| La 
                          conducta antisocial de los jóvenes (llibre)
 |  
                            Els autors reuneixen una gran varietat 
                              de punts de vista a fi de proporcionar una completa 
                              descripció de la conducta antisocial dels 
                              joves. Pretenen donar respostes a preguntes com: 
                              què vol dir "conducta antisocial?, com 
                              manifesten la seva rebel·lia els joves? Quins 
                              factors desencadenen la conducta antisocial?, Quina 
                              part de responsabilitat li correspon a la societat?, 
                              Delinqueixen més els nois que les noies?, 
                              Com es pot prevenir o corregir la conducta antisocial 
                              juvenil?.i | 
                       
                       
                        |  
                            La 
                            convivència en els centres docents densenyament 
                            secundari. Programa i propostes pedagògiques(dossier; cd-rom)
 |  
                            Ampli ventall de propostes pedagògiques 
                              per als centres de Catalunya, que té la mediació 
                              com a eix vertebrador en la resolució dels 
                              conflictes. El programa es fonamenta en tres objectius 
                              bàsics: formar per a la convivència; 
                              prevenir les conductes problemàtiques; intervenir 
                              enfront del conflicte. Les propostes d'actuació 
                              estan basades en experiències contrastades. 
                                | 
                       
                        | Mediació 
                          escolar (vídeo)
 |  
                            En aquest reportatge es mostren 
                              models de mediació portats a terme en tres 
                              centres docents de Catalunya. | 
                       
                        | Cómo 
                          dar respuesta a los conflictos. La disciplina en la 
                          enseñanza secundaria (llibre)
 |  
                            Presenta diferents 
                              maneres d'afrontar els conflictes en els centres.Tipologies 
                              de conflictes. Normes de convivència, comunicació 
                              i participació en el centre i l'aula per 
                              poder resoldre els conflictes. Importància 
                              de l'autoestima en l'adolescència i com treballar-la 
                              a l'aula. | 
                       
                        | Guia 
                          de mediació escolar. Programa comprensiu dactivitats. 
                          Educació primària i secundària 
                          obligatòria (llibre; 
                          cd-rom)
 |  
                            Programa d'activitats 
                              que de manera sistemàtica, pràctica 
                              i participativa, contribueix a la construcció 
                              d'actituds i valors de la convivència. Es 
                              tracta de crear un entramat humà on, superant 
                              les barreres de la incomprensió i la violència, 
                              adults i joves esdevinguin líders i gaudeixin, 
                              en clima de concòrdia, del fet d'ensenyar 
                              i aprendre. El CD-ROM conté tots els models, 
                              organitzats per nivells, dels materials per a les 
                              activitats. | 
                       
                        | Problemas 
                          de impulsividad e inatención en el niño. 
                          Propuestas para su evaluación (llibre)
 |  
                            L'objectiu d'aquest llibre que descriu 
                              el projecte IMAT, és fonamentalment ajudar 
                              a la solució de dificultats com la impulsivitat 
                              i la manca d'atenció, però partint 
                              d'un plantejament científic en el sentit 
                              de definir clarament el problema. El llibre recull 
                              una sòlida base teòrica que delimita 
                              la naturalesa multicomponent de l'atenció 
                              i l'impuls així com les proves adients per 
                              valorar les dificultats com l'eficàcia del 
                              tractament que també es descriu. | 
                       
                        | L'alumne 
                          amb greus problemes de personalitat (autisme i psicosi) 
                          a l'escola (llibre)
 |  
                            Monogràfic que 
                              pretén orientar, mitjançant la detecció 
                              precoç, el diagnòstic, l'avaluació 
                              i la intervenció psicoeducativa, l'acció 
                              psicopedagògica en cadascun dels nens psicòtics 
                              i autistes que s'hi aprecien trastorns profunds 
                              del desenvolupament, especificats en anomalies qualitatives 
                              greus que afecten múltiples funcions. | 
                       
                        | Tú 
                          ganas, yo gano (llibre)
 |  
                            Aquesta obra ens ensenya a reconèixer 
                              i evitar els models negatius del comportament que 
                              es donen en un conflicte, a entendre la dinàmica 
                              de poder de qualsevol relació, a optimitzar 
                              la pròpia comunicació al comprendre 
                              més profundament a les persones amb les quals 
                              es té el problema i a intentar trobar una 
                              solució satisfactòria per a totes 
                              les parts implicades. | 
                       
                        | Guía 
                          para la convivencia en el aula (llibre)
 |  
                            S'ofereix una panoràmica 
                              general dels factors escolars que s'han de tenir 
                              en compte per realitzar una anàlisi àmplia 
                              de la convivència a l'aula: interacció 
                              alumne-professor, cohesió i coherència 
                              del grup classe...S'intenta aportar una visió 
                              positiva del tractament del conflicte a l'aula. | 
                       
                        | Educar 
                          la convivencia para prevenir la violencia (llibre)
 |  
                            Proposta 
                              per abordar el problema de la violència als 
                              centres educatius a partir d'un programa de treball 
                              desenvolupat en un conjunt de centres de la comunitat 
                              andalusa, amb la col·laboració els 
                              equips docents d'aquests centres. La finalitat d'aquest 
                              programa és convertir la violència 
                              en convivència. | 
                       
                        | Prevención 
                          de la violència y resolución de conflictos. 
                          El clima escolar como factor de calidad (llibre)
 |  
                            Per 
                              afavorir la convivència en el centre escolar, 
                              l'autora proposa un model d'intervenció netament 
                              pedagògic: l'organització escolar, 
                              l'elaboració del reglament de règim 
                              intern, l'educació en valors, l'atenció 
                              individualitzada als agents en conflicte i els sistemes 
                              de participació, són els principals 
                              àmbits d'actuació. També el 
                              llibre recull unes estratègies d'intervenció 
                              d'ajut i alguns models de documents, com ara qüestionaris 
                              que ajuden a detectar diversos problemes. | 
                       
                        | Mediación 
                          de conflictos en instituciones educativas. Manual para 
                          la Formación de Mediadores. (llibre)
 |  
                            El 
                              llibre presenta la mediació com una eina 
                              per resoldre els conflictes que es plantegen als 
                              centres educatius. Es defineix la mediació 
                              escolar, s'enumeren les seves característiques 
                              i se'n fa una breu història. Es descriu l'aplicació 
                              del programa i es presenten els objectius i els 
                              continguts del programa de formació de mediador. 
                              Finalment descriu la metodologia, la seqüenciació 
                              i la temporalització a seguir. El llibre 
                              inclou una sèrie d'activitats per treballar 
                              a la classe. |