+ PROPOSTES

En aquest espai trobareu un recull de propostes educatives relacionades amb el món de la Química (concursos, convocatòries...)

Exposició Ciència i esport: Nous materials en esports nàutics
L'exposició, del Departament de Química de la UdG, té com a finalitat mostrar la presència de la ciència en les activitats més quotidianes, com ho és la pràctica de l'esport.
En 7 plafons es recullen els nous materials emprats en els esports nàutics, així com quatre entrevistes a quatre esportistes de referència del nostre país.
L'exposició és a disposició dels Centres Educatius que ho sol·licitin a través del Departament de Química: dir.depquimica@udg.edu o al telèfon 972 418 151.

Reacciona!!! La química de cada dia
Webquest creada per la Laura Bartrons per introduir el món tan màgic i alhora tan quotidià de la química a nens i nenes de Cicle Mitjà, a partir d'algunes de les seves aplicacions.

Química en vídeos
Aquest bloc, iniciat per celebrar l'AIQ 2011, pretén compartir vídeos d’experiments interessants per treballar la química a l'aula. El professorat de ciències i totes les persones que ho desitgin poden fer propostes de vídeos. Per participar cal enviar a cdec@xtec.cat les dades que trobareu en aquesta fitxa.

L’Experiment Mundial. L'Aigua: una solució química
El Global Experiment és una proposta de la comissió internacional de l'AIQ que promou la participació d’alumnes de tot el món en la realització d’activitats experimentals que posen en relleu el paper de la química en la qualitat de l'aigua i el seus tractaments de depuració i de potabilització. Els estudiants, des dels alumnes de l'escola primària fins als estudiants de secundària obligatòria i batxillerat, podran realitzar un conjunt de 4 activitats experimentals

Activitat 1: pH del planeta
Activitat 2: L’aigua: sense brutícia ni gèrmens
Activitat 3: Les aigües salades
Activitat 4: Destil·lador solar

per explorar un dels recursos més importants de la Terra: l'aigua. Els resultats dels seus experiments es mostraran on line en un mapa, la qual cosa els permetrà comparar els resultats i comunicar-se amb altres estudiants d'arreu del món. Podeu trobar les activitats del Global experiment en català i, a més, participar en la recollida de dades de L'Experiment Mundial (Registrarse // Enviar datos).

Menudo elemento
És un concurs que proposa l'ANQUE adreçat a estudiants de segon cicle d'ESO, de cicles formatius de grau mitjà i superior i batxillerat. La pretensió és acostar la química al jovent a través de les xarxes socials: FaceBook, YouTube i Twitter. Per participar només s'ha de gravar un vídeo explicant com són o quines coses els agraden a través de la química (per exemple: "Sóc ferro pur, cada dia vaig al gimnàs", "Conèixer altres ciutats m'omple d'oxigen"...).

Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l'Àmbit de la Química
La Societat Catalana de Química (SCQ) promou un premi per engrescar l'alumnat i el professorat de batxillerat perquè desenvolupin un treball de recerca que tracti sobre un o diversos aspectes de l'àmbit de la química i s'animin a presentar-lo als Premis als Treballs de Recerca de Batxillerat dins l'Àmbit de la Química.