TÍTOL | L'Anoia. 2n ESO |
AUTOR | IES Pla de les Moreres (Vilanova del Camí) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi "L'Anoia" va dirigit als alumnes de segon curs, de primer cicle d'ESO. L'objectiu del crèdit és que els alumnes coneguin una mica millor la comarca on viuen a partir de l'estudi físic, el clima, la vegetació, les comunicacions, la població, l'economia agrícola, industrial i de serveis |
TÍTOL | Amb el consum, no val a badar |
AUTOR | Col·legi Mare del Diví Pastor (Capellades) |
RESUM | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi Amb el consum, no val a badar va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO, i pretén dur a terme un estudi sobre el consum alimentari d'una sèrie de productes. La seva finalitat és realitzar una anàlisi dels productes, que seran englobats per sectors. El seu objectiu és ampliar la informació dels productes que habitualment consumim. |
TÍTOL | Barcelona és capital de Catalunya? |
AUTOR | IES Joan Mercader (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 96/97 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | Conèixer Igualada. 3r ESO |
AUTOR | Col·legi Acadèmia Igualada (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 94/95 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi "Conèixer Igualada" va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO. Els alumnes hauran d'elaborar un treball fruit de la recerca en diferents àmbits |
TÍTOL | Descoberta i estudi d'una capital de comarca catalana |
AUTOR | IES Joan Mercader (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | Diversitat i convivència (Materials per a l'elaboració d'un Crèdit de síntesi sobre Valors) |
AUTOR | Fundació Torre del Palau amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi |
EDITORIAL | Fundació Torre del Palau amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya |
DATA | 1998 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit Diversitat i Convivència comprèn cinc grans blocs temàtics que es treballen al llarg del crèdit |
TÍTOL | Ecologia urbana. Crèdit de síntesi. Aula de natura urbana |
AUTOR | Bertran, Jordi; Hervàs, Marta; Laplana, Rosa; Marimon, Rosa Maria; Ribalta, Montserrat; Romeu, Anna Maria; Vendrell, Maria Dolors; Vinós, Pere Joan; Riba, Carolina; <coordinadora>; Balaguer, Àngel; <il·lustrador>; Raja, Antoni; <il·lustrador> |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; llibre |
EDITORIAL | CRP de l'Anoia; <Igualada> |
DATA | 1996 |
LLENGUA | català |
RESUM | Ecologia Urbana és un crèdit de síntesi que se centra en el descobriment del medi urbà i els efectes de les activitats urbanes sobre aquest medi. Es pretén que els alumnes descobreixin els sistemes i les seves funcions i que vegin la ciutat com un gran sistema, amb una estructura física, que és l'hàbitat d'un gran nombre de la població, i la seva dinàmica, a través de les seves funcions. A partir d'un espai físic determinat, el Passeig de Verdaguer d'Igualada, extrapolable a qualsevol altra ciutat, s'estudia les interrelacions dels éssers vius i les activitats que hi tenen lloc. El crèdit s'estructura en quatre parts |
TÍTOL | Elaboració d'un periòdic. 4t ESO |
AUTOR | IES Pla de les Moreres (Vilanova del Camí) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi "Elaboració d'un periòdic" va dirigit als alumnes de quart curs, de segon cicle d'ESO. Els alumnes hauran d'elaborar un periòdic amb tots els seus apartats |
TÍTOL | Entorn marí |
AUTOR | IES Joan Mercader (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
EDITORIAL | Rosa dels Vents |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | Els esports |
AUTOR | IES Guinovarda (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | L'Europa de final del segle XX. 3r. ESO |
AUTOR | C.E. Mestral (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi L'Europa de final del segle XX va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO. Es centra en l'estudi de l'Europa actual a través dels fets històrics i polítics més rellevants de la nostra història recent |
TÍTOL | L'Europa de final del segle XX. 4t ESO |
AUTOR | C.E. Mestral (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi L'Europa de final del segle XX va dirigit als alumnes de quart curs, de segon cicle d'ESO. Es centra en l'estudi d'Europa a través de la llengua, la literatura, la població i la societat. |
TÍTOL | L'Europa del segle XXI |
AUTOR | C.E. Mestral (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi L'Europa del segle XXI va dirigit als alumnes de primer curs, de primer cicle d'ESO. Es centra en l'estudi d'Europa des de diferents vessants i aprofundeix en la futura moneda única europea |
TÍTOL | Festes Tradicionals |
AUTOR | Escola Apiària (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 96/97 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi Festes Tradicionals va dirigit als alumnes de segon curs de primer cicle d'ESO, i té com a principal objectiu relacionar i, en alguns casos, donar a conèixer l'origen d'algunes tradicions i festes |
TÍTOL | L'escola i el seu entorn |
AUTOR | C. E. Montclar (Jorba) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | Intercanvis secundària. El crèdit de síntesi |
AUTOR | Centre de Recursos Baix Llobregat II (Gavà) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi |
