Curs 2007-2008

Mercè Rodoreda
Centenari (1908 - 2008)
"M'hagués agradat que la meva obra fos important, importantíssima a nivell dels més grans escriptors del món, i no per mi, que en aquest sentit no tinc la menor vanitat personal, sinó perquè la seva importància hauria revertit sobre el país"

Fundació Mercè Rodoreda Fundació Mercè Rodoreda Web Secundària
Professorat
Fundació constituïda el 1992 per l'Institut d'Estudis Catalans, hereu de la propietat intel·lectual de l'autora.
La Plaça del Diamant. Adaptació teatral. Informacions i orientacions per al professorat La Plaça del Diamant. Adaptació teatral.

Informacions i orientacions per al professorat
Web Secundària
Professorat
Informacions i orientacions per al professorat sobre l’autora, l’obra, l’autor de l’adaptació teatral i la proposta didàctica de l’obra de teatre "La Plaça del Diamant”.
La Plaça del Diamant. Adaptació teatral. Propostes didàctiques

La Plaça del Diamant. Adaptació teatral.

Propostes didàctiques

Web Secundària
Professorat
Propostes didàctiques al voltant de l’obra de teatre "La Plaça del Diamant”: El conflicte, els personatges, la posada en escena. Propostes per al treball de recerca.
Entendre millor La plaça del Diamant Entendre millor La plaça del Diamant Web Secundària
Professorat
Recursos de lectura per als estudiants d'ESO en el web de l'edu365.
Mercè Rodoreda. La mort de la innocència Mercè Rodoreda. La mort de la innocència Web Primària
Secundària
Exposició al Palau Robert que recrea el món peculiar de Mercè Rodoreda.
Es poden descarregar els Dossiers pedagògics:
On van a parar les coses boniques? (CI)
Els coloms de la guerra i de la pau (CM i CS)
Un bosc terrible (1r cicle ESO)
Un riu de sang (2n cicle ESO)
Mercè Rodoreda, joc de miralls Mercè Rodoreda, joc de miralls Web Secundària
Professorat
Exposició interactiva dedicada a la vida i obra de l'escriptora catalana més internacional.
Mercè Rodoreda, els fruits de l'exili

Professorat

Article de Mercè Ibarz (Universitat Pompeu Fabra). Extensa i ben documentada biografia de Mercè Rodoreda, dividida en tres parts:
- La noia de Sant Gervasi
- El periodisme, la revolució, la guerra
- L'exili, l'escriptura, la pintura

Dossier didàctic sobre La plaça del Diamant Dossier didàctic sobre La plaça del Diamant Dossier Secundària
Professorat
Informació i exercicis per a l'alumnat de batxillerat en el seminari "El gust per la lectura" (SEDEC)
Associació d'escriptors en llengua catalana Associació d'escriptors en llengua catalana Web Secundària
Professorat
Biografia, informacions, publicacions... de l'escriptora.
Dossier didàctic sobre Dossier didàctic sobre "La salamandra" Dossier Secundària
Professorat
Dossier didàctic per a l'ensenyament secundari en el seminari "El gust de la lectura" (SEDEC)
Mercè Rodoreda. WebQuest Mercè Rodoreda. WebQuest WebQuest Primària
Secundària
Una WebQuest per Cicle Superior de Primària i Primer Cicle d'ESO.
Especial Mercè Rodoreda Especial Mercè Rodoreda Vídeo on-line Secundària
Professorat
Programa "L'hora del lector" emès al Canal 33 el dia 7 de febrer de 2008, on l'Emili Manzano parla amb Maria Campillo, catedràtica de literatura catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona, i l'escriptor Biel Mesquida, de la producció literària de Mercè Rodoreda.
Mercè Rodoreda, vida secreta Mercè Rodoreda, vida secreta Documental Secundària
Professorat
Documental sobre la vida i obra de Mercè Rodoreda, en el programa "El meu avi" de TVC.
Vida secreta Vida secreta Web Secundària
Professorat
Pàgina de la Televisió de Catalunya dedicada a l'autora.
Mercè Rodoreda a la Viquipèdia Mercè Rodoreda a la Viquipèdia Web Secundària
Professorat
Biografia, obra, enllaços en aquest web de L'enciclopèdia lliure.
Homenatge del PEN Club Català Homenatge del PEN Club Català Web Secundària
Professorat
El Centre Català del PEN Club organitza un homenatge a Mercè Rodoreda a Romanyà de la Selva.
Mercè Rodoreda, una autora molt traduïda Mercè Rodoreda, una autora molt traduïda Web Secundària
Professorat
Una llista de traduccions d'obres de Mercè Rodoreda a diferents llengües.
Itineraris literaris virtuals Itineraris literaris virtuals Web Secundària
Professorat
Des de 1998, el Consorci de Biblioteques de Barcelona organitza els Itineraris Literaris, una invitació a la descoberta de Barcelona a través dels seus paisatges.

Al Servei Educatiu de l'Anoia també hi podeu trobar...
Mercè Rodoreda. A fondo Mercè Rodoreda. A fondo
Professorat
Entrevista que Mercè Rodoreda va concedir a Joaquim Soler Serrano en el programa televisiu A Fondo. Al llarg de l'entrevista fa un repàs a la seva vida i es reconeix com una dona introvertida i apassionada.
Mercè Rodoreda. Els miralls interiors Mercè Rodoreda. Els miralls interiors Vídeo Secundària
Professorat
Aquest documental presenta la figura de Mercè Rodoreda emmarcada en quatre etapes decisives per a la seva vida i la seva obra: Infantesa i joventut, l'exili, maduresa literària i el retorn i l'èxit. Escriptors i crítics aporten el seu testimoniatge i ens ajuden a comprendre la personalitat literària de l'autora: Avel·lí Artís-Gener, Pere Calders, Josep Maria Castellet i Joaquim Molas.
Viatges i flors Viatges i flors Llibre Secundària
Professorat
Seguit de narracions curtes que a l'estil dels llibres de viatges va narrant un suposat viatge a una sèrie de pobles imaginaris anomenats per una característica que els identifica. La segona part del llibre ens parla de flors; flors que mai no sabrem si existeixen o no però que en tot cas ens aporten tot un món d'imaginació i d'acurades descripcions que ens fan desitjar trobar-nos les flors que anomena.
Mercè Rodoreda. Una biografia Mercè Rodoreda. Una biografia Llibre Secundària
Professorat
Edició especial d’aquesta biografia de Mercè Rodoreda amb motiu de l’estrena al Teatre Nacional de Catalunya de La Plaça del Diamant.