|
Abans d’iniciar la primera sessió de l’activitat, els alumnes de tercer havien construït un país imaginari (van pintar un cel i un terra en 5 metres de paper d’embalar ).
A la primera sessió el mestre els ensenya un dibuix en blanc i negre escanejats sense color de tamany DIN A3. Els nens anaven definint qui era el personatge en un diàleg col·lectiu.
Un cop s’ha acabat el torn de paraules i les anotacions, se’ls convida a visitar Folletilàndia. Sortim i anem davant de la creació plàstica que els alumnes de tercer havien fet. Folletilàndia.
A la propera sessió se’ls presenten els personatges que ells mateixos han definit, batejats i escanejats en color:
Cada mestre té una fitxa on en la primera part hi consta la definició (feta pels alumnes) del personatge i a la segona unes possibles preguntes referents al contingut. Descripció i comentari que cadascú en farà l’ús que cregui més convenient per a cada nivell.
S’acaba la sessió convidant als nens a fer hipòtesis de qui deu ser el pròxim personatge, se’ls ensenya el nou dibuix en blanc i negre.
Aquest procés s’ha anat seguint de manera molt precisa durant les set últimes setmanes del trimestre.
Paral·lelament al treball en les diferents sessions de Biblioteca, a l’àrea de Plàstica s’anava seguint el procés amb una temporalitat també exacta. Ells (alumnes des de Primer a Sisè), anàvem construint un país imaginari (Folletilàndia) i els diferents personatges descrits pels nens (Desmaius, Xipressus, Alzinenca, Platanicus, Morera i Llimoner), a tamany real i amb el seu arbre corresponent . Follets a Folletilàndia.
|