EDITORIAL | Centre de Recursos Baix Llobregat II (Gavà) |
DATA | 1998 |
LLENGUA | català |
RESUM | Document escrit de la sessió monogràfica d'intercanvi entre els centres de secundària de Castelldefels, Viladecans, Gavà, Begues i Sant Joan d'Espí, sobre Crèdits de Síntesi, que tingué lloc a Gavà el maig de 1998 |
TÍTOL | Investigant en el Zoològic |
AUTOR | Maristes Igualada |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi Investigant en el Zoològic va dirigit als alumnes de primer curs, de primer cicle d'ESO, i té com a eix vertebrador el Zoo de Barcelona. |
TÍTOL | Llum, càmera, acció! |
AUTOR | Escola Apiària (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 96/97 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi Llum, càmera, acció! va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO, i té com a principal objectiu relacionar el món de l'escola amb un món que, en el segle XX, ha ajudat a promoure la cultura |
TÍTOL | El mar a Catalunya |
AUTOR | C. E. Montclar (Jorba) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | El Mestral i el seu entorn |
AUTOR | C.E. Mestral (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 95/96 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi El Mestral i el seu entorn va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO. Es centra en l'estudi de l'entorn del Centre Educatiu Mestral, ja que aquest va ser el primer crèdit que va realitzar la primera promoció d'ESO d'aquest centre. |
TÍTOL | Un Molí respectuós |
AUTOR | IES Molí de la Vila (Capellades) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | El món professional en la nostra societat |
AUTOR | C. E. Montclar (Jorba) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | Crèdit de síntesi enfocat a la realització d'un estudi sociològic sobre la realitat laboral i professional en la societat actual. |
TÍTOL | Un món verd |
AUTOR | Escola Apiària (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 96/97 |
RESUM | El crèdit de síntesi Un món verd va dirigit als alumnes de quart curs, de segon cicle d'ESO, i tracta principalment els següents temes |
TÍTOL | Montserrat 1997. Dossier de l'alumne |
AUTOR | Escolania de Montserrat |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi |
EDITORIAL | Escolania de Montserrat |
DATA | 1997 |
LLENGUA | català |
RESUM | Crèdit de Síntesi adreçat al primer cicle d'ensenyament secundari, que pren com a punt de referència Montserrat i el seu Santuari. Consta de dossier per al professor i dossier per a l'alumne |
TÍTOL | Montserrat 1997. Dossier del professor |
AUTOR | Escolania de Montserrat |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi |
EDITORIAL | Escolania de Montserrat |
DATA | 1997 |
LLENGUA | català |
RESUM | Crèdit de Síntesi adreçat al primer cicle d'ensenyament secundari, que pren com a punt de referència Montserrat i el seu Santuari. Consta de dossier per al professor i dossier per a l'alumne |
TÍTOL | Muntem una empresa |
AUTOR | Maristes Igualada |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi Muntem una empresa va dirigit als alumnes de quart curs, de segon cicle d'ESO, i té com a eix vertebrador el món de l'empresa, dels negocis i del treball. Aquest crèdit de síntesi té com a base el manual "Aprendre a emprendre" de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona. |
TÍTOL | Un noi/a alemany passa una setmana a casa teva. 1r ESO |
AUTOR | IES Pla de les Moreres (Vilanova del Camí) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi "Un noi/a alemany passa una setmana a casa teva" va dirigit als alumnes de primer curs, de primer cicle d'ESO. Un amic estranger ha de venir a passar uns dies a casa de l'alumne; aquest ha de fer les presentacions i ensenyar-li la població i els seus punts turístics més significatius. |
TÍTOL | Els nostres drets. Les nostres lleis |
AUTOR | IES Milà i Fontanals (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | Olot |
AUTOR | Berga, Pilar; Castañer, Carme; Font, Carmina; Olivereas, Josep M.; Oller, Carles; Pujades, Lourdes; Torrent, Joaquim |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; disseny curricular; llibre |
EDITORIAL | Departament d'Ensenyament; Servei de Difusió i Publicacions |
DATA | 1993 |
LLENGUA | català |
RESUM | Aquest crèdit de síntesi consisteix en un conjunt d'activitats d'ensenyament-aprenentatge interdisciplinàries realitzades en grup i individualment. Consta de dos apartats, el primer és el material del professor/a en el que explica la planificació del crèdit i la programació per cada àrea. La segona part és el material per l'alumnat de cada àrea, amb textos, exercicis, construcció d'una brúixola, etc. Al final hi ha un quadern de treball del nucli històric d'Olot amb els diferents indrets que es visitaran |
TÍTOL | El paper |
AUTOR | C.E. Mestral (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 96/97 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi El paper es desenvolupà al voltant de les Jornades Culturals realitzades al C.E. Mestral entre els dies 21 i 25 d'abril de 1997. Va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO i consta de diverses activitats, entre les quals podríem destacar una visita al Museu Paperer de Capellades, taules rodones, una visita a la fàbrica paperera Romaní, activitats de papiroflèxia, exposició de llibres, reciclatge de paper, etc. |
