|
|
|
|
LLENGUA
|
|
75 Llibres per a nens i nenes de 3 a 8 anys
l'Associació Catalana d'amics del llibre infantil i juvenil (ACALI)
CR: escrit; maleta pedagògica; objecte; Sig. 833 LLI MATERIAL SUPORT; R. 2171
Cada Miniblioteca conté una selecció de llibres recomanats que actualmentes es poden trobar al mercat d'autors catalans i universals. Per afergir-hi un plus de qualitat s'intenta que cada Mb integri una mostra de tots els gèneres i tipologies que genera la literatura infantil actual. Des de l'àlbum il·lustrat al llibrejoc. Dels contes populars i tradicionals als d'autors moderns, novel·les de diferents temàtiques. Poesia. Llibres de coneixement encaminats a donar informació sobre un tema concret.
educació infantil;
Maleta amb rodes per facilitar el transport.
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
100 Llibres per a nens i nenes de 9 a 12 anys
l'Associació Catalana d'amics del llibre infantil i juvenil (ACALI)
CR: escrit; maleta pedagògica;; Sig. 833 LLI MATERIAL SUPORT; R. 2172
Cada Miniblioteca conté una selecció de llibres recomanats que actualmentes es poden trobar al mercat d'autors catalans i universals. Per afergir-hi un plus de qualitat s'intenta que cada Mb integri una mostra de tots els gèneres i tipologies que genera la literatura infantil actual. Des de l'àlbum il·lustrat al llibrejoc. Dels contes populars i tradicionals als d'autors moderns, novel·les de diferents temàtiques. Poesia. Llibres de coneixement encaminats a donar informació sobre un tema concret.
educació infantil;
Maleta amb rodes per facilitar el transport.
|
................................................................................................................
|

LLENGUA
|
|
Jocs d'ortografia
Tió, Josep; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; material visual; dibuix; Sig. 433TIO; R. 10353
Material per treballar, mitjançant el joc, habilitats lingüístiques bàsiques per a una bona fonamentació de l'ortografia. Parteix d'un requisit imprescindible: el domini comprensiu del vocabulari utilitzat en els jocs. Utilitza dos recursos essencials: l'habilitat auditiva, necessària per a la comprensió del llenguatge i per a la codificació dels sons i grafies; l'habilitat visual, imprescindible per a la percepció de tots els elements que configuren una unitat significativa escrita i per al seu emmagatzematge a la memòria. Conté taulers dels jocs, daus per muntar, cartes d'imatges, etiquetes de paraules i altres materials col·lectius. A la guia didàctica es poden trobar les observacions per a l'ús del bloc de materials abans, durant i després del joc.
primària; cicle mitjà; cicle superior; secundària obligatòria
170 fulls encolats per poder-los arrencar fàcilment a fi de plastificar-los i retallar-ne les peces (dibuixos, etiquetes, taulers, daus...)
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
Xerrim-Xerram. Activitats per a l'adquisició de vocabulari
Cardo, Andreu; Català, Anna; Pous, Mariona; [adaptació]; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; llibre; llibre del professor; Sig. 804.99 (07) MATERIAL SUPORT; R. 11160
El llibre Xerrim-Xerram va adreçat al professorat d'alumnes que estan en una fase molt inicial de l'aprenentatge del català: primers cursos de programes d'immersió, aules d'acollida, alumnat amb NEE, incorporació tardana, etcètera. Les activitats plantejades són bàsicament de reconeixement, de repetició i de producció de vocabulari, amb l'objectiu de reforçar l'oralitat i l'adquisició de vocabulari. El llibre de l'alumne s'estructura en setze unitats, agrupades per centres d'interès, amb dues activitats per a cada unitat.
ensenyants; alfabetització; normalització lingüística; primària; secundària
Guia didàctica de 28 pàgines. Inclou annex amb l'índex alfabètic del vocabulari treballat (relacionant la unitat en la qual es treballa cada paraula).
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
Destapa't. Jocs i activitats orals per al català inicial
Badia, Dolors; Verdeny, Lydia; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; llibre; naips; joc; material visual; objecte; Sig. 433(07) DES Material suport; R. 11350
Aquest material té com a objectiu ajudar l'alumnat nouvingut, mitjançant jocs i activitats lúdiques, a posar en pràctica el treball oral de la llengua catalana en els primers estadis d'aprenentatge. La guia didàctica conté les instruccions dels jocs i de les activitats i un annex amb material fotocopiable. El bloc de materials amb les imatges a tot color necessàries per dur a terme algunes activitats i els jocs conté: targes, imatges, cartells...
ensenyants; primària; cicle superior; secundària obligatòria; adults
Es presenta en 2 volums. Les instruccions i material fotocopiable són 95 pàgines. El bloc de materials, en color, conté els elements d'11 jocs
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
Camí de Ronda. 40 primeres classes de català
Badia, Dolors; Pérez, Montserrat; Bonvehí, Albert; [il·lustracions]; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; llibre; llibre del professor; Sig. 804.99 (07) MATERIAL SUPORT; R. 11159
El material del llibre està adreçat al professorat de català que ensenya la llengua a l'alumnat arribat de nou i que domina l'alfabet llatí. El llibre consta de 40 unitats independents l'una de l'altra (quatre blocs de deu unitats), totes d'un nivell inicial, la qual cosa permet organitzar el llibre segons les necessitats o les preferències de cada usuari.
ensenyants; alfabetització; normalització lingüística; primària; secundària
Guia didàctica de 363 pàgines, amb les il·lustracions del llibre de l'alumne en blanc i negre. Inclou les respostes dels exercicis.
|
................................................................................................................
|

