|
 |
Caixes i recursos didàctics del nostre CRP |
Educació Secundària |
|
|

LLENGUA
|
|
Parxís ortogràfic
CR: joc; objecte;; Sig. MATERIALSUPORT; R. 6165
Joc del parxis per aprendre i repassar les normes d'ortografia de manera lúdica.
primària; secundària
El Parxís Ortogràfic conté: 8 taulers de 40 x 40 cm, 1 llibret amb les orientacions didàctiques, les llistes de mots i les instruccions del joc. 4 jocs complets de gobelet, dau i fitxes, 4 blocs i 4 llapis
|
................................................................................................................
|

LLENGUA
|
|
Jocs d'ortografia
Tió, Josep; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; material visual; dibuix; Sig. 433TIO; R. 10353
Material per treballar, mitjançant el joc, habilitats lingüístiques bàsiques per a una bona fonamentació de l'ortografia. Parteix d'un requisit imprescindible: el domini comprensiu del vocabulari utilitzat en els jocs. Utilitza dos recursos essencials: l'habilitat auditiva, necessària per a la comprensió del llenguatge i per a la codificació dels sons i grafies; l'habilitat visual, imprescindible per a la percepció de tots els elements que configuren una unitat significativa escrita i per al seu emmagatzematge a la memòria. Conté taulers dels jocs, daus per muntar, cartes d'imatges, etiquetes de paraules i altres materials col·lectius. A la guia didàctica es poden trobar les observacions per a l'ús del bloc de materials abans, durant i després del joc.
primària; cicle mitjà; cicle superior; secundària obligatòria
170 fulls encolats per poder-los arrencar fàcilment a fi de plastificar-los i retallar-ne les peces (dibuixos, etiquetes, taulers, daus...)
|
................................................................................................................
|

LLENGUA
|
|
Camí de Ronda. 40 primeres classes de català
Badia, Dolors; Pérez, Montserrat; Bonvehí, Albert; [il·lustracions]; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; llibre; llibre del professor; Sig. 804.99 (07) MATERIAL SUPORT; R. 11159
El material del llibre està adreçat al professorat de català que ensenya la llengua a l'alumnat arribat de nou i que domina l'alfabet llatí. El llibre consta de 40 unitats independents l'una de l'altra (quatre blocs de deu unitats), totes d'un nivell inicial, la qual cosa permet organitzar el llibre segons les necessitats o les preferències de cada usuari.
ensenyants; alfabetització; normalització lingüística; primària; secundària
Guia didàctica de 363 pàgines, amb les il·lustracions del llibre de l'alumne en blanc i negre. Inclou les respostes dels exercicis.
|
................................................................................................................
|

LLENGUA
|
|
Xerrim-Xerram. Activitats per a l'adquisició de vocabulari
Cardo, Andreu; Català, Anna; Pous, Mariona; [adaptació]; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; llibre; llibre del professor; Sig. 804.99 (07) MATERIAL SUPORT; R. 11160
El llibre Xerrim-Xerram va adreçat al professorat d'alumnes que estan en una fase molt inicial de l'aprenentatge del català: primers cursos de programes d'immersió, aules d'acollida, alumnat amb NEE, incorporació tardana, etcètera. Les activitats plantejades són bàsicament de reconeixement, de repetició i de producció de vocabulari, amb l'objectiu de reforçar l'oralitat i l'adquisició de vocabulari. El llibre de l'alumne s'estructura en setze unitats, agrupades per centres d'interès, amb dues activitats per a cada unitat.
ensenyants; alfabetització; normalització lingüística; primària; secundària
Guia didàctica de 28 pàgines. Inclou annex amb l'índex alfabètic del vocabulari treballat (relacionant la unitat en la qual es treballa cada paraula).
|
................................................................................................................
|

LLENGUA
|
|
Destapa't. Jocs i activitats orals per al català inicial
Badia, Dolors; Verdeny, Lydia; Subirana, Joan; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; escrit; llibre; naips; joc; material visual; objecte; Sig. 433(07) DES Material suport; R. 11350
Aquest material té com a objectiu ajudar l'alumnat nouvingut, mitjançant jocs i activitats lúdiques, a posar en pràctica el treball oral de la llengua catalana en els primers estadis d'aprenentatge. La guia didàctica conté les instruccions dels jocs i de les activitats i un annex amb material fotocopiable. El bloc de materials amb les imatges a tot color necessàries per dur a terme algunes activitats i els jocs conté: targes, imatges, cartells...
ensenyants; primària; cicle superior; secundària obligatòria; adults
Es presenta en 2 volums. Les instruccions i material fotocopiable són 95 pàgines. El bloc de materials, en color, conté els elements d'11 jocs
|
................................................................................................................
|

