Aprofundir en l’atenció a les necessitats educatives especials des d’una mirada inclusiva i de participació de tot el centre en l’ensenyament i l’eliminació de barreres per a l’aprenentatge d’aquests alumnes.
Treballar per col·laborar, amb el centre, en la planificació de les mesures organitzatives, en la utilització dels recursos i en el suport als mestres tutors per l’elaboració, seguiment i avaluació dels plans individualitzats; fent especial incidència en les estratègies didàctiques, metodològiques i en l’organització d’activitats adaptades a les característiques, capacitats i ritmes d’aprenentatge dels alumnes.
Elaborar un protocol base comú de Pla Individualitzat, com a eina útil per a la recollida dels ajuts, suports i adaptacions que necessita l’alumne amb nee. Iniciar la recollida i l’elaboració de models de diverses tipologies de handicaps i de nivells d’assoliment de les competències bàsiques.
Facilitar l’intercanvi de bones pràctiques per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat, per al treball amb l’alumnat amb conductes pertorbades, i per al que té dificultats d’aprenentatge de la lectura i escriptura.