MATEMÀTIQUES
|
|
Jocs matemàtics per treballar la llengua oral. Som-hi?
Corominas, Marta; Medina, Núria; Plana, Núria
CR: maleta pedagògica; objecte;; Sig. 804.99 MATERIAL SUPORT; R. 11420
L'objectiu de la caixa didàctica és treballar diferents competències bàsiques: comunicativa ( lingüística) , metodològiques,(matemàtica, aprendre a aprendre), personals, (autonomia i iniciativa personal) i conviure i habitar el món (coneixements i interacció amb el món físic). Conté un dossier amb les instruccions necessàries per a realitzar cada joc: procediment, material, nombre de jugadors. Tot el material està preparat amb diferents capsetes amb tot el material necessari per dur a terme els jocs: cartes, taulers, mapes, exercicis fotocopiables... Els jocs estan organitzats en 3 temes: números, números ordinals, dades i dates . Aquest material va adreçat a alumnes de primària, aules d'acollida, aules obertes, USEE, educació adults...
alfabetització; alumnes; ensenyants; educació extraescolar; educació infantil; educació primària; educació secundària obligatòria; normalització lingüística
La maleta conté 17 jocs i activitats de matemàtics preparats per treballar individualment, en petit grup, o en grup classe, preparats a partir del material fotocopiable Som-hi!
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
Jocs i activitats de llengua oral. Som-hi!
Corominas, Marta; Medina, Núria; Plana, Núria
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 804.99 MATERIAL SUPORT; R. 11419
L'objectiu de la caixa didàctica és treballar diferents competències bàsiques: comunicativa ( lingüística) , metodològiques,(matemàtica, aprendre a aprendre), personals, (autonomia i iniciativa personal) i conviure i habitar el món (coneixements i interacció amb el món físic). Conté un dossier amb les instruccions necessàries per a realitzar cada joc: procediment, material, nombre de jugadors. Tot el material està preparat amb diferents capsetes amb tot el material necessari per dur a terme els jocs: cartes, taulers, mapes, exercicis fotocopiables... Els jocs estan organitzats en 6 temes: abecedari, colors, mesos, ciències socials, vocabulari general i un joc a partir d'un conte. Aquest material va adreçat a alumnes de primària, aules d'acollida, aules obertes, USEE, educació adults...
alfabetització; alumnes; ensenyants; educació extraescolar; educació infantil; educació primària; educació secundària obligatòria; normalització lingüística
La maleta conté 36 jocs i activitats de llenguatge preparats per treballar individualment, en petit grup, o en grup classe preparats a partir del material fotocopiable Som-hi!
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
Sons i paraules. Jocs de consciència fonològica
Tió, Josep; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; objecte; joc; retallable; material visual; dibuix; Sig. 800(076) TIO; R. 11531
Conté els materials de 15 jocs que treballen habilitats lingüístiques fonamentals en l’aprenentatge de la llengua escrita. Tenen dues finalitats essencials: facilitar l’anàlisi de l’estructura sonora de les paraules i relacionar l’estructura sonora de la llengua oral amb l’estructura gràfica de la llengua escrita. Els destinataris principals d'aquests jocs són els infants que estan immersos en l'aprenentatge de la llengua escrita. Tot i que el gruix del material va adreçat a l'alumnat de cicle inicial, poden ajudar a fer més sòlida la reflexió lingüística a alumnes més grans. També poden resultar útils per a alumnat nouvingut o per a qui té un domini de la llengua irregular o poc consolidat. A la guia didàctica es poden trobar les observacions per a l'ús d'aquest bloc de materials, abans, durant i després del joc.
primària; cicle inicial
S'acompanya del llibre del professor [MP022263] "Jocs de consciència fonològica. Guia didàctica"
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
Rimes i síl·labes. Jocs de consciència fonològica
Tió, Josep; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; objecte; joc; retallable; material visual; dibuix; Sig. 800(076) TIO MATERIAL SUPORT; R. 11530
Conté els materials de 14 jocs que treballen habilitats lingüístiques fonamentals en l’aprenentatge de la llengua escrita. Tenen dues finalitats essencials: facilitar l’anàlisi de l’estructura sonora de les paraules i relacionar l’estructura sonora de la llengua oral amb l’estructura gràfica de la llengua escrita. Els destinataris principals d'aquests jocs són els infants que estan immersos en l'aprenentatge de la llengua escrita. Tot i que el gruix del material va adreçat a l'alumnat de cicle inicial, poden ajudar a fer més sòlida la reflexió lingüística a alumnes més grans. També poden resultar útils per a alumnat nouvingut o per a qui té un domini de la llengua irregular o poc consolidat. A la guia didàctica es poden trobar les observacions per a l'ús d'aquest bloc de materials, abans, durant i després del joc.
primària; cicle inicial
S'acompanya d'una part fotocopiada del llibre del professor [MP022263] "Jocs de consciència fonològica. Guia didàctica"
|
................................................................................................................
|
LLENGUA
|
|
Parxís ortogràfic
CR: joc; objecte;; Sig. MATERIALSUPORT; R. 6165
primària; secundària
|
................................................................................................................
|

