Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia Portada

ensenyants; infantil;
primària;
secundària
Lloc web oficial del Fòrum Barcelona 2004.

Colors

secundària

Un jove de raça negra recorda els seus temps d'estudiant quan feia poc que havia arribat a Catalunya i començava a destacar en el bàsquet. Un dia, passejant amb una companya de l'institut és agredit.

La clase dividida

primària;
secundària

Pel·lícula basada en una experiència feta en una aula d'una escola d'un petit poble dels Estats Units. Molt apropiada per descobrir els sentiments de rebuig i de discriminació.
(vídeos)
secundària
Estudi d'un dels grans reptes de l'Europa multicultural d'avui: la immigració provinent del Tercer Món. En fa el seguiment, principalment a través dels ulls dels propis immigrats.
Educar la solidaritat. Aprenent dels països en desenvolupament. Materials per aprendre a llegir la realitat dels països en vies de desenvolupament
(maleta pedagògica; vídeos; llibres)
ensenyants; secundària Material didàctic que té com objectiu proporcionar elements per treballar l'educació en valors com cooperació, solidaritat, tolerància, igualtat...
Habitat. Guia d'activitats per a l'educació ambiental
primària; secundària
Proposta de 50 activitats dirigides a la sensibilització i conscienciació, al coneixement dels principis ecològics, a l'aprenentatge per a la gestió i conservació del patrimoni natural i cultural, a la comprensió dels problemes socioambientals i a la discussió de possibles vies de solució.
Medi ambient i protecció del planeta
(vídeo)
secundària Vídeo explicatiu sobre el medi ambient i la protecció del planeta estructurat en setze capítols.
Hazañas bélicas: guerra y paz
(llibre)
secundària Unitat didàctica que pretén fer reflexionar els alumnes sobre les guerres, el comerç d'armament i els problemes i patiments que generen en les societats que les pateixen.
Comportamientos no-violentos. Propuestas interdisciplinares para construir la paz
(llibre)
secundària L'objectiu d'aquest material és proporcionar al professorat de l'ESO un seguit de recursos didàctics que orientin i motivin la seva activitat al voltant de la filosofia de l'educació per la pau.
Recursos para una educación global. ¿Es posible otro mundo?
(llibre)
ensenyants Llibre que ajuda a avançar en la presa de consciència sobre els problemes del món i en plantejar propostes i solucions.
Materials per treballar els tres grans eixos que defineixen el Fòrum
(llibres, vídeos, CD, jocs)
ensenyants; primària;
secundària
Recursos per treballar el Fòrum a les escoles, classificats en els seus tres eixos: condicions de la pau, desenvolupament sostenible i diversitat cultural.