 |
La convivència en els centres d'educació infantil i primària |
dossier
CD
DVD |
ensenyants
educació infantil
primària
|
Presenta una selecció de propostes pedagògiques per tal d'orientar els centres en l'educació per a la convivència, agrupades en 3 àmbits: identitat, relació i solidaritat. El CD-ROM inclou Qüestionaris per avaluar l'assertivitat i els materials del Programa de Competència Social Decideix. Volum I i Decideix. Volum II. |
 |
Diversita't. Cançons, danses... activitats i recursos per a la convivència en la diversitat |
dossier
CD |
ensenyants
educació infantil
primària
secundària |
Recurs per a ensenyants i educadors en el lleure per treballar la diversitat, en infants i joves d'entre 3 i 16 anys en contextos multiculturals, a partir de la música. |
 |
Guia de mediació escolar. Programa comprensiu d’activitats. Educació primària i secundària obligatòria |
llibre |
ensenyants
primària
secundària
|
Aquesta guia de mediació escolar desenvolupa un programa d’activitats que de manera sistemàtica, pràctica i participativa, contribueix a la construcció d’actituds i valors de la convivència. |
 |
Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d'aprenentatge cooperatiu a l'aula |
llibre |
ensenyants |
Aquest llibre aposta radicalment per l'escola inclusiva enfront de l'escola selectiva. Proporciona eines de treball i recursos per desenvolupar un procés d'ensenyament-aprenentatge que doni la veu a l'alumne i el situï al centre de l'acte educatiu. |
 |
Didáctica en la educación social. Enseñar y aprender fuera de la escuela |
llibre |
ensenyants |
Dóna orientacions i posa exemples de la intervenció educativa en el camp social. Analitza cinc casos concrets: la ludoteca, un centre per la tercera edat, un centre infantil i juvenil de temps lliure, l'educació de persones adultes i un centre de menors. |
 |
Aprendre junts a l'aula. Una proposta inclusiva |
llibre |
ensenyants |
El tema central d'aquest llibre és l'atenció a la diversitat i als alumnes amb dificultats, tant d'aprenentatge com de participació, alhora que es tracta també l'organització i el funcionament del centre en relació a aquests aspectes. |
 |
Liderar escuelas interculturales e inclusivas. Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración |
llibre |
ensenyants
primària
secundària |
Aquest llibre clarifica terminològicament i conceptual l'entorn de la interculturalitat i la inclusió. També fa referència a estratègies basades en experiències reals i proporciona un model concret de dinamització d'un claustre. |
 |
La orientación en los centros educativos. Organización y funcionamiento desde la práctica |
llibre |
ensenyants
secundària |
Recull de propostes d'actuació que defineixen i acoten el rol professional de l'orientador escolar. |
 |
Bullying. Aulas libres de acoso |
llibre |
ensenyants |
Conté estratègies de prevenció i intervenció per utilitzar als centres educatius per tal de crear un entorn educatiu a l'aula on les persones se sentin segures, acceptades i valorades. |
 |
Modelo integrado de mejora de la convivencia. Estrategias de mediación y tratamiento de conflictos |
llibre |
ensenyants
secundària |
Proposta d'actuació oberta global i integradora, que intenta fer arribar des d'una perspectiva de centre, una resposta de caràcter educatiu als conflictes de convivència que s'expressen de forma violenta als centres escolars. |
 |
Pedagogía de la convivencia |
llibre |
ensenyants |
Es proposen les vies del diàleg i la reflexió crítica com a camí per a vetllar per una bona convivència en el món de l'educació. |
 |
PNL per a docents. Millora el teu coneixement i les teves relacions |
llibre |
ensenyants |
Presenta els principis i les tècniques del model de comunicació anomenat Programació Neurolingüística (PNL) i exposa la importància de la seva aplicació en l'activitat docent, per a la millora del creixement personal dels ensenyants. |
 |
¿Per què he dit blanc si volia dir negre? Tècniques assertives per al professorat i els formadors |
llibre |
ensenyants |
Diferents maneres d'utilitzar l'assertivitat en l'activitat formativa per aconseguir el benestar dels ensenyants i millorar les relacions amb l'alumnat. |
 |
Ni tu ni jo. Com arribar als acords |
llibre |
ensenyants |
Aquest llibre pot ajudar a observar, des d’una perspectiva diferent, el que succeeix diàriament en el desenvolupament de laprofessió com a professor o formador, i analitzar la pròpia habilitat com a negociador. |
 |
Els 10 principis de la cultura de mediació |
llibre |
ensenyants |
Aquest llibre mostra un procés de gestió de conflictes interpersonals -la mediació escolar-, conduït per un tercer -el mediador escolar-, que ajuda a passar de la confrontació a la col·laboració. |
 |
Herramientas para trabajar en mediación |
llibre |
