![]() |
Seminari de coordinació de |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
---|
Què fem: curs 2012/2013 |
---|
Al llarg del curs ens hem anat reunint a les diferents escoles i hem pogut gaudir de manera vivencial de les diferents propostes plàstiques. |
|
![]() |
|
![]() |
Ens hem posat en el paper dels infants, manipulant, experimentant, i sobretot gaudint. Alhora ens hem adonat de la importància de perdre la por, comprovant així que el més important és el procés i no pas el resultat. En tot aquest procés hem compartit experiències, inquietuts, dubtes, coneixements.... i el que és més important, ens hem oblidat de les nostres limitacions i hem evidenciat que cadascuna de nosaltres té dins seu UNA ARTISTA! Al mateix temps ens ha servit per reflexionar sobre la importància de les arts plàstiques a l’escola, i com la nostra actitud pot afavorir en el procés d’aprenentatge dels infants. Observar, experimentar, manipular, pensar... és indispensable en l'ensenyament-aprenentatge de les arts plàstiques. La fusió d'aquestes accions facilita el camí per potenciar la imaginació i la creativitat dels infants. En molts casos, la didàctica de l'educació visual i plàstica es relaciona amb fer representacions que priven a l’infant d'expressar-se com vulgui, i com a conseqüència reprodueixen models estereotipats. Aquests models sovint creen inseguretat, poden generar frustració i alhora, limitar la capacitat creativa. És important doncs tenir en compte les possibilitats d’expressió i representació que de manera innata tenen els infants, i si ho requereix, ajudar-lo a cercar les seves capacitats d’expressió. |
![]() |
curs 2012/2013 |