EINES METODOLÒGIQUES
|
||
INFORMACIÓ GENERAL | ||
Anàlisi i tractament de la informació. Tutorial Glòria Durban | ||
Plantejament i estructura d'una recerca . Albert Piñero | ||
Com es fa un treball de recerca?. A l'EDU365 | ||
Com es fa un projecte tecnològic? a l'EDU365 |
||
Alfin. Alfabetització informacional. Espai per a l'alfabetització informacional amb idees i recursos sobre la cultura de la informació | ||
Eines metodològiques per fer el treball de recerca Estudi d'Albert Piñero. |
||
METODOLOGIES DE RECERCA | ||
Metodologies d’acció completa (Equip ICE- UAB) | ||
Fa referència a aquelles metodologies que ajusten els procediments didàctics a la realització d’un cicle d’acció completa. L'equip de metodologies de l'ICE-UAB n'ha desenvolupat la proposta Vegeu-la En són exemples d'aquesta tipologia de metodologies: - Leittext La originalitat del Leittext resideix en resoldre un qüestionari de preguntes en la etapa inicial de la informació. Aquestes preguntes són específiques i preparades pel professorat, de les quals, s'espera que l'alumnat s’adoni dels conceptes i procediments que els cal abordar en el projecte. L'alumnat ha de respondre a les preguntes tot fent una recerca a les fonts d'informació que acompanyen a la proposta. - Mètode de l'artefacte Quan els artefactes són proposats com un treball d’anàlisi en el qual l’alumnat ha de fer recerca i propostes de millora en el disseny, es pot considerar que la metodologia és una acció completa - WebQuest: Vegeu l'apartat específic posterior |
||
Exemple d'estratègia: Carpeta d'aprenentatge | ||
- Què és? | ||
- Per què serveix? Funcions bàsiques | ||
- Exemples de fitxes d'activitats per realitzar-la | ||
Webquests: Metodologia per treballar amb Internet a l'aula | ||
Les WebQuests són una estratègia didàctica en la qual l'alumnat (des de primària fins a la universitat) és qui realment construeix el coneixement que després aprendrà. Es creen grups, s' assignen rols i s'elabora un producte que va des d´una presentació, o un document, fins a una escenificació de teatre o un guió radiofònic. Cal representar de la manera més ajustada possible les diferents posicions de cada rol. Accediu als materials de formació telemàtics de l'activitat de formació: Webquests: Metodologia per treballar amb Internet a l'aula. Accediu al directori de webquest de la comunitat catalana de webquest |
||
EINES ESPECÍFIQUES | ||
Anàlisi i tractament de la informació. Recursos didàctics. Glòria Durban | ||
Com es fa una enquesta | ||
Com es fa una entrevista | ||
Recerca d'informació en fonts d'informació primària | ||
Els materials de formació del professorat per aprendre a fer webquests són un bon recurs on trobar eines tan tan útils com: - Guia per a la pluja d'idees. - Com fer una entrevista - Com organitzar el treball en grup - Aprendre a mirar fotografies Si voleu aprofundir, accediu al mòdul 4 (apartat del procès d'una webquest) dals materials del curs: Webquests: Metodologia per treballar amb Internet a l'aula. Accediu també al directori de webquest de la comunitat catalana de webquest |