|
És tracta d'una activitat d’exploració, concentració i atenció amb l’objectiu d’estimular els cinc sentits i el moviment del cos.
- Desenvolupa la capacitat de l'infant de coordinar ull, mà i boca.
- Es porta l’objecte a la boca i, mentre el xuma o l’observa, segur que el seu pensament es pregunta: que és això.
- Els objectes afavoreixen d’establir els primers contactes, comunicacions i interès entre ells, per mitjà del joc.
- Els objectes de la panera són autèntiques eines d’aprenentatge.
- La gran varietat d’objectes que ofereix la panera permet a l’infant jugar tranquil, ocupat, i concentrat durant estones molt llargues.
- Gaudeix de les sensacions i descobertes que li provoquen els objectes
- La seva creixent curiositat i les descobertes que fa l’omplen de satisfaccions
- Descobreix formes, colors, olors, consistència, espais, pes i textura.
- Observa, fica, comprova, mossega, pica, escolta, compara, somriu i fa sons pre-verbals, xiscla, es comunica...amb tot el cos.
|
EL JOC AMB ELS MATERIALS DE LA PANERA DELS TRESORS AFAVOREIX:
EL GRUP D’INFANTS
- AMBIENT DE CALMA QUE AFAVOREIX LA CONCENTRACIÓI L’ACCIÓ
- DESENVOLUPAMENT DE LES PRIMERES COMUNICACIONS AMB ALTRES IGUALS: MIRADES, SONS PRE-VERBALS, COMPARTIR, INTERCANVIAR.
- FACILITA L’INTERÈS DELS NADONS DELS UNS PELS ALTRES.
- DISPONIBILITAT DE L’ADULT PER A TOTS ELS INFANTS.
Segons el llibre de la Tere Magem i la Pepa Odena “El joc de la descoberta”
|
|
|
EL JOC AMB ELS MATERIALS DE LA PANERA DELS TRESORS AFAVOREIX:
INDIVIDUALMENT
- CAPACITAT DE CONCENTRACIÓ
- UTILITZACIÓ DE LES MANS I IMPLICACIÓ DE TOT EL COS
- CAPACITAT D’ESCOLLIR ENTRE ELS OBJECTES
- CAPACITAT D’EXPLORACIÓ D’UNA GAMMA MOLT VARIADA I DESCOBRIR-NE LES PROPIETATS
- APRENDRE SOL I PER ELL MATEIX SENSE DEPENDRE DE L’ADULT
- L’ESTRUCTURACIÓ DEL PENSAMENT
- ACTUAR AL SEU PROPI RITME
- EL PLAER DE LA SORPRESA
|