Els objectius són que els
alumnes
es familiaritzin amb el llenguatge filosòfic llegint directament
obres
d’autors i de temàtiques que formen part del programa que estan
treballant
(antropologia, psicologia, metodologia científica, ètica,
política,
sociologia...), i que aprenguin a elaborar un treball escrit i preparar
una
exposició oral.
L’activitat s’organitza des de la matèria de filosofia a
partir
del segon trimestre, presentant als alumnes a la biblioteca les
diferents
obres entre les quals hauran d’escollir-ne una (una sessió).
Una vegada triada l’obra, l’alumne té un temps determinat
per
llegir-la pel seu compte un parell de vegades (4 mesos) i un temps de
preparació
per a l’elaboració tant de l’exposició oral com del
treball
escrit. Aquesta preparació es fa amb l’assessorament de la
professora
i a partir d’un esquema orientatiu que es dóna a cada alumne.
Les exposicions orals s’organitzen de manera que els alumnes que
han
llegit la mateixa obra s’hagin de coordinar per fer la
presentació
als seus companys (una sessió per a cada obra, durant un dia
setmanal
del mes de maig). Es valora la creativitat emprada a l’hora de
presentar
els continguts de les diferents obres (es pot fer una dinàmica
de
grup, una obra de teatre, elaborar un vídeo, preparar un joc...)
i
el coneixement del tema treballat així com la claredat i el
rigor
en la presentació.
|