Serveis Educatius de l'Anoia Portada

Jornades d'atenció a alumnes d'ESO
amb greus problemes de comportament i adaptació escolar

- Recursos i materials disponibles als Serveis Educatius de l'Anoia -

Podeu descarregar aquest llistat en format pdf, clicant aquí
La conducta antisocial de los jóvenes
(llibre)

Els autors reuneixen una gran varietat de punts de vista a fi de proporcionar una completa descripció de la conducta antisocial dels joves. Pretenen donar respostes a preguntes com: què vol dir "conducta antisocial?, com manifesten la seva rebel·lia els joves? Quins factors desencadenen la conducta antisocial?, Quina part de responsabilitat li correspon a la societat?, Delinqueixen més els nois que les noies?, Com es pot prevenir o corregir la conducta antisocial juvenil?.i

La convivència en els centres docents d’ensenyament secundari. Programa i propostes pedagògiques
(dossier; cd-rom)

Ampli ventall de propostes pedagògiques per als centres de Catalunya, que té la mediació com a eix vertebrador en la resolució dels conflictes. El programa es fonamenta en tres objectius bàsics: formar per a la convivència; prevenir les conductes problemàtiques; intervenir enfront del conflicte. Les propostes d'actuació estan basades en experiències contrastades.

Mediació escolar
(vídeo)

En aquest reportatge es mostren models de mediació portats a terme en tres centres docents de Catalunya.

Cómo dar respuesta a los conflictos. La disciplina en la enseñanza secundaria
(llibre)

Presenta diferents maneres d'afrontar els conflictes en els centres.Tipologies de conflictes. Normes de convivència, comunicació i participació en el centre i l'aula per poder resoldre els conflictes. Importància de l'autoestima en l'adolescència i com treballar-la a l'aula.

Guia de mediació escolar. Programa comprensiu d’activitats. Educació primària i secundària obligatòria
(llibre; cd-rom)

Programa d'activitats que de manera sistemàtica, pràctica i participativa, contribueix a la construcció d'actituds i valors de la convivència. Es tracta de crear un entramat humà on, superant les barreres de la incomprensió i la violència, adults i joves esdevinguin líders i gaudeixin, en clima de concòrdia, del fet d'ensenyar i aprendre. El CD-ROM conté tots els models, organitzats per nivells, dels materials per a les activitats.

Problemas de impulsividad e inatención en el niño. Propuestas para su evaluación
(llibre)

L'objectiu d'aquest llibre que descriu el projecte IMAT, és fonamentalment ajudar a la solució de dificultats com la impulsivitat i la manca d'atenció, però partint d'un plantejament científic en el sentit de definir clarament el problema. El llibre recull una sòlida base teòrica que delimita la naturalesa multicomponent de l'atenció i l'impuls així com les proves adients per valorar les dificultats com l'eficàcia del tractament que també es descriu.

L'alumne amb greus problemes de personalitat (autisme i psicosi) a l'escola
(llibre)

Monogràfic que pretén orientar, mitjançant la detecció precoç, el diagnòstic, l'avaluació i la intervenció psicoeducativa, l'acció psicopedagògica en cadascun dels nens psicòtics i autistes que s'hi aprecien trastorns profunds del desenvolupament, especificats en anomalies qualitatives greus que afecten múltiples funcions.

Tú ganas, yo gano
(llibre)

Aquesta obra ens ensenya a reconèixer i evitar els models negatius del comportament que es donen en un conflicte, a entendre la dinàmica de poder de qualsevol relació, a optimitzar la pròpia comunicació al comprendre més profundament a les persones amb les quals es té el problema i a intentar trobar una solució satisfactòria per a totes les parts implicades.

Guía para la convivencia en el aula
(llibre)

S'ofereix una panoràmica general dels factors escolars que s'han de tenir en compte per realitzar una anàlisi àmplia de la convivència a l'aula: interacció alumne-professor, cohesió i coherència del grup classe...S'intenta aportar una visió positiva del tractament del conflicte a l'aula.

Educar la convivencia para prevenir la violencia
(llibre)

Proposta per abordar el problema de la violència als centres educatius a partir d'un programa de treball desenvolupat en un conjunt de centres de la comunitat andalusa, amb la col·laboració els equips docents d'aquests centres. La finalitat d'aquest programa és convertir la violència en convivència.

Prevención de la violència y resolución de conflictos. El clima escolar como factor de calidad
(llibre)

Per afavorir la convivència en el centre escolar, l'autora proposa un model d'intervenció netament pedagògic: l'organització escolar, l'elaboració del reglament de règim intern, l'educació en valors, l'atenció individualitzada als agents en conflicte i els sistemes de participació, són els principals àmbits d'actuació. També el llibre recull unes estratègies d'intervenció d'ajut i alguns models de documents, com ara qüestionaris que ajuden a detectar diversos problemes.

Mediación de conflictos en instituciones educativas. Manual para la Formación de Mediadores.
(llibre)

El llibre presenta la mediació com una eina per resoldre els conflictes que es plantegen als centres educatius. Es defineix la mediació escolar, s'enumeren les seves característiques i se'n fa una breu història. Es descriu l'aplicació del programa i es presenten els objectius i els continguts del programa de formació de mediador. Finalment descriu la metodologia, la seqüenciació i la temporalització a seguir. El llibre inclou una sèrie d'activitats per treballar a la classe.