CAIXES DIDÀCTIQUES en préstec

MALETA de la prehistòria

El diàleg a l'aula i la construcció compartida del coneixement

Treball en grup Ciències Socials a 1r d'ESO

Prehistòria - Descobriment del foc

Prehistòria - Descobriment de l'agricultura

Professora Dolors Bosch i Alumnat de Primer d'ESO IES Joaquima Pla i Farreres (Sant Cugat del Vallès)
Curs 2008 - 2009

A QUI S'ADREÇA

Professorat de primària, secundària i batxillerat que vulgui desenvolupar activitats pràctiques a l'aula a l'entorn món prehistòric.

OBJECTIUS
Dur a terme una recerca a través de l'observació, l'anàlisi i l'experimentació. És així que, a través de les eines, ens aproparem a l'economia i al context cultural de les societats primitives.

DESCRIPCIÓ DEL MATERIAL
La caixa didàctica conté diferents materials i propostes que permetrà al professorat desenvolupar un ventall ampli de procediments i d'activitats d'aprenentatge a l'aula:

.Caixa d'eines de la prehistòria:

· Pedres tallades, principalment en sílex, que reprodueixen des de les formes més antigues fins a les més perfeccionades del final del Paleolític.
· Eines de fusta i os
· Reproducció de ceràmica cardial
· Fusaioles
· Guia didàctica elaborada per Schola. Didàctica Activa

-DVD En busca del fuego
-DVD Caminando con cavernícoles (BBC)
-DVD La odisea de la especie
-DVD Vida prehistórica. Los orígenes de la vida y la tierra
-DVD Los orígenes de la civilización. Atlas interactivo de historia universal
-Taller de prehistoria. Vicent Giner. Proposta didáctica d'Aula. Material fotocopiable. Educació primària
-Talleres de prehistoria. Schola Didàctica Activa. Proposta didáctica d'Aula. Material fotocopiable. Educació primària.
-Nosotros los humanos. Schola Didàctica Activa i Museu d'Arqueologia de Catalunya. Proposta didáctica d'Aula. Material fotocopiable. Educació secundària.
-El Paleolític. El naixement de l'art a Europa. Dep. Educació, 1993
-Arqueologia, avui. Anna Blasco, Manuel Edo, Pepa Villalba. Ed. Castellnou, 1997

Es presta als centres que ho sol·licitin per un període de quinze dies

Calendari de reserves