|
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
La història del ferrocarril Els treballadors d’algunes zones mineres d’Europa van descobrir al segle XVIII que les vagonetes carregades es movien amb molta més facilitat si les rodes circulaven per un rail fet de metall, ja que d’aquesta manera es reduia el fregament(...) L’inici de la [ industrializació], a l’Europa de principis del segle XIX, exigia formes més eficaces per porta les materies primeres fins les noves fàbriques i translladar des d’aquestes els productes acabats.(…) [Posteriorment] es van desenvolupar els rails de ferro fos, que podien suportar el pes d’una locomotora de vapor (…)La primera via fèrria pública del món, la línia Stockton- Darlington, al norest d’Anglaterra, dirigida per George Stephenson es va inaugurar al 1825. (…) La primera via férrea pública pel transport de passatgers i de càrrega que funcionava exlusivament amb locomotores de vapor fou la de Liverpool-Manchester, inaugurada en 1830. També va ser dirigida per Georges Stephenson, en aquesta ocasió, amb l’ajut del seu fill Robert Stephenson. http://www.renefe.es/index.php?option=com_content&task=view&id=1
|
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Per treballar aquests textos : |
||||||||||||||