A principis de
curs (2006-2007), ens vam proposar
iniciar activitats que permetessin donar a conèixer les
diferents possibilitats
de treball i de gaudi a la biblioteca.
Aquestes
activitats van adreçades, aquest curs, a
nens i nenes de primer a quart de primària.
Per iniciar la
tasca dins de la biblioteca es va
començar amb una taula temàtica, on podíem buscar
llibres que poguessin tenir
alguna relació o símil amb les nostres vacances d’estiu.
Més
endavant, i veient l’entusiasme amb l’anterior
bagul de la màgia i amb la taula temàtica (teníem
petxines, tronquets,
esponges, estrelles de mar) vam muntar
un bagul amb els estris necessaris per sortir a explorar al patí.
Si bé
els llibres de l’altre bagul ens havien
proporcionat històries, aquest bagul ens ajudava
a descobrir els llibres de coneixements
relacionats amb les coses que podíem observar
i amb els
diferents aparells ja que en els llibres hi sortien dibuixats o
fotografiats
(prismàtics o binocles, lupa, microscopi,...). De la mateixa
manera ho podíem
enllaçar amb l’àrea de naturals de 3r i 4rt ja que
coincidien algunes
observacions (la ploma, les fulles,...) amb temes que
treballaríem. L’activitat
també ens permetia visitar webs, que ja ens eren donades en cada
tema i
d’altres que es proporcionaven des de la biblioteca.
Llibres del
bagul de l’explorador/a:
·
Atlas
(Cruïlla) – La meva primera volta al món –
altres
·
Atlas
Bàsics (Parramon): ecologia, botànica,
zoologia, anatomia, geografia, física i química.
·
La charca Marina
·
Guies de camp
(Parramon): Els arbres, el temps, el
cel, els ocells.
·
Caçadors
de bolets (La Magrana).
·
El meu primer
atlas: Els arbres, els vertebrats,
l‘univers, la vida.
Els jocs o
estris del bagul de l’explorador/a:
·
Joc de
l’explorador: Brúixola, lupa, binocles.
·
Joc Microscopi:
portadors, lupa, plàstics protectors.
·
Pots
d’observació, transparents.
·
Lupes (varies)
·
Telescopi.
|