ZER MESTRAL- CEIP LLIGALLOS

JUBILACIÓ JOAN REVERTÉ

VOLS JUGAR? (Es recomana llegir abans l'entrevista)

ENTREVISTA A "DON JUAN"

- Hola Don Joan, els alumnes de cicle superior de primària, els seus alumnes, volem fer-li una sèrie de preguntes per saber una mica més de vostè. Pensem que no tindrà cap inconvenient en contestar-les.

- Bon dia. Cap ni un. Endavant.

- De petit, volia ser professor? Quan va començar?

-Recordo que de petit volia ser futbolista, com gairebé la majoria dels nois. Vaig començar a donar classes als 18 anys a una acadèmia particular a Amposta.

- A més de professor, té algun ofici més?

- Sí, als 11 anys vaig anar a una barberia per apendre l'ofici. I hi vaig treballar fins que vaig marxar a la mili.

- Està penedit de ser mestre?

- No, i amb tota la seguretat si tornés a néixer ho tornaria a ser, perquè m'agrada molt ensenyar.

- Durant el temps que ha estat mestre, què és el que més ha valorat i el què menys?

- L'amistat i que els alumnes em recorden i el que menys l'amistat per conveniència.

- Què li agrada més de ser mestre? Quin curs li agrada més i per què? Quina és la seva assigantura preferida?

- El que més m'agrada es poder transferir els meus coneixements als meus alumnes i pensar que venen a classe contents. dels cursos no tinc preferències, tot i que em sento molt bé amb els cursos que tinc ara . L'assignatura preferida les matemàtiques.

- Se sent a gust al col·legi del Lligallo? Quants anys porta en el nostre centre?

- Si no estigués a gust ja faria anys que hauria marxat. Crec que els 35 anys que porto aquí ho demostren.

- Com va tenir la idea de treballar de professor?

- Quan vaig acabar el batxillerat havia d'elegir una professió i com m'agradaven els nens vaig triar aquesta.

- Com ha estat la relació amb altres professors?

- Sempre molt bona. El meu caràcter és de fer amics, mai enemics.

- Quina opinió té dels alumnes que li han passat pel col·legi?

- En general molt bona amb alguna "excepció". Els allumnes del Lligallo són de molt bona pasta.

- Quina ha estat l'actitud dels pares?

- Positiva, perquè sempre han col·laborat i s'han preocupat de l'educació dels seus fills.

- En la seva carrera professional, ha hagut alguna cosa que no pot oblidar?

- No oblido mai els meus alumnes, tant els passats com els presents. tampoc oblidaré mai l'homenatge que em van fer al Casal amb l'entrega d'una placa commemorativa com a fill del poble del Lligallo. així com els vots de gràcia consedits per la inspecció d'ensenyament.

- Ha estat en moltes escoles?

- No, a Amposta i a Alcanar en centres privats. La Ràpita, Alcanar i el Lligallo en centres públics. També vaig fer classe militar a Cartagena.

- Li agrada el càrrec de director?

- Si us dic que no, no us diria la veritat, però hi ha moments que preferiria no ser-ho.

- No li fa pena jubilar-se i deixar l'escola?

- Sí perquè l'escola ha estat la meva vida, però sóc una persona que accepto les coses com són. Sé que m'ha fet gran i que s'ha acabat un cicle de la meva vida.

- Li agrada viure a la Ràtita?

- Sí, molt perquè és on vaig néixer, on vaig créixer i a més a més és un poble molt bonic.

- Quin és el seu hobby?

- Per damunt de tots la pesca.

- Què li agrada més ser professor o pescar?

- Cada cosa té el seu moment. M'agrada la feina que faig, i la faig quan toca, com que m'agrada la pesca aprofito quan puc la practico fora de la feina.

- Ha venut mai el peix que ha pescat?

- Sí, un parell de vegades, una era un llobarro molt gran i no entrava a la nevera, i l'altra vaig agarrar moltes anguiles, i com que no m'agraden les vaig vendre.

- La seva dona està d'acord amb el seu hobby?

- Sí, perquè a ella també li agrada però no tant com a mi.

- Quin dia ha estat el que més ha pescat?

- Un dia que vam pescar els dos junts més de 300 muixarres.

- Quin nom té la seva barca?

- "Isjunu". Is: Isabel, mare i filla, ju: Juan, pare i fill, nu: Núria.

- Li agraden els nimals? En té algun a casa? Quin li agrada més?

- Sí, sóc un enamorat dels animals. Ara tinc dos pericos. El que més m'agrada és el gos.

- Quin nom li va posar al moixonet que cuidava quan feia la mili?

- "Bolitxe".

- Quin esport li agrada més i quin és el seu equip preferit?

- M'agraden quasi tots els esports, per damunt de tots el futbol. Els meus equips de sempre han estat la Rapitenca i el Barça.

- Quin esport practicava quan era més jove?

- Sempre he practicat la natació. I fins els 18 anys el futbol.

- Li agrada dibuixar?

- Molt, abans dedicava més temps, ara molt poc.

- Ha fet mai un quadre? Ha exposat per a què algú li compri?

- Si, no. Els que he fet ha estat per tenir-los a casa o per fer un regal.

- Quin és el seu color preferit? I el número?

- El blau i el númer el sis.

- Li agrada viatjar? Quin vehicle li agrada més?

- M'agrada, però no em torna boig. El vehicle que m'agrada més és el tren.

- Li agrada jugar a tenis? I a ping-pong?

- A tenis no ho sé, perquè no he jugat mai. A ping-pong sí perquè jugava de petit.

- Què se sent al tenir fills?

- Una alegria molt gran.

- Quin menjar li agrada més?

- El marbre.

- Li agradaria tornar a ser jove?

- Em planteja molts dubtes.

- Li agrada el cine? Quina és la seva pel·lícula preferida? I la tele? Quin és el seu programa favorit?

- Sí. Casablenca. El futbol i els documentals.

- Quin és el seu grup favorit?

- "Koom".

- Li agraden les festes?

- No gaire, perquè em cansen molt.

- Li agrada llegir el diari?

- Sí, així m'assabento del que passa pel món.

- Per què li agraden els mots encreuats?

- Em serveixen per descansar i apendre coses noves.

- Quina roba li agrada portar?

- Senzilla, sóc poc amic de corbates i americanes.

- Quin és el mòbil que li agrada més?

- Cap ni un.