escola hem treballat i conegut. De tota manera aquesta llista es podria ampliar amb altres noms. De cada personatge vam elaborar un dossier amb el qual hem après moltque està a disposició de tothom que el vulgui consultar.

Mossèn Ramon Roca i Puig (1906-2001) fou un important papiròleg , és a dir, va estudiar els papirs. A l’any 1987se li va fer un homenatge a Algerri i se li va posar el seu noma un carrer del poble. A l’escola tenim un llibre dedicat per ell, que està a disposició de tothom que el vulgui consultar.

Francisco Javier Fontova:( 1907-1977)era sacerdot i va entrar a la companyia de Jesús l’any 1935. L’any 1957 recull un grup de joves amb greus problemas econòmics i familiars i va fundar“ Nazaret” posteriorment coneguda com a “ Ciudad de los Muchachos” a Alacant. En aquesta ciutat hi ha una plaça amb el nom d’Algerri i dedicada a ell. A l’escola vam veure un video de la seva obra, el vam comentar entre tots i ens va agradar molt.

Albert Serravinyals Terés: ( 1965-1984) compositor de la sardana “ Algerrienca” que s’estrena per primer cop a Algerri l’any 1982, dedicada com el seu nom indica al poble que tant s’estimava. A l’escola la vam escoltar amb molta atenció.

Montserrat Torremorell Alòs: Veterinària i experta en salut animal, amb èmfasi en malalties infeccioses de porcs i les estratègies per millorar la salut dels sistemes de producció porcina. Actualment viu i treballa ala Universitat de Minessota. Vam establir contacte amb ella a l’escola a través de l’Skype i va resultar una conversa entre tots molt enriquidora.

Teresa Carles Borràs: important restauradora i fundadora del 1r restaurant vegetarià a LLeida l’any 1979. Durant tot aquest temps, ella que es defineix com autodidacta, s’ha dedicat a treballar en aquest tipus de cuina vegetariana, elaborant plats, receptes i experimentant amb els productes de la terra. i ara fa un parell d’anys va obrir a Barcelona un restaurant anomenat Teresa Carles, com el seu nom i que sabem de cert que té molt d’èxit. Ens va visitar ella i la seva germana, Montse i ens van portar diferents tipus de fruites no massa conegudes i ens va anar dient els noms, també els alumnes li van anar fent preguntes . Després ens van fer un taller de cuina elaborant unes creps dolces amb xocolata i plàtan al local social que van servir de berenar per a tothom incloses les mares i pares. Finalment li vam fer entrega d’una planta molt bonica com a detall per haver vingut a visitar-nos a l’escola. Ha publicat un llibre “ la cuina del Paradís”. Va ser una tarda molt bonica i interessant. Ens ho vam passar molt bé.

ESCOLA SANT BLAI D’ALGERRI