ACTIVITATS DE SANT JORDI 2007

DECOREM L'ESCOLA

Tots els mestres i alumnes de l'escola ens esforcem per fer de l'escola un lloc acollidor i agradable. És l'època que donem la benvinguda a la primavera i al nou temps.

EXPLIQUEM CONTES ALS PETITS

Els alumnes de cinquè i sisè triem un conte, el llegim i l'entenem. El dia de Sant Jordi anem a les classes de pàrvuls i cadascú explica un conte a un nen o a una nena. Per un temps ens convertim en el seu amic que l'ajuda a entendre els contes i fa com si fos el seu mestre. Després els nens petits dibuixen el que han entès del conte i nosaltres l'ajudem.

CONCURS DE POESIA

Tots els alumnes de primària han participat en el I Concurs de Poesia de l'escola. S'han fet diferents categories: els de cicle Inicial han fet acròstics, els de cicle Mitjà cal·ligrames i els de cicle Superior, poesia liure. Els resultats han estat molt bons i ha estat difícil decidir qui eren els millors. Els tres sel·leccionats de cada classe han guanyat un diploma i el primer un llibre.
FELICITATS A TOTS!!
Els alumnes sel·leccionats han estat els següents: (fent clic sobre els seus noms podreu llegir o veure la seva creació literària):

1r A
Cesc Ortega (1r premi)
Marc Rius
Carla Mas

1r B
Andrea Palomo (1r premi)
Imad El Kabbou
Brigitte Ubillus
2n A
Imanol Pereira (1r premi)
Yuliya Charnetskaya
Damian Garcia
2n B
Ana Mª Rodríguez (1r premi)
Oscar Muñoz
Carmen Montesinos
3r
Pau García Valero (1r premi)
Pol Santana
Paula Jiménez

Juan Diego Hernández (1r premi)
Ignacio Alejandro César
Xavier García
4r A
Nataly Guanin (1r premi)
Mireia Rodrígez
Lídia Fernández
4r B
Jordi Llop (1r premi)
Maria Peña
Ana Gómez
6è A
Mar García Valero (1r premi)
Nerea Vela
Noelia López
6è B
Yassin El Franhi (1r premi)
Tatiana Sanz
Cristian Arrabal

ACTIVITATS PROGRAMADES PER SANT JORDI

CONTA CONTES

Els alumnes de P3 a 3r van anar a la biblioteca a gaudir d'un conte on els personatges parlaven diferent idiomes. Donem les gràcies a l'AMPA i molt especialment a la Sra. Regina, La Sra. Maria Elena Armesto, el Sr. John Lawrence, la Sra. Mª Pilar Sesma i la Sra. Mercedes Mopntovani.

una nova manera d'escoltar i veure contes

ESPECTACLE MEDIEVAL

gaudint de la festa medieval al pati, amb el País de Xauxa

JOCS FLORALS A CICLE INICIAL
LES DUES GERMANES QUE VAN ANAR AMB AVIÓ

Hi havia una vegada dues germanes que vam anar amb avió. Estàvem a l'aeroport de Barcelona i ens vam asseure en una cadira i quan van dir: "avió cap a PARíS" ens vam aixecar i vam anar a la fila de l'avió i vàrem ensenyar el DNI i per fi vam entrar a l'avió. París està a una hora i quart de camí. Ens vam cordar el cinturó de seguretat i cap amunt, cap al cel….

Quan vam arribar vam anar a l'hotel i vàrem deixar les maletes i a dinar al Mac Donald's i a la torre Eifel amb metro per primera vegada ....

Alaaaaaaa! que bonic i que gran que és des de dalt !.
Es veu el riu Sena.
L'endemà a Disney. Quin viatge més bonic!

Carmen Montesinos - primer

LA FLOR MENJA GELATS

Hi havia una vegada una flor que va sortir de la terra. I un dia tenia gana i volia menjar un gelat i després va veure un nen que li va caure el gelat i després
la flor va anar a menjar-se el gelat. Després el nen es va quedar la flor i li va posar aigua perquè pogués créixer i la va plantar al seu jardí.

Paula Calltellruíz - primer

Sant Jordi 05

LA VOLTA AL MÓN EN 14 CONTES

Aquesta activitat està basada en el llibre "La volta al món en 80 contes" de de l'Editoral Edebé.
Nosaltres n'hem dit en 14 perquè tenim aquest nombre d'aules i cadascuna n'ha triat un del llibre, ja sigui perquè hi ha algun nen o nena d'aquell país o simplement perquè els ha agradat.
El llegirem i treballarem a classe alhora que cercarem informació d'aquell país. En farem una exposició en acabar.

Consulteu la pàgina de la biblioteca.

Vegeu el treball de Cicle Inicial.

ESCRIVIM UN CONTE ENTRE TOTS

Els alumnes de P-3 començaran un conte tot fent-ne una pàgina . En acabar la passaran a P-4 i n'hauran de fer la continuació en una pàgina més, i així successivament fins arribar a sisè que en faran la darrera pàgina i per tant el final del conte.
Cada pàgina serà una cartolina blanca on es podrà fer servir la tècnica que es vulgui, i la quantitat de text escrit podrà variar segons el nivell.
Una vegada confeccionat, es tornarà a passar per totes les classes per tal que sigui explicat sencer.
Es guardarà a la biblioteca.

ELS MÉS GRANS EXPLIQUEN CONTES A PRIMER

Com altres cursos, els alumnes de sisè agafaran un conte de la biblioteca i se l'hauran de preparar per tal d'explicar-ho als alumnes de primer. Cada gran amb un de petit.
Una experiència que altres anys hem fet i ha donat molt de resultat, tant per als que expliquen com per als que escolten.

D'ON M'HE ESCAPAT?

Diàriament i durant una setmana, posarem unes pistes sobre un personatge que s'ha escapat d'un conte i els alumnes dipositaran en una capsa una papereta amb el nom que ells creguin que correspon al personatge en qüestió. El personatge que hem descobert ha estat: