ED. INFANTIL | ED. PRIMÀRIA | ED. SECUNDÀRIA | CICLES FORMATIUS |
"El
currículum de l'educació infantil s'estructura en tres grans àrees en les
quals l'infant realitza aprenentatges significatius, observables i avaluables
per l'educador".
OBJECTIUS:
-
Expressió de sentiments i desitjos personals davant de diferents
situacions.
-
Exploració de les possibilitats motrius i control del propi cos.
-
Realització autònoma d’hàbits de neteja personal.
ÀREA
II: LA DESCOBERTA DE L'ENTORN
NATURAL I SOCIAL.
-
Observació de la naturalesa: característiques
dels fenòmens naturals.
-
Observació i descripció de les característiques dels animals i les
plantes.
-
Identificació de les persones i organització de l’entorn escolar.
-
Reconeixement dels membres de la família i les seves relacions amb l’entorn.
-
Conèixer els elements de l’entorn més proper:
el barri (botigues, carrers, edificis, ...).
-
Col·laboració i contribució al manteniment de la neteja de l’entorn,
així com el manteniment d’ambients saludables i no contaminats.
ÀREA
III: LA INTERRELACIÓ I
COMUNICACIÓ AMB L'ENTORN.
-
Interpretació de manera corporal de textos i narracions.
-
Expressar les seves vivències utilitzant una estructura lingüística i
un vocabulari adequat així com una bona entonació.
-
Experiments de tècniques i materials plàstics (puntejar, retallar,
pintar, estripar, modelar, estampar, enganxar, ...).
-
Aprenentatge de ritmes senzills i cançons de folklore popular.
-
Lògica: .
Classificar, aparellar, comparar, fer seriacions, agrupar elements.
. Resoldre petits problemes.
-
Càlcul:
. Utilització dels números de l’1
al 9 per comptar objectes reals.
. Relacionar quantitat-grafia.
-
Geometria:. Reconeixement i exploració de formes geomètriques
per a diferenciar-les.
ÀREA IV:
RELIGIÓ.
-
Viure les festes cristianes tradicionals:
Nadal, Pasqua, mes de Maria.
-
Participar i col·laborar en campanyes solidàries.
-
Prendre com a exemple l’esperit cristià de la Mare Molas.
- Fomentar en la seva vida els valors cristians: respecte, compartir, perdonar, ajudar.
El
currículum d' Educació Primària s'estructura en vàries àrees dirigides al
desenvolupament de totes les capacitats del nen integrat en aquesta etapa.
CICLE INICIAL | CICLE MITJÀ | CICLE SUPERIOR |
ÀREA
DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL:
Conèixer
els aspectes més bàsics del propi cos i del seu entorn social i natural i
progressar en l'adopció d' hàbits de salut, d' higiene personal, de convivència
i de respecte a la natura, avançant vers una autonomia i iniciativa personal pròpies
de l' edat.
Comprendre
i produir missatges orals i escrits senzills tant en llengua catalana com
castellana.
ÀREA
DE MATEMÀTIQUES:
Emprar
alguns conceptes i relacions matemàtiques molt elementals i adquirir nocions bàsiques
d'operacions matemàtiques i iniciar-se amb l’ús i aplicació de la
calculadora.
ÀREA
D'EXPRESSIÓ CORPORAL ARTÍSTICA: música,
visual i plàstica.
Emprar
mitjans d'expressió verbal, corporal, visual, plàstica i musical per comunicar
i expressar missatges senzills i els seus sentiments.
Fer
descobrir al nen una visió cristiana del seu entorn com obra de Déu i ajudar-lo
a adquirir uns valors i unes actituds cristianes seguint l'exemple de la Mare
Maria Rosa Molas.
ÀREA
DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL:
Conèixer
i comprendre el funcionament dels principals òrgans i aparells del nostre cos,
així com progressar en els hàbits de salut i higiene personal.
ÀREA DE CONEIXEMENT DEL MEDI SOCIAL I
CULTURAL:
Conèixer
i valorar els principals trets físics històrics i paisatgístics de Catalunya
que li donen unes característiques pròpies i el defineixen com un país
diferenciat dintre l’estat espanyol i una realitat dintre la Unió Europea.
ÀREA DE LLENGUA:
Conèixer
í utilitzar correctament i apropiadament la llengua catalana castellana, tan
oralment com per escrit, emprant la llengua catalana normalment com a llengua
vehicular i d'aprenentatge.
