![]() |
ACTIVITAT 2 |
---|
Seleccionar i entendre bé els textos
-
Si ja teniu el llibre a les mans veureu que està composat per dues parts ben diferenciades. La que ens interessa ara és la segona. Feu-ne una lectura ràpida per fer-vos una idea de què tracta. Per comprovar que aneu ben encaminats, descarregueu-vos el següent questionari, contesteu-lo i lliure-l'ho al vostre professor o professora. Podeu respondre'l en grup, excepte l'última pregunta, per tant heu de fer un full cadascu i cadascuna de vosaltres.
Questionari
-
Després de triar els dos textos que utilitzareu per l'exposició hi haureu d'aprofundir una mica més:
- Llegiu-los amb molta atenció.
- Busqueu al diccionari les paraules que no enteneu. A l'apartat de recursos trobareu un parell de bons diccionaris en línea.
- El llenguatge i el tipus de descripció que utilitza Mercè Rodoreda en aquestes narracions no és gaire realista. Té una manera de descriure les flors molt imaginativa, metafòrica i onírica. Per tant haureu de llegir entre línees i intentar entendre quin és el missatge que ens vol transmetre. Discutiu-ho entre tots els membres del grup.
( Si hi ha alguna paraula de l'explicació que no enteneu podeu començar a practicar amb els diccionaris)
-
Per acabar aquesta activitat cal que presenteu una còpia amb el processador de textos que utilitzeu habitualment de les dues narracions que heu triat per l'exposició, amb una explicació de 4 o 5 ratlles sobre el que heu entès de cadascuna.
Encara que ja ho domineu, trobareu al final d'aquest full, en l'apartat de recursos, un manual del Word i un del programa lliure Open Office per si us sorgeix algun dubte.