MATEMÀTIQUES
|
|
Juga i calcula 1er Cicle d'ESO
Multiplica Produccions matemàtiques
CR: maleta pedagògica; escrit; joc; Sig. 51(076)MUL; R. 11492
Caixa didàctica de matemàtica que conté diferents jocs de taula per treballar taules de multiplicar, divisions, quadrats perfectes i arrels quadrades exactes; un cd-audio amb cançons de geometria acompanyades d'unes fitxes amb les lletres de les cançons; també inclou una gimcana amb 30 proves plastificades, les instruccions, correccions i suggeriments. Poden participar-hi des d'un sol grup classe fins a tot el cicle. Tot plegat per gaudir de la matemàtica fora de l'aula, passar una bona estona i aprendre a estimar aquesta matèria.
cicle mitjà; cicle superior; primària;
Caixa de plàstic que conté: 3 jocs de taula (Memory, Dòmino i Pairs) i la "Gimcana groga"amb les instruccions corresponents + el CD de cançons de geometria plana
|
................................................................................................................
|

MATEMÀTIQUES
|
|
Caixa Didàctica de geometria
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; escrit; Sig. 513 MATERIAL SUPORT; R. 6231
Maleta pedagògica amb materials manipulatius d'origen comercial divers, guia didàctica per a la seva aplicació i fitxes per a l'alumnat. Permet treballar-ho de manera individualitzada, adaptant-lo a la diversitat de l'alumnat, o amb diferents tipus d'agrupaments a l'aula (racons, grups flexibles...). Mitjançant l'observació i experimentació sobre objectes de l'entorn immediat, s'ajuda l'infant a explorar l'espai, a reflexionar sobre les seves descobertes i a trobar nous conceptes geomètrics.
ensenyants; primària; secundària
La maleta de geometria està formada per 2 caixes de plàstic que contenen: 1 dossier del professor "Recursos per treballar la geometria" [CRMC1124] amb fitxes fotocopiables). 1 dossier "Material per l'alumnat"; [CREM7480]; 1 Volums à construire [CREM8975]; 1 Atelier volumes [CREM8976]; 1 Multilink Nardil [CREM8981]; 3 Geoplans [CREM6151]; [CREM7329]; [CREM8979]; 2 Pentominos; [CREM7731]; [CREM7522]; 1 Katamino; [CREM8990]; 1 Policubs; [CREM10602]; 1 Tangram (llibre i joc); [CREM8977]; 1 El juego del Tangram (llibre i joc); [CREM8978]; 3 Joc de Tangram i 3 làmines per jugar; [CREM7979]
|
................................................................................................................
|

MATEMÀTIQUES
|
|
Jocs de taula
CRP Baix Empordà
CR: maleta pedagògica; objecte; joc;; Sig. 796 MATERIAL SUPORT; R. 11362
Caixa amb jocs de taula d'origen comercial divers, alguns porten guia didàctica per a la seva aplicació i fitxes per a l'alumnat. Permet treballar-ho de diverses formes, adaptant-lo a la diversitat de l'alumnat, o amb diferents tipus d'agrupaments a l'aula, racons, grups flexibles.
ensenyants; primària; secundària
És una caixa de plàstic transparent de 40 x 50 cm
|
................................................................................................................
|

TECNOLOGIA
|
|
Jocs d'enginy
El Periòdico
CR: objecte; joc;maleta pedagògica; Sig. 51 Material suport; R. 11055
Jocs d'intel.ligència de diferents cultures i èpoques que formen part d'una col.lecció que pretén posar a prova l'agilitat, la paciència i la perseverança. Cada trencaclosques va acompanyat d'un petit fullet explicatiu on s'explica la mecànica del joc i la solució. Són jocs que estimulen la inteligència general: lògica, espacial, cinestèsica (moviment de les mans, coordinació), estètica...
primària; secundària; adults
Caixa de plàstic que conté: 20 jocs d'enginy: políedre estrellat, solitari triangular, cèrcol captiu, puzle d'aspa, torre de hanoi, cubs màgics, dau màgic, creu del mestre, cub tancat, tangram, la serp, hexàgon màgic, spuntnik, bola empresonada, salta quatre, daus, nus de fusta, big bang, piràmide, solitari. Cada joc va dins d'una bossa de plàstic amb les instruccions plastificades
|
................................................................................................................
|

ANGLÈS
|
|
Els jocs a l'aula d'anglès I.
Planas, Roser; Plujà, Anna [coordinadores]; Arquè, Marta; Germà, Maria; Gispert, Núria; Rodà, Montserrat; Salazar, Olga
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; Sig. 802.0(07)PLA MATERIAL DE SUPORT; R. 6934
La maleta s'ha fet a partir de l'experiència duta a terme durant el curs 1999/00, pel Seminari d'anglès del Pla de Zona del Baix Empordà. És un recull de jocs de treball amb activitats de reforç i/o ampliació per alumnes de primària. Cada joc té un número que representa el grau de dificultat. Estan ordenats per unitats didàctiques: la roba, la casa, menjar i begudes, ...Els materials són presentats dins d'una multiplicitat de situacions per a facilitar l'aprenentatge i mantenir l'interès de l'alumne, amb un lèxic i conceptes donats en una gran varietat de situacions, trencaclosques, bingo, sopa de lletres... per a poder aconseguir que la revisió d'estructures, vocabulari i gramàtica no resulti avorrida o rutinària. En definitiva aquest material pretén donar al mestre una eina pràctica, variada i flexible adaptada a la primària. També hi ha altres activitats per a complementar i ampliar el vocabulari.
primària; secundària
És una maleta que conté diferents jocs per a treballar l'anglès. Recull d'activitats per a l'aprenentatge de l'anglès a 6è de Primària, agrupades per centres d'interès. A partir de variades activitats, jocs, puzzles, bingos... es treballen i revisen les estructures, vocabulari i gramàtica d'una manera més lúdica.
|
................................................................................................................
|

ANGLÈS
|
|
Els jocs a l'aula d'anglès II
Planas, Roser; Plujà, Anna [coordinadores]; Arquè, Marta; Germà, Maria; Gispert, Núria; Rodà, Montserrat; Salazar, Olga
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; escrit; Sig. 802.0(07)PLA MATERIAL DE SUPORT; R. 3688
Dossier realitzat pel Seminari d'Anglès del curs 2000-01 dins del marc del PFZ. Està dividit en tres blocs: food, clothes i animals. Cada un dels apartats conté jocs, fitxes, cançons... per treballar a la classe el vocabulari bàsic d'anglès a l'entorn d'aquests centres d'interès: el menjar, la roba i els animals. El recull inclou exercicis de comprensió i expressió oral i comprensió i expressió escrita en llengua anglesa per a alumnes de primària. També hi trobem 'speaking activities', 'reading and writting activities' i 'listening activities'. Alguns exercicis estan graduats segons dificultat. Acaba amb activitats d'avaluació i amb el plantejament d'exercicis al voltant del visionat de vídeos en llengua anglesa.
primària; secundària
És un dossier i una maleta pedagògica que recull el material didàctic de llengua anglesa elaborat pel Seminari de Professors de Llengua Anglesa del Baix Empordà al llarg del curs 2000 - 2001
|
................................................................................................................
|

VALORS
|
|
Kitscaixa valors: Identitat
Obra Social Fundació "La Caixa"; Cirera, teresa; Carpena, Anna; Berrocal, Marta; Carrera, Ana; Rubio, Gabriela; [textos]; [continguts]; Puig, Miquel: [disseny gràfic]; Garcia, Lluís; [traducció]; Balaguer, Marta;[il·lustracions] : Sound, Olivia; [enregistrament CD]; Ruiviejo, Marc; [Producció]; Buxarrais, M. Rosa; [assessorament]
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 172 KIT MATERIAL SUPORT; R. 10951
Permet treballar la valoració de les qualitats personals i l'autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d'interiorització. El programa Kits Caixa Valors és una proposta per a facilitar als mestres i alumnes de primària eines per treballar l'educació els valors, ètics i socials. La proposta s'organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent. La guia d'ús ajuda a estructurar i dinamitzar les activitats. El kit IDENTITAT permet treballar la valoració de les qualitats personals i l'autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d'interiorització.
primària; cicle mitjà; cicle superior
Capsa de plàstic gruixut amb: guia d'ús, maletí de qualitats personals, maletí d'autoretrat, guardapòsters d'emocions i sentiments agradables, guardapòsters d'emocions i sentiments desagradables, maletí d'emocions i sentiments, maletí de dibuixos centrats, maletí de complements (cordills i 1 CD) i full plastificat d'autoretrat.
|
................................................................................................................
|
VALORS
|
|
Kitscaixa valors: Convivència
Obra Social Fundació "La Caixa"
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 172 KIT MATERIAL SUPORT; R. 10952
Conté exercicis d'empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col·laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes.El programa Kits Caixa Valors és una proposta per a facilitar als mestres i alumnes de primària eines per treballar l'educació els valors, ètics i socials. La proposta s'organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent. La guia d'ús ajuda a estructurar i dinamitzar les activitats. El kit CONVIVÈNCIA inclou exercicis d'empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col·laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes.
primària; cicle mitjà; cicle superior
Capsa de plàstic gruixut amb: guia d'ús, maletí de resolució de conflictes, maletí d'empatia, guardapòsters amb quatre pòsters, cinc maletincs iguals de treball col·laboratiu i un maletí de complements.
|
................................................................................................................
|
VALORS
|
|
Kitscaixa valors: Responsabilitat
Obra Social Fundació "La Caixa"; Cirera, teresa; Carpena, Anna; Berrocal, Marta; Carrera, Ana; Rubio, Gabriela; [textos]; [continguts]; Puig, Miquel: [disseny gràfic]; Garcia, Lluís; [traducció]; Balaguer, Marta;[il·lustracions] : Sound, Olivia; [enregistrament CD]; Ruiviejo, Marc; [Producció]; Buxarrais, M. Rosa; [assessorament]
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 172 KIT MATERIAL SUPORT; R. 10953
Convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat i els tipus de responsabilitat, aborda la gestió de situacions d'elevada càrrega emocional i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l'estudi del consum familiar d'aigua.El programa Kits Caixa Valors és una proposta per a facilitar als mestres i alumnes de primària eines per treballar l'educació els valors, ètics i socials. La proposta s'organitza en tres kits, que es poden utilitzar de manera independent. La guia d'ús ajuda a estructurar i dinamitzar les activitats. El kit RESPONSABILITAT ens convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat i els tipus de responsabilitat, aborda la gestió de situacions d'una càrrega emocional elevada i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l'estudi del consum familiar d'aigua.
primària; cicle mitjà; cicle superior
Capsa de plàstic gruixut amb: guia d'ús, dos maletins d'estats d'ànim, maletí de consum d'aigua, maletí de cadena de responsabilitat, maletí amb complements amb 1 CD, pòster de responsabilitats i pòster de màquina de la responsabilitat.Conté: Guia d'us; 2 maletins per a la gestió d'ànim; 2 posters per la cadena de resposabilitats; un maleti amb fitxes d'exemples per treballar cadena de responsabilitats; un maletí per treballar el consum d'aigua; un CD
|
................................................................................................................
|

VALORS
|
|
Kit d'urgència
Cirera, Toni; Ramis, Raimón; Vega, Anna; [textos]; [continguts]; Torrent, Jordi; [il·lustracions] Metges sense Fronteres; [Producció]; Garcia, Lluís [traducció]; Català, Jordi; [Mapes]
CR: maleta pedagògica; objecte; Sig. 172 KIT MATERIAL SUPORT; R. 2080
L'objectiu del material és apropar als joves la informació dispersa que reben en titulars de premsa, sobre els conflictes vigents en poblacions en perill i que reben ajuda humanirtària. Es preten de motivar la curiositat per seguir el desenvolupament dels conflictes vigents amb un cert esperit crític.
secundària;
Conté: Guia per al professorat; 1 joc "Escenari de crisi" que consta de 6 dossiers de conflictes i 1 joc de preguntes; 1 vídeo; 1 disquet que conté tota l'informació del Kit
|
................................................................................................................
|
VALORS
|
|
Irènia. Jocs de pau
Alegret, Josep Miquel; [autor]; Isern, Blanca; [autor]; Konstantinou, Yorgos; [autor]; Llort Juncadella, Imma; [autor]; Llort Juncadella, Imma; [coordinació]; Konstantinou, Yorgos; [il·lustracions]
CR: maleta pedagògica; objecte; joc; Sig. 172.4 IRE; R. 10452
Paquet de quatre jocs de taula d'educació per a la pau i el desenvolupament, fruit de l'experiència d'un col·lectiu de professionals i docents, conscients de la necessitat de treballar cap a una cultura de la pau mitjançant l'educació per a una ciutadania responsable. Defensors de l'aprenentatge a través de les emocions, a més dels coneixements, les activitats han estat dissenyades utilitzant principalment el joc com a recurs pedagògic; d'aquesta manera permet fer l'exercici de veure la realitat des d'una òptica diferent de la pròpia i posar-se a la pell de l'altre.
primària; cicle mitjà; cicle superior; secundària; secundària obligatòria
El joc el composen quatre carpetes (una per a cada joc) i un mapa de la Mediterrània i un tauler de roba per executar els jocs "Entreterres" i "Aigua Plis Plas, ús i abús de l'aigua a la Mediterrània". Segons les característiques del joc, cada carpeta aplega, cartes, fitxes, daus, imatges, peces de fusta per a la construcció d'un trencaclosques, etcètera. A més cada joc s'acompanya d'una petita guia didàctica amb les seves característiques i instruccions particulars, i amb bibliografia complementària.
|
................................................................................................................
|
ARTS
|
|
Expressart
Berrocal Capdevila, Marta; [idea; disseny i realització]
CR: maleta pedagògica; escrit; objecte; Sig. 7 EXP; R. 10972
L'objectiu és proporcionar a l'alumnat recursos per treballar l'art contemporani. Està concebut com un conjunt de propostes didàctiques per realitzar a l'aula amb diversos materials: objectes tridimensionals, imatges i textos. S'aconsella preparar una visita al Macba treballant prèviament aquests materials a l'aula. Les propostes permetran aprofundir en qüestions com ara: què expressen els artistes amb les seves obres, quins materials fan servir, quins procediments, etc. Aquest projecte destaca que l'art és un mitjà d'expressió que ofereix unes possibilitats gairebé infinites de comunicar idees, sentiments, opinions i emocions, i que pot utilitzar els més variats materials, objectes i procediments per fer-ho.
educació infantil; primària
Composta per tres calaixos. El gran conté 30 objectes diversos; un dels petits, 15 cubs diferents; l'altre, una guia per al professorat, fotografies plastificades, un cd-rom i altres objectes.
|
................................................................................................................
|
ARTS
|
|
Viure a les ciutats històriques. Girona
CR: maleta pedagògica; vídeo; escrit; enregistrament vídeo; objecte; Sig. 71 (467.1 Gir)VIU MATERIAL SUPORT; R. 8347
Programa educatiu que planteja l'estudi de la pròpia ciutat, en funció de la seva condició històrica, per aprofundir en el seu coneixement i avançar en el desenvolupament de noves actituds. Proposa l'adquisició de continguts rellevants per als alumnes que aborden alguns dels problemes que la societat té plantejats i que permeten adquirir un gran nombre d'habilitats. La finalitat és la de proporcionar als alumnes elements que els ajudin a reconèixer el valor patrimonial de la seva ciutat i la necessitat de promoure'n el creixement sostenible i l'evolució des de la perspectiva del llegat generacional comú.
secundària; secundària obligatòria;
La maleta conté 1 vídeo, documents per al professorat, diapositives 'patrimoni de la humanitat', documentació cartogràfica, àlbum (5 exemplars), Quo Vadis (5 exemplars) i dossier de dilemes
|
................................................................................................................
|

TUTORIA
|
|
Com buscar feina
Direcció General d'Ocupació
CR: objecte; joc; enregistrament vídeo; maleta pedagògica;; Sig. 331.96COM; R. 1805
Aquest joc de simulació pretén orientar sobre el procés de recerca de feina, els passos previs i coneixements necessaris per trobar un lloc de treball. Va adreçat al formador per a ús dins del mòdul d'inserció laboral de la formació ocupacional. El joc mostra les situacions i dificultats que troba una persona que cerca feina amb la finalitat d'evitar el desànim i preparar per sortir-se'n amb èxit. Es preveu que el joc duri 8 hores en dos dies. El joc és per equips els quals inventen el personatge i les seves característiques. La reflexió té un paper important en el desenvolupament del joc: sovint les dificultats dels que busquen feina és més d'actituds que no pas de coneixements.
educació d'adults; ensenyants; formació permanent; formació professional; professionals de l'educació; monitors; secundària post-obligatòria
El joc té un tauler amb rectangular de 90 per 60 centímetres, el manuals del joc tenen 7, 28 i 34 pàgines. Targetes de personalitat, anuncis de premsa, anuncis d'oficina de col·locació, 28 dossiers d'oficis i fulls de test.
|
................................................................................................................
|
EDUCACIÓ FÍSICA
|
|
Circ i jocs malabars
CR: joc; objecte; maleta pedagògica; Sig. 796 CIR MATERIAL SUPORT; R. 7341
6 jocs del diàbolo i una guia d'utilització. 9 pilotes de colors agrupades de tres en tres amb una petita guia amb jocs. 16 maces de colors. Anelles de colors. 8 plats de colors i 8 bastons prims.5 jocs de Luping Ball amb 3 pilotes cadascun; 5 pilotes per saltar; 5 parelles xanques de diferents colors
primària; secundària;
Conte els següents materials: 10 xanques, 9 pilotes malabars, 6 joc del diàbolo, 16 maces, 7 anelles, 8 plats xinesos, 5 lupin ball + 15 boles, 5 pilotes cangur,
|
................................................................................................................
|
EDUCACIÓ FÍSICA
|
|
Paracaigudes
Horvart, Michael: French, Ron
CR: joc; objecte;; Sig. 796HOR; R. 1764
|
................................................................................................................
|
EDUCACIÓ FÍSICA
|
|
Cistelles de Korf-ball
Federació de Korf-bal
CR: joc; maquinari; Sig. ; R. 11283
El korfbal és un esport d'equip jugat entre dos equips que cerquen introduir una pilota dins d'una cistella. Els equips són mixts, formats per quatre homes i quatre dones, i l'àrea de joc es divideix entre les zones d'atac i defensa. El korfbal manté certes similituds amb el bàsquet, tot i que de fet es considera una evolució del ringboll suec (ringball en anglès) amb influències d'aquest.El korfbal es basa en els principis de la cooperació, la no violència, la no especialització, l'habilitat i la coeducació.
aquest material va acompanyat d'un vídeo i dos dossiers d'activitats
|
................................................................................................................
|

CIÈNCIES
|
|
Hidricus
Aigües de Barcelona; Departament de Medi Ambient
CR: objecte; joc; Sig. 577.4:66HID MATERIAL SUPORT; R.
És un joc d'aigua. El seu mòbil didàctic és l'adquisició d'una petita cultura general sobre l'aigua. El seu mecanisme és el clàssic dels jocs de persecució: els jugadors per avançar sobre el tualer, han de contestar un seguit de preguntes. El taules reprodueix el recorregut que fa el cicle de l'aigua a través d'un petit país imaginari. Les preguntes de les targetes fan referència a qüestions sobre la cultura de l'aigua: ús, estalvi, història, geografia, gestió, ecologia, química, física, lingüística, rius, llacs, aigües subterrànies, gels, mars
alumnes; primària; secundària; secundària obligatòria
Consta d'un tauler dividit en 67 caselles, unes fitxes, un dau i un bloc de targetes amb preguntes
|
................................................................................................................
|

CIÈNCIES
|
|
Maqueta potabilitzadora d'aigua
Aigües de Barcelona; Departament de Medi Ambient
CR: objecte; maqueta; Sig. 577.4:66MAQ MATERIAL SUPORT; R.
Material que ha de servir de base per a la simulació del funcionament d'una planta potabilitzadora en les fases de floculació i sedimentació i la fase de filtració
alumnes; primària; secundària; secundària obligatòria
Kit que reprodueix una planta potabilitzadora i consta d'un dipòsit de floculació i sedimentació, amb aixeta; d'un dipòsit de filtració, amb aixeta i sorra; d'un dipòsit de recollida de l'aigua potabilitzada; tres ampolles de laboratori dosificadores, i una base. Per tal de poder dur a terme l'experimetació, les persones que la duguin a terme han d'aportar: llet sencera, vinagre i argila de modelar
|
................................................................................................................
|
|