MATEMÀTIQUES
|
|
Caixa Didàctica de geometria
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; escrit; Sig. 513 MATERIAL SUPORT; R. 6231
Maleta pedagògica amb materials manipulatius d'origen comercial divers, guia didàctica per a la seva aplicació i fitxes per a l'alumnat. Permet treballar-ho de manera individualitzada, adaptant-lo a la diversitat de l'alumnat, o amb diferents tipus d'agrupaments a l'aula (racons, grups flexibles...). Mitjançant l'observació i experimentació sobre objectes de l'entorn immediat, s'ajuda l'infant a explorar l'espai, a reflexionar sobre les seves descobertes i a trobar nous conceptes geomètrics.
ensenyants; primària; secundària
La maleta de geometria està formada per 2 caixes de plàstic que contenen: 1 dossier del professor "Recursos per treballar la geometria" [CRMC1124] amb fitxes fotocopiables). 1 dossier "Material per l'alumnat"; [CREM7480]; 1 Volums à construire [CREM8975]; 1 Atelier volumes [CREM8976]; 1 Multilink Nardil [CREM8981]; 3 Geoplans [CREM6151]; [CREM7329]; [CREM8979]; 2 Pentominos; [CREM7731]; [CREM7522]; 1 Katamino; [CREM8990]; 1 Policubs; [CREM10602]; 1 Tangram (llibre i joc); [CREM8977]; 1 El juego del Tangram (llibre i joc); [CREM8978]; 3 Joc de Tangram i 3 làmines per jugar; [CREM7979]
|
................................................................................................................
|
MATEMÀTIQUES
|
|
Jocs de taula
CRP Baix Empordà
CR: maleta pedagògica; objecte; joc;; Sig. 796 MATERIAL SUPORT; R. 11362
Caixa amb jocs de taula d'origen comercial divers, alguns porten guia didàctica per a la seva aplicació i fitxes per a l'alumnat. Permet treballar-ho de diverses formes, adaptant-lo a la diversitat de l'alumnat, o amb diferents tipus d'agrupaments a l'aula, racons, grups flexibles.
ensenyants; primària; secundària
És una caixa de plàstic transparent de 40 x 50 que conté: un tauler tres en ratlla/escacs/dames; un tauler oca/parxís; un tauler joc de l'oca/dames /escacs; 1dòmino; 1 joc de dames;1 joc de daus; 32 figures d'escacs;1 tangram; 2 jocs de 6 gobelets; torre de fusta (jenga),
|
................................................................................................................
|
MATEMÀTIQUES
|
|
Juga i Calcula. Cicle Mitjà-Cicle superior
Multiplica Produccions matemàtiques
CR: maleta pedagògica; escrit; joc; Sig. 51(076) MUL; R. 11479
Caixa didàctica de matemàtica que conté diferents jocs de taula per treballar sumes, restes, taules de multiplicar i divisions molt senzilles; un cd-audio amb cançons de geometria acompanyades d'unes fitxes d'activitats de cada cançó, i una carpeta amb el material "Gimcana Blava" amb 30 proves plastificades, les instruccions, correccions i suggeriments.Tot plegat per gaudir de la matemàtica fora de l'aula, passar una bona estona i aprendre a estimar aquesta matèria
cicle mitjà; cicle superior;
Caixa de plàstic que conté: 3 jocs de taula (Memory, Dòmino i Pairs) i la "Gimcana blava"amb les instruccions corresponents + el CD de cançons de geometria plana
|
................................................................................................................
|