ÀREA DE MATEMÀTIQUES:
Conèixer
i emprar els conceptes i les relacions matemàtiques elementals, dominar i
raonar les operacions bàsiques i saber-les aplicar a la vida quotidiana.
ÀREA D' EXPRESSIÓ CORPORAL I ARTÍSTICA:
música, visual i plàstica.
Desenvolupar
la sensibilitat estètica, la creativitat i la capacitat d'admiració per gaudir
de les manifestacions plàstiques i musicals com expressió de la bellesa
creadora de Déu.
Mostrar
actituds que expressin la vivència quotidiana de la síntesi fe-cultura i la
civilització de l' amor, actualitzant l' acollida, senzillesa, col·laboració,
compromís i respecte a persones i coses d'acord amb l'esperit de Maria Rosa
Molas i Vallvé.
ÀREA
D'EDUCACIÓ FÍSICA:
Comprendre
i expressar en llengües estrangeres missatges senzills dintre d'un context.
ÀREA
DE LLENGUA:
Descobrir
en el llenguatge i en les seves manifestacions orals, escrites i àudio -
visuals, un vehicle d'accés i participació en el patrimoni català , i mitjançant
aquest introduir-se en altres cultures.
ÀREA
DEL CONEIXEMENT DEL MEDI CULTURAL I SOCIAL:
Conèixer
la realitat geogràfica de Catalunya i Espanya obrint-se a la resta d’Europa i
el món. Adquirir progressivament el coneixement de la nostra història
a partir de l’anàlisi de les grans civilitzacions de la mediterrània.
ÀREA
DEL MEDI NATURAL:
Conèixer
l’entorn natural i el cos humà per adquirir actituds de respecte, conservació
i cura de la salut.
ÀREA
DE MATEMÀTIQUES:
Valorar
i aplicar les matemàtiques com a eina útil per comprendre el món que
l'envolta.
ÀREA
D'EXPRESSIÓ CORPORAL I ARTÍSTICA:
Demostrar sensibilitat, comprensió i creativitat, amb un bon gust estètic i artístic.
ÀREA
DE LLENGUA ESTRANGERA: Anglès.
Agafar
consciència de la importància de la llengua anglesa per començar a
comunicar-se a nivell oral i escrit.
ÀREA
D'EDUCACIÓ FÍSICA:
Conèixer
el propi cos i les possibilitats motrius i progressar en l'adaptació d'hàbits
de salut i higiene personal.
ÀREA
DE RELIGIÓ:
Mostrar
actituds que expressin la vivència quotidiana de la síntesi fe-cultura i la
civilització de l' amor, actualitzant l'acollida, senzillesa, col·laboració,
compromís i respecte a persones i coses d'acord amb l'esperit de Maria Rosa
Molas.
EDUCACIÓ
SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA:
L’Educació Secundària Obligatòria tindrà com a finalitat que l’alumne
en acabar l’etapa, assoleixi les capacitats següents:
1.-
Conèixer, comprendre i acceptar com un do de Déu els aspectes bàsics del
funcionament del propi cos i de les conseqüències dels actes i les decisions
personals, fomentant el respecte per a la
salut individual i col·lectiva, i valorar els beneficis que suposen els hàbits
d’exercici físic, d’higiene i d’alimentació.
2.-
Formar-se una imatge ajustada d’ell mateix, de les pròpies característiques
i possibilitats, per desenvolupar un nivell d’autoestima que permeti encarrilar d’una
forma autònoma i equilibrada la pròpia creativitat; valorar l’esforç i la
superació de les dificultats, i contribuir al benestar personal i col·lectiu,
fomentant una actitud de confiança en si mateix, descobrint Jesús com a punt
de referència.
3.-
Relacionar-se amb altres persones i participar en activitats de grup, adoptant
actituds de flexibilitat, solidaritat, interès i tolerància, per superar
inhibicions i prejudicis i rebutjar tot tipus de discriminacions degudes a l’edat,
a la raça, al sexe i a diferències de caràcter físic, psíquic, social,
religiós i d’altres característiques personals, des d’una valoració i
acceptació serena i positiva de si mateix i dels altres.
4.-
Analitzar els mecanismes i valors que regeixen el funcionament de les societats,
d’una manera especial els relatius als seus drets i deures com a ciutadà dins
els àmbits socials més immediats – en centre educatiu, la població, la
comarca i la nació-, que li permetin d’elaborar
judicis i criteris personals.
