![]() ![]() ![]() |
MATERIAL
EN PRÉSTEC SOBRE MEDIACIÓ
|
![]() ![]() ![]() |
||
llibres | en línia | |||
Actualització
9,01,08
|
El
cas del lector compulsiu Totes les situacions de conflicte estan ambientades en un centre de secundària. Què faries si fosis el mediador/a entre el Toni i un grup de joves que el fan fora del pati de l'institut? i davant una discussió entre alumnes i el professor? El joc "el lector compulsiu" ajuda als participants a reflexionar i analitzar algunes situacions conflictives que es viuen habitualment. Els joves, durant la seva formació cap a la vida adulta, es troben en nombroses situacions de conflicte entre iguals (discussions, baralles, malentesos...), a les que han d'enfrontar-se usant les seves habilitats socials. Aquest joc per a ordinador està adreçat a joves d'entre 13 i 18 anys, pensat per treballar la gestió positiva de conflictes a les sessions de tutoria. "El lector compulsiu" és un joc que s'ha de practicar en una aula amb ordinadors connectats a internet. S'hi pot jugar individualment però és més enriquidor fer equips de 2 o 3 persones per a reflexionar conjuntament. L'objectiu és aproximar als joves a la gestió alternativa de conflictes , incorporant les valors de l'educació per la pau, potenciant el diàleg, la comunicació i el respecte a les persones i a la diversitat de cultures com a eines i habilitats per gestionar els conflictes. |
|
Què
dius, que veus? Un joc de misteri sobre els conflictes ____________________________________________________________________________________ Oriol Ripoll GREC resolució de conflictes 2004 Com reacciones en aquesta situació? S'ha de fer una activitat en parelles. La mestra és qui fa els grups. Alguns dels grups que s'han format són motiu de comentaris i rialletes per part de la resta de la classe. De cop, en un dels grups una nena es posa a plorar i diu que ella prefereix fer el treball sola. I d'aquesta? Fa unes setmanes que hi ha un company nou a la classe. És rus i encara no domina gaire l'idioma. S'ha fet molt amic d'un altre que també és rus, però que ja fa temps que és aquí. Un amic d'aquest comença a estar una mica empipat perquè resulta que es passen el dia parlant en rus, fins i tot quan ell és amb tots dos. Així que un dia comencen a discutir-se i barallar-se. Davant d'aquests casos GREC ha elaborat un joc de misteri per a infants i adolescents de 8 a 12 anys, destinat a escoles, ludoteques, biblioteques, centres cívics, esplais i altres equipaments que permet treballar el conflicte des de la seva vessant positiva. Què dius que veus? és un joc en què els participants aprendran que davant d'una situació de conflicte actuen amb les pautes i conductes apreses i amb creences en les quals hem estat educats però que, trencant aquestes pautes, conductes i creences, es poden descobrir altres perspectives de la mateixa situació que ens ajuden a adoptar una actitud diferent. Els objectius del joc són descobrir que davant d'una situació de conflicte intervenen diferents agents i que cadascun dels quals té uns interessos i unes necessitats diferents. D´aquí que cal trobar fórmules imaginatives que permetin donar una solució o resposta positiva al conflicte proposat i transferir el que s'ha après al dia a dia de l'aula, buscant noves formes de resoldre els seus conflictes quotidians. |
|
Jaleo
Joc de taula. Educació secundària. ________________________________________________________________________________ Grup de Mediació Creu Roja Joventut Jaleo és un recurs per a l'observació que permet escollit el/s programes de sensibilització sobre drets humans i la ciutadania que millor s'adapten a la identitat de la classe. Un treball de fons sobre el tema, durant tot l'any, dobla les possibilitats de recollir fruits. D'altra banda també es tracta d'un pretext per donar lloc al diàleg nen-adult, adult-nen sobre la qüestió de l'escalada de la violència. L'anàlisi de situacions no aporta respotes bones però les alternatives condueixen a la necessitat d'adherir-se de forma voluntària a les normes de la vida, a codis de conducta que possibiliten la vida en grup amb serenitat. |
Guia