VALORS
|
|
Kitscaixa valors: Identitat
Obra Social Fundació "La Caixa"; Cirera, teresa; Carpena, Anna; Berrocal, Marta; Carrera, Ana; Rubio, Gabriela; [textos]; [continguts]; Puig, Miquel: [disseny gràfic]; Garcia, Lluís; [traducció]; Balaguer, Marta;[il·lustracions] : Sound, Olivia; [enregistrament CD]; Ruiviejo, Marc; [Producció]; Buxarrais, M. Rosa; [assessorament]
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 172 KIT MATERIAL SUPORT; R. 10951
Permet treballar la valoració de les qualitats personals i l'autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d'interiorització. El programa Kits Caixa Valors és una proposta per a facilitar als mestres i alumnes de primària eines per treballar l'educació els valors, ètics i socials. La proposta s'organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent. La guia d'ús ajuda a estructurar i dinamitzar les activitats. El kit IDENTITAT permet treballar la valoració de les qualitats personals i l'autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d'interiorització.
primària; cicle mitjà; cicle superior
Capsa de plàstic gruixut amb: guia d'ús, maletí de qualitats personals, maletí d'autoretrat, guardapòsters d'emocions i sentiments agradables, guardapòsters d'emocions i sentiments desagradables, maletí d'emocions i sentiments, maletí de dibuixos centrats, maletí de complements (cordills i 1 CD) i full plastificat d'autoretrat.
|
................................................................................................................
|

VALORS
|
|
Kitscaixa valors: Convivència
Obra Social Fundació "La Caixa"
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 172 KIT MATERIAL SUPORT; R. 10952
Conté exercicis d'empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col·laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes.El programa Kits Caixa Valors és una proposta per a facilitar als mestres i alumnes de primària eines per treballar l'educació els valors, ètics i socials. La proposta s'organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent. La guia d'ús ajuda a estructurar i dinamitzar les activitats. El kit CONVIVÈNCIA inclou exercicis d'empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col·laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes.
primària; cicle mitjà; cicle superior
Capsa de plàstic gruixut amb: guia d'ús, maletí de resolució de conflictes, maletí d'empatia, guardapòsters amb quatre pòsters, cinc maletincs iguals de treball col·laboratiu i un maletí de complements.
|
................................................................................................................
|

VALORS
|
|
Kitscaixa valors: Responsabilitat
Obra Social Fundació "La Caixa"; Cirera, teresa; Carpena, Anna; Berrocal, Marta; Carrera, Ana; Rubio, Gabriela; [textos]; [continguts]; Puig, Miquel: [disseny gràfic]; Garcia, Lluís; [traducció]; Balaguer, Marta;[il·lustracions] : Sound, Olivia; [enregistrament CD]; Ruiviejo, Marc; [Producció]; Buxarrais, M. Rosa; [assessorament]
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 172 KIT MATERIAL SUPORT; R. 10953
Convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat i els tipus de responsabilitat, aborda la gestió de situacions d'elevada càrrega emocional i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l'estudi del consum familiar d'aigua.El programa Kits Caixa Valors és una proposta per a facilitar als mestres i alumnes de primària eines per treballar l'educació els valors, ètics i socials. La proposta s'organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent. La guia d'ús ajuda a estructurar i dinamitzar les activitats. El kit RESPONSABILITAT ens convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat i els tipus de responsabilitat, aborda la gestió de situacions d'una càrrega emocional elevada i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l'estudi del consum familiar d'aigua.
primària; cicle mitjà; cicle superior
Capsa de plàstic gruixut amb: guia d'ús, dos maletins d'estats d'ànim, maletí de consum d'aigua, maletí de cadena de responsabilitat, maletí amb complements amb 1 CD, pòster de responsabilitats i pòster de màquina de la responsabilitat.Conté: Guia d'us; 2 maletins per a la gestió d'ànim; 2 posters per la cadena de resposabilitats; un maleti amb fitxes d'exemples per treballar cadena de responsabilitats; un maletí per treballar el consum d'aigua; un CD
|
................................................................................................................
|
VALORS
|
|
Tast de cultures del món. Proposta didàctica I
CRP La Selva I
CR: dossier; escrit; maleta pedagògica; Sig. 172.4TAS INTERCULTURALITAT; R. 10105
Caixa que conté fitxes de receptes de cuines dels diversos continents. Cada fitxa conté diferents apartats: nom del plat, origen, tipus de plat, ingredients, preparació.
primària;
Dues carpetes que contenen fitxes de jocs, de cuines del món i d'instruments representatius de cultures diferents, i un dossier amb recursos per conèixer altres cultures del món
|
................................................................................................................
|

VALORS
|
|
Tast de cultures del món. Proposta didàctica II
CRP La Selva I
CR: dossier; escrit; maleta pedagògica; Sig. 172.4TAS INTERCULTURALITAT ; R. 10106
Caixa que conté fitxes de jocs originaris dels diversos continents. N'hi ha d'exterior, altres de tauler i algun altre que és conegut com a joguina, alguns poden ser construïts pels mateixos alumnes.Cada fitxa del joc conté diferents apartats: origen, tipus de joc, material, jugadors, com s'hi juga , com és construeix. També inclou fitxes de diferents instruments musicals d'arreu del món.
primària;
Dues carpetes que contenen fitxes de jocs, de cuines del món i d'instruments representatius de cultures diferents, i un dossier amb recursos per conèixer altres cultures del món
|
................................................................................................................
|

PAU
|
|
Irènia. Jocs de pau
Alegret, Josep Miquel; [autor]; Isern, Blanca; [autor]; Konstantinou, Yorgos; [autor]; Llort Juncadella, Imma; [autor]; Llort Juncadella, Imma; [coordinació]; Konstantinou, Yorgos; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; Sig. 172.4 IRE; R. 10452
Paquet de quatre jocs de taula d'educació per a la pau i el desenvolupament, fruit de l'experiència d'un col·lectiu de professionals i docents, conscients de la necessitat de treballar cap a una cultura de la pau mitjançant l'educació per a una ciutadania responsable. Defensors de l'aprenentatge a través de les emocions, a més dels coneixements, les activitats han estat dissenyades utilitzant principalment el joc com a recurs pedagògic; d'aquesta manera permet fer l'exercici de veure la realitat des d'una òptica diferent de la pròpia i posar-se a la pell de l'altre.
primària; cicle mitjà; cicle superior; secundària; secundària obligatòria
El joc el composen quatre carpetes (una per a cada joc) i un mapa de la Mediterrània i un tauler de roba per executar els jocs "Entreterres" i "Aigua Plis Plas, ús i abús de l'aigua a la Mediterrània". Segons les característiques del joc, cada carpeta aplega, cartes, fitxes, daus, imatges, peces de fusta per a la construcció d'un trencaclosques, etcètera. A més cada joc s'acompanya d'una petita guia didàctica amb les seves característiques i instruccions particulars, i amb bibliografia complementària.
|
................................................................................................................
|
ART
|
|
Expressart 09 (Maleta Renovada)
Berrocal Capdevila, Marta; [idea; disseny i realització]
CR: maleta pedagògica; escrit; objecte; Sig. 7 EXP; R. 10972
L'objectiu és proporcionar a l'alumnat recursos per treballar l'art contemporani. Està concebut com un conjunt de propostes didàctiques per realitzar a l'aula amb diversos materials: objectes tridimensionals, imatges i textos. S'aconsella preparar una visita al Macba treballant prèviament aquests materials a l'aula. Les propostes permetran aprofundir en qüestions com ara: què expressen els artistes amb les seves obres, quins materials fan servir, quins procediments, etc. Aquest projecte destaca que l'art és un mitjà d'expressió que ofereix unes possibilitats gairebé infinites de comunicar idees, sentiments, opinions i emocions, i que pot utilitzar els més variats materials, objectes i procediments per fer-ho.
educació infantil; primària
Composta per tres calaixos. El gran conté 30 objectes diversos; un dels petits, 15 cubs diferents; l'altre, una guia per al professorat, fotografies plastificades, un cd-rom i altres objectes.
|
................................................................................................................
|

MÚSICA
|
|
Juguem amb la música
Forcada, Angelina; Mercader, Eulàlia; Pareta, Montse ; Budó, Marta; Casabó, Albert; Grimau; Vila, Francesca
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; escrit; Sig. 78 JUG MATERIAL SUPORT; R. 2275
primària; cicle mitjà; cicle superior;
conté 7 objectes:1- Dossier del treball "Juguem amb la Música"; 2-Tauler del joc de l'oca; 3-Dos jocs de cartes; 4-Dossiers de compositors; 5- Dossier amb fotos; 6-Dues cintes enregistrades; 7- 5 personatges de l'òpera
|
................................................................................................................
|

