BELLAGUARDA

El terme municipal de Bellaguarda (dit abans Pobla o Pobleta de la Granadella ), de 17 Km2, es troba en el sector meridional de la comarca, als contraforts de la Serra de la Llena, al límit amb el Priorat i la Ribera d'Ebre i delimitat al sud pel riu de la Cana.

Bellaguarda té uns 350 habitants i es troba entre dos barrancs (el de la Vall Major i el de Sant Pere). Limita amb els termes de Juncosa (NE), La Granadella (NW) i amb els de Margalef de Montsant (Priorat) i la Palma d'Ebre ( Ribera d'Ebre).

El territori és molt abrupte, amb pendents pronunciades i dolent per al conreu. L'agricultura és de secà (ametllers, oliveres, arbres fruiters de secà i cereals). Hi ha una Cooperativa del Camp que elabora oli amb denominació d'origen. Una bona part és zona forestal. Té un interès ecològic i paisatgístic i tot el terme es bo per la caça (perdius, llebres i porcs senglars).

L'església parroquial, dedicada a Sant Antoni Abat, és d'origen gòtic. A la Plaça Major s'ha conservat una creu gòtica, restaurada i també alguns carrers i cases del poble tenen un aire antic.

El nom de Bellaguarda prové del llatí "bella" i del germànic " warda" que vol dir " guàrdia o talaia" .

LLOCS D'INTERÉS: CONTINGUT I LOCALITZACIÓ

NOM

DESCRIPCIÓ

ADREÇA - TELÈFON