|
|
| Proposta |
La travessa de futbol OBJECTIU: Que l'alumne, per mitjà de l'utilització de les eines del programa TPWIN, pugui confeccionar una travessa de la lliga de fútbol, ecrivint el nom del seu equip i la seva classificació.(1 , x , 2 ). Altres objectius relacionats:
"SEGON NIVELL DE CONCRECIÓ PER A L'ESCOLA 3-12" Generalitat de Catalunya Departament d'Ensenyament Direcció General d'Ordenació Educativa Edició: Servei d'Ordenació Curricular gener de 1997 CONTINGUTS DE PROCEDIMENTS ESPECÍFICS 4.1- Coneixement i ús dels codis i vocabulari matemàtic (xifres, unitats de mesura, signes, etc.)
4.2.5- Expressió de situacions que es puguin representar amb nombres enters.
7.1- Fenòmens segur i aleatoris
7.1.2- Noció de probabilitat. La probabilitat com a fracció. 7.1.3- Els diagrames en arbre per al càlcul de combinacions i probabilitats. 1- Interrogació, investigació davant qualsevol situació, problema o informació contrastable.
2.2- Consciència de la utilitat de les matemàtiques per a resoldre situacions diverses de la vida quotidiana, la cultura, la ciència i la tecnologia.
4.2- Consciència de la necessitat d'utilitzar els instruments apropiats per a la recollida de dades i mesures. 4.3- Consciència de la necessitat de rigor i sistematització en el plantejament i resolució de problemes. 4.4- Constància en la verificació dels resultats dels problemes i treballs.
6.2- Consciència de la necessitat de corregir els propis errors. 6.3- Constància en la correcció d'errors i el replantejament de problemes, mètodes i estratègies.
8.2- Valoració de la importància del llenguatge gràfic en situacions d'estadística, geomètriques i de relacions numèriques. 8.3- Actitud crítica i selectiva en l'ús de la calculadora, dels mitjans informàtics i dels recursos materials. OBJECTIUS DE CICLE 4- Realitzar experimentacions amb material d'ús quotidià, controlant una o més variables, predir els efectes, estimar els resultats i comprovar-los posteriorment. 5- Comprovar el resultat d'estimacions, prediccions, resolucions de problemes i formulació d'hipòtesis, corregint-les en el seu cas. 6- Formular hipòtesis a partir d'observacions o situacions problemàtiques i planificar la seva verificació. 7- Planificar el treball individual i de grup per a la resolució de problemes i el treball matemàtic. 10-Enregistrar dades a partir de guions elaborats amb criteris donats o amb els propis. 11-Organitzar, actualitzar, mantenir i recuperar les dades i la informació recollides en arxius o bases de dades. 16-Identificar la idea central d'un concepte, d'una informació o una comunicació matemàtica i expressar-lo amb precisió. 17-Realitzar comunicacions orals i escrites sobre temes matemàtics ajustades a la intenció i als receptors, amb organització lògica de la informació, precisió en el vocabulari, utilitzant recursos gràfics o àudio-visuals i expressant les pròpies opinions de forma argumentada. 18-Ordenar i classificar un conjunt d'elements, numèrics o no, a partir de la seva observació, directa o indirecta, en descripcions, imatges, esquemes o altres representacions, segons criteris donats o criteris propis. 19-Situar un element, numèric o no, en una sèrie ordenada o una classificació donades. 20-Deduir el criteri emprat en una ordenació, una classificació o una comparació entre elements diversos. 12-Representar gràficament les dades i la informació enregistrada amb les tècniques adequades a la intenció comunicativa. 13-Cercar dades i informació relativa als fets matemàtics en les fonts i la documentació adequades. 50-Diferenciar fenòmens aleatoris i fenòmens segurs. 51-Elaborar diagrames en arbre per al càlcul de combinacions i probabilitats. 52-Calcular probabilitats de successos simples i equiprobables i expressar les probabilitats en forma de fracció. 67-Manifestar interès pels aspectes matemàtics de les situacions de la vida quotidiana. 68-Valorar positivament les matemàtiques com a eina en la vida quotidiana, la cultura, la ciència i la tecnologia. 69-Ser conscient de la necessitat d'utilitzar els instruments apropiats per a la recollida de dades i mesures. 70-Ser constant en la verificació dels resultats dels problemes i treballs, en la correcció dels errors i el replantejament de problemes, mètodes i estratègies. |