HISTÒRIA DE L'ART
|
|
Història de l'Art a Primària
Agustí, Núria; Canadell, Marta; Casademont, Cati; Mercader, Helena; París, Tat
CR: maleta pedagògica; escrit; dvd; objecte; Sig. 7 EXP MATERIAL SUPORT; R. 11655
L'objectiu és proporcionar material didàctic per treballar la història de l'art a Primària: la Prehistòria, Grècia, el Romànic, el Gòtic, el Renaixement i el Barroc. La guia didàctica i la caixa contenen: teoria, activitats. bits, un memory i un Power Point (dvd) de cada tema.
educació infantil; primària
Conté: Una guia didàctica; un dvd; un memory Barroc (30 fitxes); un memory prehistòria (24 fitxes); un memory gòtic (38 fitxes); un memory art grec (40 fitxes); un memory art romànic (26 fitxes); un memory renaixement (30 fitxes); bits Gòtic (18 làmines); bits Renaixement (17 làmines); bits Barroc (15 làmines); bits Romànic (14 làmines); bits art grec (19 fitxes); bits art prehistòric (11 làmines)
|
................................................................................................................
|

EDUCACIÓ VIAL
|
|
Mou-te pel carrer
Al·lot, Serveis educatius; [guió, disseny i elaboració ]
CR: joc; fitxa de treball; objecte;maleta pedagògica; Sig. 371.03 MOU MATERIAL SUPORT; R. 10464
Aquest material proposa treballar amb els nens i les nenes de set i vuit anys, les conseqüències que pot tenir un comportament poc apropiat en el desplaçament per un poble o ciutat. Consisteix en una moqueta de grans dimensions en la qual hi ha representat un espai urbà amb els seus elements bàsics, comuns i característics (cases, carrers, avingudes, mitjans de transport, senyals de trànsit, paperes...) i que serveix de suport per col·locar-hi una col·lecció de 10 imatges d'accions. Les imatges expliquen diferents accions de la vida quotidina a qualsevol poble o ciutat. L'activitat és presenta com una història quotidiana, un dia qualsevol en un espai urbà qualsevol.
cicle inicial; primària;
Consta de: Una moqueta de 3 metres x 3 metres amb dibuixos dels elements bàsics d'una població, carrers, arbres, edificis... Deu imatges que simbolitzen els personatges i les accions concretes; Dossier per al formador; un retolador gruixut i un esborrador
|
................................................................................................................
|

ANGLÈS
|
|
Els jocs a l'aula d'anglès I.
Planas, Roser; Plujà, Anna [coordinadores]; Arquè, Marta; Germà, Maria; Gispert, Núria; Rodà, Montserrat; Salazar, Olga
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; Sig. 802.0(07)PLA MATERIAL DE SUPORT; R. 6934
La maleta s'ha fet a partir de l'experiència duta a terme durant el curs 1999/00, pel Seminari d'anglès del Pla de Zona del Baix Empordà. És un recull de jocs de treball amb activitats de reforç i/o ampliació per alumnes de primària. Cada joc té un número que representa el grau de dificultat. Estan ordenats per unitats didàctiques: la roba, la casa, menjar i begudes, ...Els materials són presentats dins d'una multiplicitat de situacions per a facilitar l'aprenentatge i mantenir l'interès de l'alumne, amb un lèxic i conceptes donats en una gran varietat de situacions, trencaclosques, bingo, sopa de lletres... per a poder aconseguir que la revisió d'estructures, vocabulari i gramàtica no resulti avorrida o rutinària. En definitiva aquest material pretén donar al mestre una eina pràctica, variada i flexible adaptada a la primària. També hi ha altres activitats per a complementar i ampliar el vocabulari.
primària; secundària
És una maleta que conté diferents jocs per a treballar l'anglès. Recull d'activitats per a l'aprenentatge de l'anglès a 6è de Primària, agrupades per centres d'interès. A partir de variades activitats, jocs, puzzles, bingos... es treballen i revisen les estructures, vocabulari i gramàtica d'una manera més lúdica.
|
................................................................................................................
|

