PERSONATGE DE RENOM DE CASTELLÓ DE FARFANYA

GUERAU II DE CABRERA

A la nostra escola hem dedicat la Jornada Cultural al vescomte Guerau II de Cabrera, nét d’Arnau Mir de Tost ( va conquerir la vall d’Àger l’any 1047 i va envestir les fortificacions àrabs del Castell de Castelló).

Guerau II va conquerir el territori de Castelló i el Castell als sarraïns entre l’any 1115 i el 1116.

L’estudi d’aquest personatge ens ha propiciat una manera més lúdica i engrescadora de treballar l’Edat Mitjana i, a la vegada, hem pogut entendre el motiu de perquè a Castelló hi ha un castell.

Amb tot el que hem après hem fet: un dossier, un mural i hem dibuixat i construït tota mena de castells amb material de reciclatge.

Ens ho hem passat molt bé i el resultat han estat uns castells molt creatius i originals.

Alumnes de l’Escola de Castelló de Farfanya