5.-
Mostrar interès per la realitat social
en la que s’inserta, contribuint activa i responsablement en la mesura de
les seves possibilitats i com a membre d’una societat pluralista, a la
defensa, conservació, millora i transformació del medi social des d’una visió
cristiana de la vida i actuar amb autonomia i iniciativa en la vida activa i
adulta.
6.-
Conèixer, analitzar i respectar els
mecanismes bàsics que regeixen i condicionen el medi físic, valorar com hi
repercuteixen les activitats humanes i contribuir activament a la seva
defensa, conservació i millora com a element determinant de la qualitat de
la vida, compartint la joia que produeix la contemplació de la Natura com a
obra de Déu.
7.-
Conèixer els elements essencials del
desenvolupament científic i tecnològic, valorant les seves causes i les
seves implicacions sobre la persona, la societat, l’entorn físic i
saber-lo aplicar a la vida quotidiana.
8.-
Identificar i assumir com a pròpies les
característiques històriques, culturals, geogràfiques i socials de la
societat catalana.
Tenir
coneixement del dret dels pobles i dels individus a la seva identitat i
desenvolupar una actitud d'interès i respecte envers l’exercici d’aquest
dret, afavorint la fraternitat entre tots els homes conseqüència de la filiació
divina, amb actituds evangèliques de justícia, veritat, generositat i servei.
9.-
Comprendre i produir missatges orals i
escrits amb propietat, autonomia i creativitat, en llengua catalana i castellana
i, si s’escau, en aranesa i, al menys,
en una llengua estrangera, fent-los servir per comunicar-se i per organitzar
els propis pensaments, i reflexionar sobre els processos implicats en l’ús
del llenguatge, basats en un clima de diàleg.
10-
Interpretar i produir missatges amb
propietat, autonomia i creativitat, utilitzant codis artístics, científics i tècnics,
articulant-los a fi d’enriquir les pròpies possibilitats de comunicació i
reflexionar sobre els processos implicats en el seu ús.
11.-
Identificar problemes en els diversos
camps del coneixement i elaborar estratègies per resoldre’ls, mitjançant procediments
intuïtius de raonament lògic i d’experimentació, bo i reflexionant sobre el
procés seguint i el resultat obtingut.
12.-
Obtenir, seleccionar, tractar i comunicar
informació utilitzant les fonts en què habitualment es troba disponible, i
les metodologies i, els instruments tecnològics apropiats, procedent de forma
organitzada, autònoma i crítica, aplicant criteris propis i raonaments basats
en el respecte.
13.-
Conèixer les creences, les actituds, els
valors bàsics de la nostra tradició i el nostre patrimoni cultural,
valorar-los críticament i escollir aquelles opcions que afavoreixin més el
desenvolupament integral com a cristians.
14.-
Comprendre l’aplicació en l’àmbit
professional, dels coneixements adquirits com a preparació i orientació de
la futura integració en el món laboral.
15.-
Mostrar actituds que expressin la vivència
quotidiana de la síntesi fe-cultura i la civilització de l’amor,
actualitzant l’acollida, la senzillesa, la col·laboració, el compromís i el
respecte a les persones i les coses d’acord
amb l’esperit de Maria Rosa Molas.
CICLES
FORMATIUS
Els Cicles Formatius de grau mitjà tenen per objectiu capacitar els alumnes per
a l’exercici d’una professió determinada en que puguin desenvolupar les
competències assignades a la gestió tècnica que corresponguin al seu grau
d’autonomia.
GESTIÓ ADMINISTRATIVA
1.-
Realitzar els processos administratius
usuals de l’àrea comercial, comptable i de personal.
2.-
Elaborar la documentació usual de l’Administració
pública i dels productes financers i d’assegurança en les dues llengües
oficials.
3.-
Relacionar-se amb els agents interns i
externs de l’organització en les llengües oficials.
4.-
Processar la informació operant amb
diferents aplicacions informàtiques, els recursos ofimàtics i els arxius.
5.-
Comprovar els documents, el registre i
l’arxiu.
6.-
Planificar el procés d’inserció,
identificant les normes de salut laboral, les capacitats i actituds requerides
per tal d’integrar-se plenament al món laboral.
7.-
Conèixer les normes de seguretat i
higiene per millorar les condicions de treball.