ANGLÈS
|
|
Els jocs a l'aula d'anglès II
Planas, Roser; Plujà, Anna [coordinadores]; Arquè, Marta; Germà, Maria; Gispert, Núria; Rodà, Montserrat; Salazar, Olga
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; escrit; Sig. 802.0(07)PLA MATERIAL DE SUPORT; R. 3688
Dossier realitzat pel Seminari d'Anglès del curs 2000-01 dins del marc del PFZ. Està dividit en tres blocs: food, clothes i animals. Cada un dels apartats conté jocs, fitxes, cançons... per treballar a la classe el vocabulari bàsic d'anglès a l'entorn d'aquests centres d'interès: el menjar, la roba i els animals. El recull inclou exercicis de comprensió i expressió oral i comprensió i expressió escrita en llengua anglesa per a alumnes de primària. També hi trobem 'speaking activities', 'reading and writting activities' i 'listening activities'. Alguns exercicis estan graduats segons dificultat. Acaba amb activitats d'avaluació i amb el plantejament d'exercicis al voltant del visionat de vídeos en llengua anglesa.
primària; secundària
És un dossier i una maleta pedagògica que recull el material didàctic de llengua anglesa elaborat pel Seminari de Professors de Llengua Anglesa del Baix Empordà al llarg del curs 2000 - 2001
|
................................................................................................................
|

CIÈNCIES
|
|
Minerals al natural. Roques. I
Folch, Ramon; [director]; Palacios, Laura; [redacció]; Prominer (Proyectos Minerales S.L); [recol·lecció i preparació]; Melgarejo, J.C. ; Serra, Gabriel; [fotografies]; Pueyo, Alícia; [disseny fitxes]
CR: escrit; llibre; objecte;; Sig. 55MIN MATERIAL SUPORT; R. 8318
Aquest material presenta mostres autèntiques de roques, consultables com un llibre i alhora extractibles per a la seva eventual manipulació. Ofereix 24 roques (conglomerats; gres; lutita; calcària; calcària nummulítica; travertí; bauxita; lignit; granit; gabre; diorita; aplita; lamprofir; traquita; basalt; riolita; andesita; pissarra; fil·lita piguellada; esquist; cornubianita; gneis; marbre, quarsita) dels Països Catalans i una fitxa mineralògica de cada una. Duen una numeració, de l'1 al 24, que les ordena d'acord amb els criteris de classificació seguits en l' obra. En cadascuna de les fitxes de les roques es referencien els aspectes següents: nomenclatura i etimologia; classificació; descripció física; aplicacions pràctiques; ambients de formació; associacions característiques un i mapa dels jaciments dels Països Catalans. Cada fitxa il·lustra la descripció amb una fotografia de la roca.
primària; secundària; batxillerat;
Capsa amb forma de llibre que conté 24 roques i les seves corresponents fitxes mineralògiques (conglomerats; gres; lutita; calcària; calcària nummulítica; travertí; bauxita; lignit; granit; gabre; diorita; aplita; lamprofir; traquita; basalt; riolita; andesita; pissarra; fil·lita piguellada; esquist; cornubianita; gneis; marbre, quarsita)
|
................................................................................................................
|

CIÈNCIES
|
|
L'herbari. Arbres i arbusts al natural I
Franquesa, Teresa; ESVICAP; Corbera, Jordi
CR: joc; objecte; Sig. 57 FOL MATERIAL SUPORT; R. 8314
Herbari selectiu, d'únicament 100 espècies d'arbres o arbusts, seleccionades d'entre les més comunes o representatives dels Països Catalans, siguin espontànies o cultivades, agrupades en tres volums d'una trentena d'ítems cadascun. El material ha estat naturalitzat mitjançant un sistema de plastificació. Al sentit testimonial de l'herbari s'afegeix el valor descriptiu d'uns textos que complementen llargament els paràgrafs dedicats, en els volums regulars de l'obra, a les espècies seleccionades. Les espècies que s'estudien en aquest volum van des dels pins i xiprers a les alzines i roures: avet, pi de Canàries, pi blanc, pinassa, pi pinyer, pi roig, pi negre, ginebre, càdec, savina, teix, llorer, plàtan, castanyer, roure martinenc, etc.
primària; secundària
Consta d'una trentena d'espècimens plastificats amb la fitxa explicativa corresponent
|
................................................................................................................
|

ASTRONOMIA
|
|
Sistema solar inflable. Inflatable Solar System
CR: objecte; joc; instrument científic; Sig. 523 SIS; R. 11493
Objectes inflables que representen el conjunt del sistema solar, fets amb les proporcions relatives i els seus colors identificatius. Es poden penjar i es pot utilitzar com a model explicatiu per mostrar les diferents característiques del sistema solar. Permet treballar la posició relativa, la rotació i la translació, les òrbites, l'ordre i localització, la mida i la forma. A la guia d'activitats s'inclouen diverses propostes d'aplicació a l'aula.
adults; ensenyants; primària; cicle mitjà; cicle superior; secundària obligatòria
Material inflable dels planetes del Sistema solar i el sol. S'adjunta un petit inflador i d'una guia didàctica
|
................................................................................................................
|