TÍTOL | En Pere i l'Olga busquen feina |
AUTOR | IES Guinovarda (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit En Pere i l'Olga busquen feina tracta de la incorporació al món laboral i les sortides acadèmiques, dos temes que preocupen a tots els alumnes que estan a punt d'acabar 4t. curs d'ESO. En Pere i l'Olga són dos estudiants de l'IES de Piera que, preocupats pel seu futur immediat, han decidit endinsar-se en el món professional a través d'un seguit d'activitats vinculades al món laboral, que s'han de resoldre entre tota la classe. |
TÍTOL | Persones... humanes?. 4t ESO |
AUTOR | Col·legi Acadèmia Igualada (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi "Persones... humanes?" va dirigit als alumnes de quart curs, de segon cicle d'ESO. A partir dels diferents mitjans de comunicació (premsa, ràdio, TV) s'anàlitzen diferents conflictes bèl·lics mundials des de diferents vessants |
TÍTOL | Poblet i Montblanc |
AUTOR | C. E. Montclar (Jorba) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | La premsa |
AUTOR | Maristes Igualada |
RESUM | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi La Premsa va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO, i pretén que els alumnes es transformin, al llarg dels cinc dies que dura la realització del crèdit, en periodistes integrals que siguin capaços de crear la seva pròpia publicació. |
TÍTOL | Projectem el nostre IES |
AUTOR | IES Guinovarda (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | La publicitat. 4t ESO |
AUTOR | Col·legi Acadèmia Igualada (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi "La publicitat" va dirigit als alumnes de quart curs, de segon cicle d'ESO. A partir de l'anàlisi d'anuncis publicitaris es pretén conscienciar sobre el consum de diversos productes. També es proposa als alumnes la creació d'una campanya publicitària. |
TÍTOL | Un tast del Montseny |
AUTOR | IES Joan Mercader (Igualada) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
EDITORIAL | Centre d'Educació Ambiental Santa Marta (Viladrau) |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
TÍTOL | Tots els camins porten a Roma |
AUTOR | Escola Apiària (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 96/97 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi Tots els camins porten a Roma va dirigit als alumnes de primer curs del primer cicle d'ESO, i té com a principal objectiu donar a conèixer el món romà, base de la cultura occidental |
TÍTOL | El trivial de l'IES |
AUTOR | IES Guinovarda (Piera) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 97/98 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit El Trivial de l'IES es basa en la construcció d'aquest joc de preguntes i respostes. Els cinc colors que el formen corresponen a una distribució de temes per àrees, de la següent manera |
TÍTOL | El trivial del segle XX. 3r ESO |
AUTOR | IES Pla de les Moreres (Vilanova del Camí) |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi "El trivial del segle XX" va dirigit als alumnes de tercer curs, de segon cicle d'ESO. Els alumnes hauran de dissenyar tots els elements necessaris per jugar al trivial |
TÍTOL | Viatge per la Mediterrània |
AUTOR | Col·legi Mare del Diví Pastor (Capellades) |
RESUM | escrit; crèdit de síntesi; dossier |
DATA | curs 98/99 |
LLENGUA | català |
RESUM | El crèdit de síntesi Viatge per la Mediterrània va dirigit als alumnes de quart curs, de segon cicle d'ESO, i pretén que els alumnes entrin en contacte amb altres cultures, països i persones. |
TÍTOL | La vida al Montseny. La seva vida. Recerca d'investigació |
AUTOR | Feliu, Margarida; López, Ignasi; López, Xavier; Pagespetit, Lluís |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi |
EDITORIAL | Diputació Provincial de Girona |
DATA | 1997 |
LLENGUA | català |
RESUM | Crèdit de síntesi per al 1r cicle d'ESO que fa un apropament a la vida quotidiana que es dóna al Montseny i una anàlisi dels seus components des d'una perspectiva ambiental. Els continguts que es treballen són tant de caràcter conceptual (relleu, vegetació, ocupació del territori, activitats humanes...), procedimental (observació directa, tractament de la informació, obtenció de la informació, interpretació de mapes i gràfics...), com actitudinals (valoració del patrimoni ambiental, respecte a l'entorn...). La proposta d'aquest crèdit de síntesi fa que sigui necessària una adaptació per part del professors d'algun dels objectius didàctics de les diferents àrees del currículum per tal que es pugui aprofitar de manera òptima |
TÍTOL | Xenofòbia |
AUTOR | Sanahuja, Dolors; Solbes, Enric; <il·lustracions> |
RECURS | escrit; crèdit de síntesi |
EDITORIAL | Eina d'Escola |
DATA | 1998 |
LLENGUA | català |
RESUM | La Salima és una noia de Tànger que ens descriu, en el seu diari, les experiències del seu primer any a l'institut. Allà coneix gent que pensa diferent que ella i que la percep com un ésser estrany. Però també troba un amic misteriós que l'ajuda vagi on vagi i coneix un noi que es debat entre seguir el "rotllo" racista dels seus companys i l'atracció que sent per la noia. La Salima assumeix el fet de ser diferent en un altre país i en una altra cultura, s'adona de les difícils relacions amb els nous companys i companyes i descobreix la incipient arribada de l'amor. |