de mediació escolar Programa comprensiu d'activitats. Educació primària i secundària obligatòria ___________________________________________________________________________________ Boqué i Torremorell, M. Carme Editorial: Rosa Sensat Data de publicació: 2002 Pàgines: 209 La Guia de mediació escolar desenvolupa un programa d'activitats que de manera sistemàtica, pràctica i participativa, contribueix a la construcció d'actituds i valors de la convivència en els nostres societats plurals. Comprendre els conflictes, comunicar-se obertament, reconèixer i expressar emocions i sentiments, desenvolupar habilitats de pensament, participar activament, conviure en pau i redescubrir els processos de mediació constitueixen els eixos vertebradors d'aquesta proposta. Es tracta de crear un entrenament humà on superant les barreres de la incomprensió i la violència, adults i joves esdevinguin líders i gaudeixin, en clima de concòrdia, del fet d'ensenyar i aprendre. |
La convivència en els centres d'educació infantil i primària . Programa i propostes pedagògiques. Programa comprensiu d'activitats. Educació infantil i primària Disponible on-line (veure enllaç "en linia") ____________________________________________________________________________________ El Departament d’Educació ha publicat la carpeta La Convivència en els centres d’educació infantil i primària, que reuneix una bona mostra d’experiències i programes entorn dels tres eixos del currículum: identitat, relació amb els altres i solidaritat, que serà distribuïda a tots els centres d’educació infantil i primària tant públics com concertats i posteriorment presentada en els diferents territoris. |
La convivència en els centres docents densenyament secundari. Programa i propostes pedagògiques. Programa comprensiu d'activitats. Educació primària i secundària obligatòria Disponible on-line (veure enllaç "en linia") ____________________________________________________________________________________ Editorial: Departament d'Ensenyament, 2003 Inclou CD rom Ampli ventall de propostes pedagògiques per als centres de Catalunya, que té la mediació com a eix vertebrador en la resolució dels conflictes. El programa es fonamenta en tres objectius bàsics: formar per a la convivència; prevenir les conductes problemàtiques; intervenir enfront del conflicte. Pretén reforçar lacció tutorial en oferir un seguit de materials per millorar lassertivitat de tot lalumnat i les relacions interpersonals en el centre. Les propostes d'actuació estan basades en experiències contrastades i bones pràctiques. El dvd recull experiències en 3 instituts entorn de la mediació escolar: La mediació entre iguals; La mediació de conflictes als centres docents; Vida i conflicte. Al cd-rom hi ha 2 documents corresponents a cadascun dels dos cicles de l'ESO; són els materials necessaris per al professorat encarregat d'impartir el Programa de Competència Social. |
![]() ![]() |
|
|
|
|
Mediació
escolar ![]() Sèrie sobre resolució de conflictes. Propostes de treball i reflexió sobre situacions problemàtiques més freqüents. |
||
Aula n.63
El proceso de mediar un conclicto
pp.79-80 |
||
Jocs
cooperatius ____________________________________________________________________________________________ |
||
La
convivència en els centres docents d'ensenyament secundari. Programes
i propostes pedagògiques. (Llibre en format PDF) Descàrrega ____________________________________________________________________________________________ ![]() ____________________________________________________________________________________________ Tractem-nos bé. Guia per al alumnes de primària. Jordi Collell i Carme Escudé, 2004 ____________________________________________________________________________________________ I tu, què hi pots fer?. Maltractament entre iguals: viure i conviure a l'ESO Jordi Collell i Carme Escudé, 2004 ____________________________________________________________________________________________ Guia per a les familíes. El maltractament entre alumnes Jordi Collell i Carme Escudé, 2003 ____________________________________________________________________________________________ Guia per al professorat. El maltractament entre alumnes (l'arxiu és molt gran i no podem penjar-ho. Vine al CRP i et farem una fotocòpia o t'ho enviarem per email)) Jordi Collell i Carme Escudé, 2003 ____________________________________________________________________________________________ Proposta d'intervenció. La convivència en els centres: elements per a la intervenció preventiva de la violència entre iguals a l'escola. (l'arxiu és molt gran i no podem penjar-ho. Vine al CRP i et farem una fotocòpia o t'ho enviarem per email) Jordi Collell i Carme Escudé, 2003 ____________________________________________________________________________________________ Mediación. John Paul Lederach. Ed. Centro de Investigación por la Paz Gernika Gogoratuz. Recull de notes sobre el curs que l'autor fa oferir a Gernika al 1994. Parla sobre el procès de mediació. Molt sintètic i clar!! |
![]() |
curs
20112012
|