ASTRONOMIA
|
|
Solar System floor Mat. Catifa sistema solar
Learning Resources
CR: joc; objecte;; Sig. 52(07) SOL; R. 11519
Joc per aprendre a reconèixer, i compendre les propietats dels planetes i del sol. Salta de planeta en planeta sobre la catifa gegant i motiva als alumnes a aprendre les principals característiques del sol i del planetes. El joc Inclou 10 targetes de doble cara, per una banda amb informació de cada planeta i per l'altre amb preguntes vertaderes o falses per tal de revisar conceptes apresos.
cicle inicial; cicle mitjà;
catifa de plàstic de 3 metres de llargària amb els planetes dibuixats. Inclou 10 fitxes amb preguntes sobre els planetes
|
................................................................................................................
|

CIÈNCIES
|
|
Maqueta potabilitzadora d'aigua
Aigües de Barcelona; Departament de Medi Ambient
CR: objecte; maqueta; Sig. 577.4:66MAQ MATERIAL SUPORT; R.
Material que ha de servir de base per a la simulació del funcionament d'una planta potabilitzadora en les fases de floculació i sedimentació i la fase de filtració
alumnes; primària; secundària; secundària obligatòria
Kit que reprodueix una planta potabilitzadora i consta d'un dipòsit de floculació i sedimentació, amb aixeta; d'un dipòsit de filtració, amb aixeta i sorra; d'un dipòsit de recollida de l'aigua potabilitzada; tres ampolles de laboratori dosificadores, i una base. Per tal de poder dur a terme l'experimetació, les persones que la duguin a terme han d'aportar: llet sencera, vinagre i argila de modelar
|
................................................................................................................
|

CIÈNCIES
|
|
Hidricus
Aigües de Barcelona; Departament de Medi Ambient
CR: objecte; joc; Sig. 577.4:66HID MATERIAL SUPORT; R.
És un joc d'aigua. El seu mòbil didàctic és l'adquisició d'una petita cultura general sobre l'aigua. El seu mecanisme és el clàssic dels jocs de persecució: els jugadors per avançar sobre el tualer, han de contestar un seguit de preguntes. El taules reprodueix el recorregut que fa el cicle de l'aigua a través d'un petit país imaginari. Les preguntes de les targetes fan referència a qüestions sobre la cultura de l'aigua: ús, estalvi, història, geografia, gestió, ecologia, química, física, lingüística, rius, llacs, aigües subterrànies, gels, mars
alumnes; primària; secundària; secundària obligatòria
Consta d'un tauler dividit en 67 caselles, unes fitxes, un dau i un bloc de targetes amb preguntes
|
................................................................................................................
|
EDUCACIÓ FÍSICA
|
|
Circ i jocs malabars
CR: joc; objecte; maleta pedagògica; Sig. 796 CIR MATERIAL SUPORT; R. 7341
6 jocs del diàbolo i una guia d'utilització. 9 pilotes de colors agrupades de tres en tres amb una petita guia amb jocs. 16 maces de colors. Anelles de colors. 8 plats de colors i 8 bastons prims.5 jocs de Luping Ball amb 3 pilotes cadascun; 5 pilotes per saltar; 5 parelles xanques de diferents colors
primària; secundària;
Conte els següents materials: 10 xanques, 9 pilotes malabars, 6 joc del diàbolo, 16 maces, 7 anelles, 8 plats xinesos, 5 lupin ball + 15 boles, 5 pilotes cangur,
|
................................................................................................................
|

EDUCACIÓ FÍSICA
|
|
Cistelles de Korf-ball
Federació de Korf-bal
El korfbal és un esport d'equip jugat entre dos equips que cerquen introduir una pilota dins d'una cistella. Els equips són mixts, formats per quatre homes i quatre dones, i l'àrea de joc es divideix entre les zones d'atac i defensa. El korfbal manté certes similituds amb el bàsquet, tot i que de fet es considera una evolució del ringboll suec (ringball en anglès) amb influències d'aquest.El korfbal es basa en els principis de la cooperació, la no violència, la no especialització, l'habilitat i la coeducació.
CR: joc; maquinari; Sig. ; R. 11283
aquest material va acompanyat d'un vídeo i dos dossiers d'activitats 
|
................................................................................................................
|

EDUCACIÓ FÍSICA
|
|
Paracaigudes
Horvart, Michael: French, Ron
CR: joc; objecte;; Sig. 796HOR; R. 1764
|
................................................................................................................ |