Centre de Recursos Pedagògics de Montcada i Reixac, Ripollet i Santa Perpètua de Mogoda

WEBS D'EDUCACIÓ VIÀRIA DISPONIBLES AL CRP

webclip
Compte pel carrer!!!
Què s'ha de tenir en compte quan esperem l'autobús de l'escola? Aquesta guia d'educació viària us mostrarà ,per mitjà de vídeos, activitats, contes i jocs, com ens hem de comportar al carrer. Tan...

El joc de la bona conducció BICICLA'T
El videojoc en línia "Bicicla't" (www.biciclat.cat) està pensat per a nens i nenes d'entre 6 i 12 anys. L'objectiu és donar consells sobre l'equipament necessari per anar amb bicicleta, reflexionar sobre la circulació per carretera i zona urbana i revisar els riscos que el ciclista ha de tenir en compte.
És una bona eina per treballar la prevenció dels accidents de trànsit amb bicicleta. Les diferents pantalles tenen escenaris de zona urbana, carretera i camí.

Trànsit petita xarxa
L’educació per a la mobilitat segura té com a finalitat que la persona sigui capaç d’exercir el seu dret a moure’s per l’espai públic respectant la seva salut i la dels altres.

Jocs NO BADIS!!!
Les carreteres i els carrers són plens de senyals que ens indiquen què hem de fer i què no hem de fer... així doncs, si sou una mica observadors, aquesta activitat del portal educatiu edu365.com no us costarà gaire! Un cercle vermell travessat per una barra indica "prohibició" , el cercle blau "obligació" , un triangle ¡sempre! indica perill, i un quadrilàter ens informa.

WebQuest d'Educació vial
Aprendre Educació vial
Benvinguts al món del tràfic !!!

MATERIALS ESCRITS

Educació viària: redescoberta de Besalú (CEIP Salvador Vilarrasa de Besalú)
Al CEIP Salvador Vilarrasa de Besalú porten a terme un projecte d'unitat de programació d'educació viària com a eix transversal per al cicle superior de primària, que pretén dos objectius: descobrir la història del poble i aprendre a circular-hi amb prudència i respecte. Hi participen els alumnes de cinquè i sisè fan preguntes i entrevistes a diferents persones del poble, escolten llegendes i observen el poble tot passejant en bicicleta. Aprenen, a més, les normes de circulació. Com a complement treballen en un programa d'ordinador que simula el trànsit en bicicleta i fan pràctiques en un circuit al pati de l'escola.

L'educació viària
L'Educació viària és important avui en dia i s'ha de tenir en compte en l'educació global del ciutadà. L'Educació viària queda recollida en el Disseny Curricular del Departament d'Ensenyament i es concep com un eix transversal que pot relacionar-se amb diferents àrees del currículum. No consisteix, només, en l'estudi d'unes normes i senyals de trànsit, per aprendre a circular bé, sinó que vol donar un grau de conscienciació i responsabilitat ciutadana, de manera que suposi un canvi de mentalitat i d'actituds, a nivell individual, que generi una millor convivència col·lectiva. El document es complementa amb quadres on s'explica les diferents actituds que s'ha que fomentar, segons l'edat del nen, i amb propostes d'activitats educatives concretes

La prevenció d'accidents de trànsit en la formació del conductor
Aquest llibre ha estat promocionat per la Federació d'Autoescoles de Catalunya, el RACC i l'Institut Català de Seguretat Viària. Pretén donar a conèixer els principals factors de risc d'accident i aconseguir que es modifiqui la formació (teòrica i pràctica) de les autoscoles, per tal d'integrar les mesures preventives en el currículum. El llibre, després d'una anàlisi de sinistralitat viària, exposa de forma esquemàtica els continguts a incorporar en la formació en prevenció d'accidents: què cal saber per conduir bé? i què cal fer per conduir bé?. S'afegeixen uns annex amb qüestionaris per a alumnes i professors.

Creuant els carrers
El vídeo ens presenta com els vianants han de creuar el carrer de manera correcta, en diverses situacions: pas de vianants, carrer sense pas, amb guàrdia, semàfor, etc.
 El vianant
De forma documental la cinta presenta les circumstàncies que poden esdevenir més freqüentment quan actuem con a vianants i les normes de seguretat i civisme que cal tenir en compte per caminar sense cap risc.
 La bicicleta
La cinta ens ensenya quina ha de ser la circulació correcta amb bicicleta, evitant els comportaments arriscats i perillosos. També assenyala les normes per circular amb bicicleta i com indicar les maniobres quan s'és ciclista.