COMPRENSIÓ LECTORA
La lectura a casa

Introducció

Pertal que l'alumne doni un valor a la lectura cal que aquesta estigui molt present en l'àmbit familiar, social. A llegir s'aprén llegint, tenint models correctes de lectura, fent que la lectura transcendeixi el marc estricte de l'escola per anar més enllà. Cal transmetre la utilitat de la lectura, la connexió d'aquestes amb les activitats quotidianes.
En aquest sentit la família té un paper fonamental.

Orientacions

• Cal dissenyar actuacions amb la família per tal d'afavorir la lectura. És important plantejar-se la lectura com a objectiu compartit.
  • Potenciar el paper de la família per aconseguir que la lectura prenguiuna dimensió que vagi més enllà de les activitats escolars.
  • Potenciar la família com agent que pot afavorir que els alumnes estiguin més motivats per llegir.
  • Treballar a nivell familiar les bones pràctiques lectores que serveixin per modelar actituds positives .
  • Afavorir l'ús dels recursos de lectura dels centres per tal que les famílies en puguin gaudir (biblioteca escolar, servei de préstec, llistat de llibres adequats, llibreta viatgera, etc.)

Recursos disponibles al Servei Educatiu de l'Anoia

Contes per créixer. Històries màgiques per educar amb valors
Primària
Aquesta antologia de contes aborda de manera divertida i emocionant els valors més importants per a la formació dels nens, de manera que puguin créixer amb unes pautes sòlides que els aportin seguretat. Els temes inclouen valors tan importants per al desenvolupament dels nens com la generositat, el respecte, la paciència, l'esforç o la confiança.
Contes per abans d'anar a dormir. Històries per ajudar els més petits a créixer
Primària
Aquest llibre ha estat concebut com un compendi de contes pensat amb una idea ben clara: que continguin un plus educatiu per als pares per tal que puguin donar algunes normes a l'hora de tractar en forma de relat determinats problemes, dubtes, mals hàbits, angoixes i interrogants concrets que els fills poden plantejar.
Nous contes per abans d'anar a dormir. Històries per aprendre i somiar
Primària
Aquest recull de contes complementa el llibre "Contes per abans d'anar a dormir". Cadascun d'ells conté un afegit educatiu que transmet al nen valors i hàbits saludables, que incorporarà de manera natural al seu dia a dia.
Les tres bessones 3.
La caseta
Cicle Inicial
Cd-rom interactiu de les Tres Bessones. Amb la casa com a escenari, es proposen jocs d'enginy, trencaclosques, làmines per dibuixar i pintar, cançons i d'altres entreteniments educatius.
Les tres bessones 4.
L'escola
Cicle Inicial
Cd-rom interactiu de les Tres Bessones. Amb l'escola com a escenari, es plantegen jocs d'enginy, trencaclosques, làmines per dibuixar i pintar, cançons i d'altres entreteniments educatius.
Juga amb en PIPO
a la ciutat
Cicle Inicial
A cada escenari d'aquest recurs, pitjant el ratolí, Pipo ensenya la pronunciació i escriptura dels mots, es pot canviar d'idioma, permet intercanviar minúscules i majúscules, ensenya les lletres de l'abecedari, l'aprenentatge de les síl·labes, construcció de frases, etc.
A tot clic 1
Cicle Inicial
Programa creat per ser utilitzat per alumnes de 3 a 5 anys. Conté un centenar d'activitats de les àrees de matemàtiques, llengua i medi ambient. A l'àrea de llengua es proposen jocs per treballar les discriminacions auditiva i visual, l'abecedari, les famílies de paraules, les seqüències i el vocabulari.
Otijocs
Cicle Inicial
Mitjançant tres personatges que guien les accions, Ot el Bruixot, la Bruixa i el Mussol, es presenten jocs de memòria, orientació, raonament lògic, observació i lingüístics. Disposem dels títols: "Trampa Papú", Noemí i el pilot a l'espai", "Noemí i el pilot als Andes" i "Les aventures de Noemí i el pilot".
Nut i Ka
Cicle Inicial
Programari dissenyat amb l'objectiu de donar suport a l'aprenentatge de la fonètica de la llengua catalana per a alumnes de l'escola infantil i del cicle inicial de primària, així com per a alumnes d'incorporació tardana. Treballa en concret el català central com a segona llengua.
Quina colla tan divertida!
L'illa de les sorpreses
Cicle Inicial
"Quina colla tan divertida" conté activitats de reforç per a l'aprenentatge de la llengua oral, de l'escriptura i de la lectura, en l'entorn més proper dels nens i nenes: la llar, el carrer i l'escola. "L'illa de les sorpreses" segueix la mateixa estructura interactiva. Es treballa la denominació oral, llegida i escrita de sintagmes nominals senzills.
Enllaços interessants