|
CEIP
SANT JULIÀ |
DATA:20,
21 i 22 de febrer |
|
NIVELL:6è |
ÀREA:llengua
catalana, tutoria i plàstica |
OBJECTIUS |
Observar
atentament cada escena del llibre.- Fixar-s'hi en els detalls de
cada pàgina.- Fer una lectura comprensiva del text.- Fer
lectura expressiva.- Fer hipòtesis sobre el que passarà
al llarg de conte.- Inventar-se un altre conte partint de la primera
imatge.- Escriure un final.- Treballar l'assertivitat.- Desenvolupar
la imaginació.- Fer il·lustracions adequades al text
escrit.- Treballar en grup.- Respectar les opinions dels altres.
- Presentar els treballs sense faltes i amb polidesa.- Usar el diccionari. |
CONTINGUTS |
Lectura
comprensiva d'un text.- Lectura d'imatges.- Lectura expressiva dels
seus treballs.- Expressió oral.- Expressió escrita.-
Intel·ligència emocional.- Gust per la lectura.- Posada
en comú de les idees.- Treball escrit i dibuixos acurats.-
Ús del diccionari. |
MATERIAL |
Ordinador
- Canó de projecció- Pantalla- Conte: VENTURA, Antonio,
La espera. Federico Delicado (Il.lustr.) Santa Marta de Tormes.
López, 2.006 (adaptació)- Paper i estris per escriure,
dibuixar i pintar- Diccionaris |
DURADA |
3
sessions de ¾ d'hora. |
PERIODICITAT |
Diària |
DESCRIPCIÓ
DE L'ACTIVITAT |
PRIMERA
SESSIÓ - Títol del conte. Suggerències i aproximacions
al contingut de la història. - Visionat de la primera pàgina
del conte:· Observació atenta de tota la pàgina.·
Lectura comprensiva en silenci.· Fer hipòtesis orals,
entre tots, sobre la història.· Fer un conte, en grups,
a partir de la primera pàgina del conte.
SEGONA SESSIÓ - Lectura dels contes fets en la primera sessió-
Visionat de tot el conte:· Fixar-se en els detalls de cada
pàgina.· Lectura comprensiva del text.· Lectura
de les imatges:§ Detalls comuns i diferències a cada
pàgina.§ Colors.§ Dibuixos.§ Què expressa
tot això?. Què ens vol transmetre l'il·lustrador?·
Contestar les preguntes:§ Què creus que li passa al
nen?§ Per què és al llit?§ Què pensa
?§ Quant temps passa al llarg de la història?§
És un llibre amb una acció ràpida? Per què?§
Com et sentiries tu en aquesta situació? Per què?·
Fer en grups, per escrit, el final de la història.
TERCERA SESSIÓ - Posada en comú dels treballs i dels
sentiments induïts per el conte · Lectura dels contes
basats en el visionat de la segona sessió.· Comentaris
sobre els treballs fets (per què han acabat el conte d'una
manera o d'una altra; què han pensat quan l'escrivien...)·
Revisió ortogràfica dels treballs. (diccionari)·
Avaluació de l'experiència a nivell oral:§ Què
us ha semblat llegir un llibre de manera col·lectiva?§
Us ha agradat? Per què?§ Creieu que és positiu
fer la lectura d'alguns llibres d'aquesta manera? Per què?§
Quins tipus de llibres penseu que son més adients?§
Veure només la primera pàgina, quina sensació
us va provocar??§ Comentaris diversos...
|
COMENTARIS |
|