MIC
Magatzem d'icones catalanes

El magatzem d'icones catalanes és un projecte iniciat per dues professionals del Centre Pilot de paràlisi cerebral Arcàngel Sant Gabriel de Barcelona: la Sra. Trini Arnau, terapeuta ocupacional; la Sra. Sandra Millet, logopeda; i amb estreta col·laboracció, formant part de l'equip, amb la Sra. Vicky Metzger, grafista; i la Sra. Patricia Geis com a dibuixant.

Plantejament del Magatzem d'Icones Catalanes

La idea de crear el MIC sorgeix de la demanda dels alumnes amb paràlisi cerebral que tenen greus problemes de parla i utilitzen moltes vegades Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació (SAAC).

És difícil crear un plafó de comunicació ja que cal escollir un vocabulari adequat, triar imatges i dibuixos significatius, i pensar en les necessitats comunicatives de cada persona, allò que realment la motiva i ens vol explicar. Això ens ha fet replantejar en moltes ocasions que el que succeeix en el seu entorn més pròxim és el que més motiva els nostres alumnes.

Tots els sistemes reconeguts internacionalment que utilitzen els professionals (SPC, Bliss) estan dissenyats a països estrangers i no recullen els aspectes culturals propis com les festes, els jocs, els menjars... en definitiva, la cultura catalana.