MILLORA DE LES COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES DES DE TOTES LES ÀREES EN EL PAS DE PRIMÀRIA A SECUNDÀRIA. La comprensió i l’expressió escrita. Curs 2011-2012
OBJECTIUS
- Impulsar la coordinació entre primària i secundària, especialment en relació a la millora de les competències comunicatives.
- Millorar les competències lingüístiques de l’alumnat en el pas de primària a secundària.
- Donar suporti eines a l’equip directiu i al professorat dels nivells implicats per tal d’implementar estratègies de millora als seus centres
- Identificar les dificultats que comporta l’escriptura al cicle superior de primària i a primer i segon cursos d’ESO i cercar vies per ajudar a l’alumnat a desenvolupar d’algunes de les capacitats cognitivolingüístiques.
CONTINGUTS
- Punts forts i punts febles de l’alumnat de 5è i de 6è de primària i de 1r i 2n d’ESO amb relació a la comprensió lectora i l’expressió escrita des de totes les àrees.
- Anàlisi de les proves de 6èi proves PISA per determinar els requeriments sobre comprensió lectora i expressió escrita.
- Estratègies de millora per a primària i de recuperació per a secundària des de totes les àrees.
- Reflexions i suggeriments per afrontar el repte de llegir en l’era digital
METODOLOGIA
Presentació d’exemples i propostes i experimentació a l’aula amb la finalitat d’impulsar-ne la transferència als centres i la coordinació internivells.
ADREÇAT.Es recomana l’assistència d’una persona de l’equip directiu i una o dues persones del claustre, preferentment de cicle superior de primària i de primer cicle d’ESO.
FORMADORA: Dolors Quinquer
DURADA :mínim 15 hores
CALENDARI:primer dijous de cada mes de les 12,15 a 14.
6 d’octubre de 2011
3 de novembre
1 de desembre
12 de gener
2 de febrer
1 de març
12 d’abril
Per a més informació consulteu al moodle del seminari: Seminari "Millora de les competències lingüístiques de l’alumnat en el pas de primària a secundària. La comprensió i l’expressió escrita". (podeu entrar al Moodle com a visitant)