La
conducta antisocial de los jóvenes
(llibre) |
Els autors reuneixen una gran varietat
de punts de vista a fi de proporcionar una completa
descripció de la conducta antisocial dels
joves. Pretenen donar respostes a preguntes com:
què vol dir "conducta antisocial?, com
manifesten la seva rebel·lia els joves? Quins
factors desencadenen la conducta antisocial?, Quina
part de responsabilitat li correspon a la societat?,
Delinqueixen més els nois que les noies?,
Com es pot prevenir o corregir la conducta antisocial
juvenil?.i
|
La
convivència en els centres docents densenyament
secundari. Programa i propostes pedagògiques
(dossier; cd-rom)
|
Ampli ventall de propostes pedagògiques
per als centres de Catalunya, que té la mediació
com a eix vertebrador en la resolució dels
conflictes. El programa es fonamenta en tres objectius
bàsics: formar per a la convivència;
prevenir les conductes problemàtiques; intervenir
enfront del conflicte. Les propostes d'actuació
estan basades en experiències contrastades.
|
Mediació
escolar
(vídeo) |
En aquest reportatge es mostren
models de mediació portats a terme en tres
centres docents de Catalunya.
|
Cómo
dar respuesta a los conflictos. La disciplina en la
enseñanza secundaria
(llibre) |
Presenta diferents
maneres d'afrontar els conflictes en els centres.Tipologies
de conflictes. Normes de convivència, comunicació
i participació en el centre i l'aula per
poder resoldre els conflictes. Importància
de l'autoestima en l'adolescència i com treballar-la
a l'aula.
|
Guia
de mediació escolar. Programa comprensiu dactivitats.
Educació primària i secundària
obligatòria
(llibre;
cd-rom) |
Programa d'activitats
que de manera sistemàtica, pràctica
i participativa, contribueix a la construcció
d'actituds i valors de la convivència. Es
tracta de crear un entramat humà on, superant
les barreres de la incomprensió i la violència,
adults i joves esdevinguin líders i gaudeixin,
en clima de concòrdia, del fet d'ensenyar
i aprendre. El CD-ROM conté tots els models,
organitzats per nivells, dels materials per a les
activitats.
|
Problemas
de impulsividad e inatención en el niño.
Propuestas para su evaluación
(llibre) |
L'objectiu d'aquest llibre que descriu
el projecte IMAT, és fonamentalment ajudar
a la solució de dificultats com la impulsivitat
i la manca d'atenció, però partint
d'un plantejament científic en el sentit
de definir clarament el problema. El llibre recull
una sòlida base teòrica que delimita
la naturalesa multicomponent de l'atenció
i l'impuls així com les proves adients per
valorar les dificultats com l'eficàcia del
tractament que també es descriu.
|
L'alumne
amb greus problemes de personalitat (autisme i psicosi)
a l'escola
(llibre) |
Monogràfic que
pretén orientar, mitjançant la detecció
precoç, el diagnòstic, l'avaluació
i la intervenció psicoeducativa, l'acció
psicopedagògica en cadascun dels nens psicòtics
i autistes que s'hi aprecien trastorns profunds
del desenvolupament, especificats en anomalies qualitatives
greus que afecten múltiples funcions.
|
Tú
ganas, yo gano
(llibre) |
Aquesta obra ens ensenya a reconèixer
i evitar els models negatius del comportament que
es donen en un conflicte, a entendre la dinàmica
de poder de qualsevol relació, a optimitzar
la pròpia comunicació al comprendre
més profundament a les persones amb les quals
es té el problema i a intentar trobar una
solució satisfactòria per a totes
les parts implicades.
|
Guía
para la convivencia en el aula
(llibre) |
S'ofereix una panoràmica
general dels factors escolars que s'han de tenir
en compte per realitzar una anàlisi àmplia
de la convivència a l'aula: interacció
alumne-professor, cohesió i coherència
del grup classe...S'intenta aportar una visió
positiva del tractament del conflicte a l'aula.
|
Educar
la convivencia para prevenir la violencia
(llibre) |
Proposta
per abordar el problema de la violència als
centres educatius a partir d'un programa de treball
desenvolupat en un conjunt de centres de la comunitat
andalusa, amb la col·laboració els
equips docents d'aquests centres. La finalitat d'aquest
programa és convertir la violència
en convivència.
|
Prevención
de la violència y resolución de conflictos.
El clima escolar como factor de calidad
(llibre) |
Per
afavorir la convivència en el centre escolar,
l'autora proposa un model d'intervenció netament
pedagògic: l'organització escolar,
l'elaboració del reglament de règim
intern, l'educació en valors, l'atenció
individualitzada als agents en conflicte i els sistemes
de participació, són els principals
àmbits d'actuació. També el
llibre recull unes estratègies d'intervenció
d'ajut i alguns models de documents, com ara qüestionaris
que ajuden a detectar diversos problemes.
|
Mediación
de conflictos en instituciones educativas. Manual para
la Formación de Mediadores.
(llibre) |
El
llibre presenta la mediació com una eina
per resoldre els conflictes que es plantegen als
centres educatius. Es defineix la mediació
escolar, s'enumeren les seves característiques
i se'n fa una breu història. Es descriu l'aplicació
del programa i es presenten els objectius i els
continguts del programa de formació de mediador.
Finalment descriu la metodologia, la seqüenciació
i la temporalització a seguir. El llibre
inclou una sèrie d'activitats per treballar
a la classe.
|