1.1. Que treballi els valors.
No violència, justícia, igualtat, tolerància, confiança,
solidaritat, estimació, cooperació, responsabilitat, democràcia...-
Reconèixer el valor de les coses (fets, persones, objectes).
· Decidir, escollir, equivocar-se, construir, dialogar, compartir...
· Gaudir, ser feliç, riure, ser sensible...
· Pensar, raonar, criticar, conciliar, saber frustrar-se, autoritat,
exigència, superació, treball, esforç...
· Respecte i cura de la natura (petit corral i hort escolar)
1.2. Que tingui en compte la realitat lingüística.
· Que treballi
per fer la llengua catalana tan normalitzada i viva com sigui possible,
respectant altres llengües, sentiments i procedències: n'hi
ha moltes de diferents i totes són igual d'importants i valuoses..
La llengua castellana ha d'estar igualment present.
· Que li doni importància a l'aprenentatge de llengües
estrangeres. Anglès com a 1ª llengua estrangera.
1.3. Idees sobre l'aprenentatge.
·
1.4. Com treballem.
·
Que no contempli un sol mètode d'aprenentatge, sinó
que triï el que sembli més adequat en cada moment (escola
tradicional, escola activa, experimentació, constructivisme).
Qualsevol mitjà que valori l'esforç, la curiositat i
la creativitat.
· Fomentar el raonament i l'intel·lecte, el pensament
crític i lògic.
. Que es diverteixin aprenent o que aprenguin divertint-se.
. Treballar la memòria.
. Que desenvolupin competències i els preparin pel món
real.
1.5. Amb quins materials.
· Tants
com siguin aconsellables. Els llibres de text són un recurs
entre molts. Materials diversos.
· Utilitzar els mètodes multimèdia per reforçar
les explicacions.
· Integrar la biblioteca a l'aula per facilitar la cerca i
consulta dels llibres i el gust per la lectura.
1.6. Com ens
organitzem.
· Treball
per tallers, racons, agrupaments en funció dels ritmes d'aprenentatge.
. Treballs en gran grup.
· Intercalar períodes distesos d'activitat reduïda
per a que el nen/a pugui baixar els nivells d'atenció i relaxar-se.
· Material socialitzat.
1.7. Com avaluem.
· Avaluació
global, del procés aprenentatge i de la persona.
· Avaluació en positiu.
· Que valori l'evolució cap a un resultat i no pas el
resultat final com a únic objectiu.