ensenyants
primària
secundària |
Maneres diferents de mostrar els mecanismes i les eines de comunicació que tenen els mediadors per arribar a acords duradors i, alhora, satisfer les parts implicades. |
 |
¿Por qué los niños y las niñas se mueven tanto? Lugar de acción en el desarrollo psicomotor y la maduración psicológica de la infancia |
llibre |
ensenyants
educació infantil
cicle inicial |
Recull de les conclusions d'una jornada d'estudi i debat sobre l'activitat psicomotriu dels infants amb l'intercanvi de punts de vista de dos grans pràctics-teòrics: Bernard Aucouturier i Gérard Mendel. |
 |
Models de família. Què és el que compta de debò? |
llibre |
ensenyants
primària
secundària |
El llibre tracta els diferents tipus d'estructura familiar que coexisteixen actualment i la seva influència en el desenvolupament psicològic dels nens. |
 |
Las preguntas de la vida |
llibre |
ensenyants
secundària |
Reflexió sobre la utilitat de la filosofia i el seu paper a l'ensenyament secundari. |
 |
Relacionarnos bien. Programa de Competencia Social para niñas y niños de 4 a 12 años |
llibre |
ensenyants
educació infantil
primària
|
Programa dirigit a la solució de problemes interpersonals, mitjançant el desenvolupament de les destreses socials i cognitives. |
 |
Temps de mediació |
llibre |
ensenyants
secundària |
Programa per introduir i consolidar la pràctica de la mediació en contextos educatius. Vol donar resposta a la necessitat de capacitar periòdicament nous mediadors i mediadores i també, d'aprofundir en la preparació dels ja iniciats. |
 |
Fem les paus. Mediació 3-6 anys |
llibre |
ensenyants
educació infantil |
Proposta de treball a l'aula per a educació infantil adreçada a crear situacions de reflexió sobre les relacions entre persones. |
 |
Mediació en l'aprenentatge |
llibre |
ensenyants |
Recull de reflexions, aportades per diferents especialistes, a l'entorn de l'acció mediadora en els processos cognitius i les perspectives de futur sobre tota una sèrie de temes clau en l'educació. |
 |
Mediació escolar |
vídeo |
ensenyants
secundària |
En aquest reportatge es mostren models de mediació portats a terme en tres centres docents de Catalunya. |
 |
Ser persona y relacionarse. Habilidades cognitivas y sociales, y crecimiento moral |
carpeta.
llibrets |
ensenyants
secundària |
Carpeta que té com a principal objectiu educar per a la millora de les relacions interpersonals. Conté nombroses activitats per a l'alumnat, seqüenciades segons l'edat i el nivell psicoevolutiu. |
 |
Valors per a la convivència |
llibre |
ensenyants
primària
secundària |
Els valors que es treballen són: respecte, paciència, constància, prudència, urbanitat, responsabilitat, ordre, sinceritat, confiança, diàleg, tolerància, creativitat, cooperació, compassió, generositat, amistat, llibertat, justícia, pau, alegria. |
 |
Aprendre a conviure |
llibre |
ensenyants |
Autoretrat de l'escola Sant Miquel de Cornellà de Llobregat, amb els aspectes més remarcables d'una manera de fer escola. |
 |
Com viure i conviure, deixant viure? |
llibre |
ensenyants
secundària |
Proposta per al desenvolupament de projectes sobre el tractament dels valors a l'aula. |
 |
La convivència en els centres docents d’ensenyament secundari. Programa i propostes pedagògiques |
dossier
DVD |
ensenyants
secundària |
Propostes pedagògiques per als centres de Catalunya, que té la mediació com a eix vertebrador en la resolució dels conflictes. El dvd recull experiències en tres instituts entorn de la mediació escolar. |
 |
La família espanyola davant l'educació dels seus fills |
llibre |
ensenyants
secundària |
Debat educatiu a Espanya a partir del marc institucional de l'educació, especialment en l'ensenyament secundari i de la responsabilitat dels pares en aquestes edats. |
 |
Educación familiar. Nuevas relaciones humanas y humanizadoras |
llibre |
ensenyants |
Vol donar resposta a la necessitat que tenen els educadors, mestres, professorat, pares, mares i fills per entendre l'educació actual en l'àmbit familiar. |
 |
Les Tres Bessones fan les paus |
llibre |
primària |
L'Anna i la Teresa estan dolgudes: en David només ha convidat l'Helena a la seva festa d'aniversari... I això fa que totes tres es barallin de valent. |
 |
Una experiència en habilitats socials |
llibre |
ensenyants |
Presentació d'una experiència de treball duta a terme en un CEIP de Terrassa entorn a la promoció de les habilitats socials. |
 |
Sentir i pensar. Programa d' Intel·ligència Emocional per a nens i nenes de 3 a 5 anys |
maleta pedagògica |
ensenyants
educació infantil |
El projecte proposa activitats per treballar els següents nou mòduls: autoconeixement, autonomia, autoestima, comunicació, habilitats socials, escolta, solucions a conflictes, pensament positiu, assertivitat. |