Curs 2006-2007
Materials d'EDUCACIÓ FÍSICA
La evaluación en educación física. Investigación y práctica en el ámbito escolar
Secundària
Perspectiva àmplia i global de l'avaluació en l'educació física en base a l'experiència i la reflexió dels seus autors. Tracta aspectes de fonamentació teòrica i també ofereix propostes pràctiques d'avaluació que inclouen experiències de participació de l'alumnat en la seva pròpia avaluació.
QUALITATS FÍSIQUES I: La Resistència.
QUALITATS FÍSIQUES II: La Flexibilitat.
QUALITATS FÍSIQUES III: Velocitat i Agilitat.
QUALITATS FÍSIQUES IV: Força i Escalfament.
Vídeo DVD
Secundària

Introducció general a les qualitats físiques en l'àmbit de l'activitat física i esportiva. Els DVD i el llibre que els acompanya es complementen amb un recull de 9 fitxes, il·lustrades amb senzills dibuixos en blanc i negre, en les quals es desenvolupen les qualitats físiques mitjançant exercicis i/o jocs diferents que poden ser individuals o col·lectius.

ESPORT D'ORIENTACIÓ I.
ESPORT D'ORIENTACIÓ II.
Secundària
Es proposa un mètode estructurat en tres nivells per desenvolupar el tema de l'aprenentatge de l'orientació. En el primer DVD s’exposen el nivell bàsic i el primer nivell; en el segon DVD s'exposen la lectura de plànols i el segon nivell. S’acompanya de fitxes de treball.
HABILITATS GIMNÀSTIQUES I: La Cooperació.
HABILITATS GIMNÀSTIQUES II: Terra i Salts.
HABILITATS GIMNÀSTIQUES III: Salts sense recolzament i Barra.
Secundària

Metodologia de treball per practicar les habilitats gimnàstiques a l'escola. Aquestes activitats es fonamenten en el control corporal i el desplaçament del centre de gravetat del cos a l'espai. S’acompanya de fitxes de treball.

INICIACIÓ AL BEISBOL I.
INICIACIÓ AL BEISBOL II.
INICIACIÓ AL BEISBOL III.
Secundària
Com introduir i practicar aquest esport a l'escola: El llançament, la recepció, el copeig, les carreres... S’acompanya de fitxes de treball.
INICIACIÓN AL BADMINTON I.
INICIACIÓN AL BADMINTON II.
Secundària
Tàctiques del joc del bàdminton des de l'explicació dels elements necessaris per jugar fins els diferents moviments i modalitats del joc. També s’analitza el joc d'alt nivell i s’expliquen diferents tècniques. S’acompanya de fitxes de treball.
ESPORTS ALTERNATIUS I: Floorball, Indiaca, Fun-ball.
ESPORTS ALTERNATIUS II: Frisbee, Pales i Raquetes, Ringo.
Secundària
Els esports alternatius presenten avantatges en la pràctica educativa per la seva flexibilitat en les normes i comportaments tècnics, en els materials i dimensions del terreny de joc i en la durada. En dos vídeos es presenten sis jocs o esports poc coneguts que per la novetat i originalitat dels continguts i materials poden ser una alternativa als esports més convencionals.
JOCS MALABARS.
Secundària
Vídeo d'iniciació esportiva a diversos jocs i tècniques malabars: mocadors, pilotes, anelles, maçes, diàbolos, pal del diable i plats xinesos. Comencen per elements molt simples per anar augmentant la dificultat progressivament. S’acompanya de fitxes de treball.
L'esport d'orientació en el sistema educatiu.
Secundària
Aquest llibre pretén omplir el buit teòric formal que existeix al nostre país sobre la practica educativa de l'esport d'orientació, considerat com a matèria a desenvolupar dintre de l'Àrea d'Educació Física. És per això que presenta una seqüenciació de l'aprenentatge que abasta tot el sistema educatiu obligatori.
GUIA d'activitats i d'equipaments per a l'educació física 0-3.
Dossier
Educació Infantil
Guia d'orientació pràctica sobre equipaments, material i activitats idonis per permetre el lliure i natural desenvolupament de l'activitat física i esportiva en els infants de 0 a 3 anys.
LA ACTIVIDAD MOTRIZ en el niño de 3 a 6 años.
LA ACTIVIDAD MOTRIZ en el niño de 6 a 8 años.
Educació Infantil
Aquests llibres pretenen ajudar als mestres a programar i desenvolupar els objectius, continguts i activitats de l'educació física amb els nens i nenes de 3 a 8 anys, proporcionant diverses orientacions i exercicis adaptables a cada situació.
FICHAS 1
FICHAS 2
Compendi de sessions d'educació física, segons els blocs de contingut del currículum d'aquesta àrea, per al primer i segon cicles de primària.
Propuestas para educación física.
Carpeta
Secundària
Adreçat al professorat d'educació física de secundària obligatòria, estudia les estructures funcionals de les conductes motores: físiomotrius, psícomotrius i sòciomotrius.
Manual Fichero Educación Física.
Fitxers
Secundària
L'obra consta d'un manual i un fitxer. Al manual es detalla la forma d'utilitzar el material. El fitxer consta de cinc blocs de fitxes, amb la intenció de servir de guia per al desenvolupament d'aquesta àrea del currículum.
Jocs d'educació física
El llibre ens presenta uns cinquantena de jocs adreçats principalment a nens i nenes d'entre 6 i 10 anys ( cicles iniciali mitjà de l'educació primària ). L'objectiu de tots ells és que els nens adquireixin destresa i habilitat en les seves capacitats motrius.
Jocs d'expressió corporal
Educació Infantil
Recull de 75 jocs de ritme que volen oferir a l'educador les eines per a una educació rítmica ben orientada que afavoreixi l'adquisició progressiva per part del nen del sentit del temps, de la velocitat, de l'espai i de la duració dels moviments.
Jocs de postura corporal
Educació Infantil
Recull de 75 jocs de postura corporal que permeten el desenvolupament de l'educació psicomotriu del nen, al mateix temps que afavoreixen la reflexió sobre el dinamisme del cos i ajuden a afirmar la seva lateralitat.
Jocs d'espai
Educació Infantil
Recull de 75 jocs relacionats amb l'educació de l'espai que permeten introduir el nen en el coneixement i domini de l'espai, centrant-se en primer lloc en les característiques del propi cos per després poder treballar amb un entorn més ampli.