8.-
Integrar les fases d’un procés
administratiu, organitzant les seqüències de treball, executant la
documentació, el tractament de la informació i la comprovació de les dades.
9.- Incorporar-se al món productiu de forma responsable i participativa, afrontant les tasques encomanades amb progressiva autonomia i iniciativa, per tal d’integrar-se en un centre de treball.
COMERÇ
1. Planificar el procés d'emmagatzematge i expedició de mercaderies; interpretant les normes d'higiene i seguretat;
2. Controlar els productes que hi ha al magatzem per tal de verificar la recepció, expedició i emmagatzematge de mercaderies.
3. Elaborar les fitxes i la documentació de les operacions relacionades amb el magatzem, interpretant els criteris de valoració i d'expedició, identificant les operacions d'entrada i de sortida, els tipus de productes i les referències, per tal de gestionar l'expedició i emmagatzematge de mercaderies.
4. Elaborar els elements de promoció i la col·locació dels productes en la longitud d'exposició, interpretant els objectius comercials, el disseny i les pautes de promoció, i la imatge que s'ha de transmetre, aplicant les tècniques de marxandatge, d'aparadorisme i de disseny gràfic per avivar el punt de venda.
5. Relacionar-se amb clients, proveïdors i resta de personal de l'empresa utilitzant les llengües del país i un altre idioma, distingint-ne la tipologia, interpretant les necessitats i interessos del client,
6. Elaborar un pla de vendes i el contracte de compra-venda,
7.
Analitzar la informació sobre l'entorn econòmic
i les condicions per a la creació d'un establiment comercial,
8. Elaborar els processos de constitució de l'establiment, identificant el tipus de documentació i els tràmits propis de cada operació, calculant les operacions financeres, i formalitzant els documents mercantils, laborals i fiscals per tal de gestionar un petit establiment comercial.
9. Sensibilitzar-se sobre els efectes que les condicions de treball poden produir sobre la salut laboral, col·lectiva i ambiental, interpretant les normes de seguretat i higiene,.
10. Integrar els processos de l'activitat comercial, analitzant-ne la repercussió i la interrelació sobre la venda.
1.
Incorporar-se
al món productiu, adaptant-se, de forma responsable
i participativa, a l'estructura pròpia d'organització de l'empresa, afrontant
les tasques encomanades amb progressiva autonomia i amb iniciativa.
LABORATORI
1. Analitzar els procediments de presa de mostres, d'assaig físic i fisicoquímic de les anàlisis químiques i microbiològiques identificant els instruments, els equips de mesura i els productes i reactius a emprar, interpretant les tècniques a aplicar i descomponent-les en les diferents fases de la seqüència d'operació sota normes de bones pràctiques de laboratori (BPL), per tal de preparar la realització de l'assaig i/o l'anàlisi química o microbiològic.
2. Programar les operacions per als assajos físics, fisicoquímics i microbiològics, establint els recursos materials, la documentació a emprar i el muntatge i la connexió dels equips als serveis auxiliars.
3. Executar la presa i preparació de mostra, interpretant les instruccions dels aparells i els procediments normalitzats de treball (PNT).
4. Executar els assajos físics, fisicoquímics, les anàlisis químiques i microbiològiques, interpretant els procediments normalitzats de treball, la documentació i les instruccions dels aparells, identificant la mostra a analitzar, i operant sota criteris de BPL.
5. Integrar els diferents processos i funcions que es desenvolupen en les operacions del laboratori, realitzant assajos i/o anàlisis, determinant procediments, tècniques i manipulacions a emprar i executant-los, per tal de donar una resposta global als requeriments d'una activitat del laboratori.
6. Sensibilitzar-se sobre els efectes que les condicions de treball poden produir en la salut personal, col·lectiva i ambiental amb la finalitat de millorar les condicions de realització del treball, utilitzant mesures correctives i proteccions adequades.
7. Comprendre el marc legal que regula i condiciona l'activitat en un laboratori d'anàlisi i assaig identificant els drets i obligacions que es deriven de les relacions laborals i organitzant el seu itinerari d'inserció, per tal d'integrar-se satisfactòriament en el món laboral.
8. Incorporar-se als sectors productius, adaptant-se a les funcions pròpies d'un laboratori d'anàlisis i control d'una empresa, de forma responsable i participativa, amb progressiva autonomia, organització i iniciativa en el seu treball, per tal d'integrar-se en l'àmbit productiu d'un laboratori.